Gjest Lolli Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Valpen min er ferdig med sin første løpetid for ett par uker siden. Den siste uken har hun virket deppa på en måte. Jeg kan se det på henne at hun ikke har det jelt bra. Virker helt friske fysisk. Kan det hende at hun er blitt deprimert av hormoner i forbindelse med løpetiden? Hun har store patter nå, de har vært slik helt siden løpetiden startet forresten. Kan ikke være innbillt svangerskap?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #2 Skrevet 12. september 2005 Ingen som vet om dette er nomalt?
LaToya Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 Hei ! Innbilt svangerskap kommer som regel en del uker etter løpetiden ( rundt 1-2 mnd etter ??? ). Ofte blir tispe roligere, deppa og noen ganger får de melk i pattene og liksom valper. Min tispe får innbilt etter hver løpetid. Kjedelig. Sist gang dro jeg til dyrlegen og fikk middel ( Galastop )mot det. Ellers er et triks å trene tispe mer fysisk/mentalt, slik at hun "glemmer" valpene/svangerskapet. Lykke til
Cherie Skrevet 14. september 2005 #4 Skrevet 14. september 2005 ingen hunder er like, men jeg synes det oser innbildt svangerskap. Min ble helt kokko. Jeg steriliserte henne og har aldri angret på det.
Elbereth Skrevet 15. september 2005 #5 Skrevet 15. september 2005 Tispa til venninna mi har det sånn etter hver eneste løpetid. Hun er veldig rolig og ligger liksom og "ruger" på valper. Når det nærmer seg "fødsel" er hun helt vill etter å grave seg reir ute på tur, og hun tar gjerne et pipedyr eller kosedyr med seg i kurven sin. Når hun ligger (etter hun tror hun har fått valper), lager hun liksom plass til valpene under buken. Venninna mi synes bare det er søtt, men hadde min hund hatt det sånn i et par-tre måneder etter hver løpetid, så hadde jeg sterilisert henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå