Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Synes det er vanskelig å vite hvilke produkter jeg skal kjøpe. Får lett kviser, har enkelte tørre partier og har nok neglisjert huden min for lenge. Noen tips til hva jeg bør kjøpe? Har ikke noe stort budsjett å bruke på sånt...
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Vet ikke hva du bruker nå, men en god rens er viktig. Jeg liker rens fra Dermalogica. De er ganske dyre her til lands, men på Lookfantastisk er det billig. Jeg har tørr hud med litt kviser, og bruker Ultracalming Cleanser. Den er vanvittig drøy, har en flaske i 4-5 måneder. Du bør også investere i en fuktighetskrem, jeg liker Dr. Hausckha. Fåes på Helios og på enkelte helsekoster. De har en flytende krem på pumpeflaske og så har du jo rosekremen derfra som har vært hyppig debattert her på forumet... Kremene koster mellom 130-150 kr. Hvis jeg var deg, ville jeg styre unna billigkremene på Vita og HM (L'oreal, Oil of Ulay osv). De er fremstilt av billigste råvarer, og inneholder mye mineraloje som vil tette porene og gi kviser og urenheter.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 Vet ikke hva du bruker nå, men en god rens er viktig. Jeg liker rens fra Dermalogica. De er ganske dyre her til lands, men på Lookfantastisk er det billig. Jeg har tørr hud med litt kviser, og bruker Ultracalming Cleanser. Den er vanvittig drøy, har en flaske i 4-5 måneder. Du bør også investere i en fuktighetskrem, jeg liker Dr. Hausckha. Fåes på Helios og på enkelte helsekoster. De har en flytende krem på pumpeflaske og så har du jo rosekremen derfra som har vært hyppig debattert her på forumet... Kremene koster mellom 130-150 kr. Hvis jeg var deg, ville jeg styre unna billigkremene på Vita og HM (L'oreal, Oil of Ulay osv). De er fremstilt av billigste råvarer, og inneholder mye mineraloje som vil tette porene og gi kviser og urenheter. ← Enig med Lilypie! Hold deg unna de billige produktene og invister i få gode produkter til din hudtype. Jeg har nesten samme type hud som deg og bruker rens fra Dermalogica(Shiseido og Chanel har jeg også god erfaring med) som heter Special Cleansing gel og er en drøy og bra rens. Den renser kjempe effekyivt og godt-uten at huden blir tørr. Etter rens bruker jeg et serum fra Chanel som gir MYE fuktighet(fordi jeg har veldig tørr overhud). Etter dette bruker jeg krem fra Dermalogica som heter Active Moist og er kjempe bra til normal/fet hud. Alle disse produktene jeg bruker varer lenge selv om de er litt dyre når de blir kjøpt inn. Jeg bruker ingen ansiktsprodukter i tillegg til dette:)
Ling Skrevet 13. september 2005 #4 Skrevet 13. september 2005 Synes det er vanskelig å vite hvilke produkter jeg skal kjøpe. Får lett kviser, har enkelte tørre partier og har nok neglisjert huden min for lenge. Noen tips til hva jeg bør kjøpe? Har ikke noe stort budsjett å bruke på sånt... ← Kan varmt anbefale deg Dr. Hauschka! Les de andre trådene for info. Hvis du fremdeles lurer på noe må du bare spørre, så skal jeg svare etter beste evne Her er linken til hjemmesiden: http://www.dr.hauschka.de/english/index.htm
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #5 Skrevet 13. september 2005 ..eller du kan dra til en hudpleier og få en proff vurdering. Dermed ender du opp med produkter som passer for deg!
Gjest Gjest_hanne_* Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Enig med Lilypie! Hold deg unna de billige produktene og invister i få gode produkter til din hudtype. Jeg har nesten samme type hud som deg og bruker rens fra Dermalogica(Shiseido og Chanel har jeg også god erfaring med) som heter Special Cleansing gel og er en drøy og bra rens. Den renser kjempe effekyivt og godt-uten at huden blir tørr. Etter rens bruker jeg et serum fra Chanel som gir MYE fuktighet(fordi jeg har veldig tørr overhud). Etter dette bruker jeg krem fra Dermalogica som heter Active Moist og er kjempe bra til normal/fet hud. Alle disse produktene jeg bruker varer lenge selv om de er litt dyre når de blir kjøpt inn. Jeg bruker ingen ansiktsprodukter i tillegg til dette:)
Rexina Skrevet 24. oktober 2007 #7 Skrevet 24. oktober 2007 Du trenger nok ikke mer enn noen basis produkter som rens og fukt. Har prøvd litt av hvert og har nå skjønt at det enkle ofte er det beste. Har akkurat fått Dermalogica Special Cleansing Gel og liker den godt. Den fjerner all sminke og smuss og huden min blir heller ikke tørr, men jeg har normal-fet hud fra før da.. Nå har jeg bare brukt den 3 ganger, så vet jo ikke hvordan denne er på sikt. En god fuktighetskrem er også viktig. Bruker selv Clinique Superdefence og har brukt den en stund med god virkning. Den finnes for tør/kombinert hud og veldig tørr/ til tørr hud og gir nok fukt og en herlig myk hud. Den trekker raskt inn og huden gløder. Liker den kjempe godt:D
Plym Skrevet 24. oktober 2007 #8 Skrevet 24. oktober 2007 Hvis du vil ha et rimeligere alternativ, så anbefaler jeg cliniderm deep cleansing mousse, og fuktighetskremen som hører til. Begge på rosa pumpeflaske hos apoteket. De inneholder salicylsyre, og jeg synes faktisk de er like gode som de langt dyrere merkene jeg har brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå