4barnsmor Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Spørsmål til dere som har hatt Corona🦠 Vet dere noe om hvordan dere ble smittet? Og var det slik at dere da feks ikke har fått til å holde avstand, at man ikke hadde munnbind eller liknende? Eller ble dere smittet til tross for at man har fulgt alle råd etc? 1
Mmmwhatever Skrevet 24. juni 2021 #2 Skrevet 24. juni 2021 Jeg har ikke hatt korona selv, men jeg kjenner to som vet hvor de ble smittet. Den ene ble smittet på jobb selv om alle retningslinjer ble fulgt (her snakker vi fullt beskyttelsesutstyr som visir, munnbind, hansker etc). Den andre ble smittet på kollektivtransport, og brukte munnbind. 5
Gjest Passpartou Skrevet 24. juni 2021 #3 Skrevet 24. juni 2021 Jeg ble smittet via matbutikken jeg handler på.
Ukjent. Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 Man kan jo aldri vite sikkert hvordan man ble smittet? Det blir jo bare spekulasjoner med mindre man bor alene og ikke har vært noen andre steder enn akkurat der man mener man ble smittet. 14
zemer Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 Mmmwhatever skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke hatt korona selv, men jeg kjenner to som vet hvor de ble smittet. Den ene ble smittet på jobb selv om alle retningslinjer ble fulgt (her snakker vi fullt beskyttelsesutstyr som visir, munnbind, hansker etc). Den andre ble smittet på kollektivtransport, og brukte munnbind. Regner med at munnbindet var av under lunsj? 3
Mmmwhatever Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 zemer skrev (2 timer siden): Regner med at munnbindet var av under lunsj? Selvfølgelig, men det er jo retningslinjer rundt lunsj også. 2
4barnsmor Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #7 Skrevet 24. juni 2021 Takk for svar! Det kan iallefall virke som at det er ekstremt smittsom! Man har jo fornektet luftbåren smitte men mitt inntrykk er også at mange som fått Korona er blitt smittet tross veldig nøye med å følge regler. (PS jeg mente ikke innlegget som en «anklage» på at man har vært uforsiktig altså, kun av nysgjerrighet da myndigheter hele tiden har vært tydelig på at smitten ikke er luft båren og da burde det jo være noe forskning her skulle jeg tro…) 3
rosemarin Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 4barnsmor skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Det kan iallefall virke som at det er ekstremt smittsom! Man har jo fornektet luftbåren smitte men mitt inntrykk er også at mange som fått Korona er blitt smittet tross veldig nøye med å følge regler. (PS jeg mente ikke innlegget som en «anklage» på at man har vært uforsiktig altså, kun av nysgjerrighet da myndigheter hele tiden har vært tydelig på at smitten ikke er luft båren og da burde det jo være noe forskning her skulle jeg tro…) Det virker jo som det er veldig forskjellig. I mange tilfeller blir ingen andre smittet selv om de har vært i samme rom lenge, mens i andre tilfeller skal det lite til. 6
4barnsmor Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 24. juni 2021 rosemarin skrev (1 minutt siden): Det virker jo som det er veldig forskjellig. I mange tilfeller blir ingen andre smittet selv om de har vært i samme rom lenge, mens i andre tilfeller skal det lite til. Ja sant, ikke lett å bli klok på..
Gjest Passpartou Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 En vennine ble smittet etter en ONS.
4barnsmor Skrevet 24. juni 2021 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2021 Passpartou skrev (21 minutter siden): En vennine ble smittet etter en ONS. He he ja da har man vel neppe overholdt avstandskravet på 1 meter i allefall 6
Gjest Passpartou Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 4barnsmor skrev (9 minutter siden): He he ja da har man vel neppe overholdt avstandskravet på 1 meter i allefall Hun sa det bare var bakfra, vil tro det er mulig å holde metern da.
Mmmwhatever Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Passpartou skrev (3 timer siden): Hun sa det bare var bakfra, vil tro det er mulig å holde metern da. Det er vel sjanse for at han tok på henne med hendene også… 🤣 3
Værre Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 Passpartou skrev (15 timer siden): Hun sa det bare var bakfra, vil tro det er mulig å holde metern da. Hjelper ikke det når han jokker, puster og peser i samme rom. 4
K@tt Skrevet 26. juni 2021 #15 Skrevet 26. juni 2021 4barnsmor skrev (På 24.6.2021 den 0.29): Spørsmål til dere som har hatt Corona🦠 Vet dere noe om hvordan dere ble smittet? Og var det slik at dere da feks ikke har fått til å holde avstand, at man ikke hadde munnbind eller liknende? Eller ble dere smittet til tross for at man har fulgt alle råd etc? Kollegaen min var smittet og da ble hen nærkontakt med meg og jeg fikk det også. Vi holdt ikke avstand og brukte ikke munnbind da vi jobber med barn og er i samme kohort. Derimot vasker vi og spriter hender ofte på jobb. Det var heller ikke slik at vi klemte hverandre, men vi var nærmere enn både én og to meter, naturligvis. Ingen andre på jobben ble smittet, men jeg smittet mannen min da vi heller ikke holdt avstand eller bruker munnbind hjemme. 😅 2
Gjest Linny111 Skrevet 27. juni 2021 #16 Skrevet 27. juni 2021 Typen min er pubmusiker, og da korona kom til Storbritannia, tok det en stund før de stengte pubene. Siden han jobber frilans og visste at det sannsynligvis ville bli de siste pengene han tjente på lang tid, bestemte han seg for å fullføre St. Patricks Day, 17. mars. Det er den dagen i året han tjener mest penger. Det var visst fullstendig kaos på puben, så selv om han prøvde å holde seg unna folk, var det trangt og klamt. Noen dager senere fikk han koronasymptomer, så ble jeg syk ikke lenge etter ham.
velociraptor Skrevet 28. juni 2021 #17 Skrevet 28. juni 2021 Alle jeg kjenner som har blitt smittet har hatt reell nærkontakt - typ klemme hverandre, danske sammen, sitte tett sammen og synge etc, uten munnbind Jeg har hatt nærkontakt (alt fra klem til å sove sammen med) 4 corona-smittede uten å bli smittet. Synes ikke det virker SÅ smittsomt. Da mannen ble smittet på jobben ble ingen av de som bare hadde håndhilst på smittekilden på jobb den dagen smittet, kun de som hadde hatt tett nærkontakt (sitte eller stå tett sammen over tid i løpet av dagen, og altså uten munnbind) 3
Anbefalte innlegg