Blitz21 Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 I USA er dette absolutt tilfellet. Republikanere kommer til å forsvinne pga noe så enkelt som demografi.
Tøddel Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 Tenker sosialister er som de fleste mennesker, vil ha makt osv, men så er de bare mennesker og det gjør dem pissed. Så da er det kanskje ikke så ufornuftig med religion likevel da, hvor de kan projisere litt over på en Gud.
Clefable Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 Nicathv skrev (På 23.6.2021 den 23.39): Nei. Det er en teit konspirasjonsteori fra ytre høyre. Det er fordi sosialister, jevnt over, har mer empati med sine medmennesker enn folk på høyresiden. Noen av dem lar empatien sin ta litt for mye over. Dette er i alle fall grunnen til at jeg som sosialist er positiv til innvandring. Jeg hadde ren flaks og ble født i et land som Norge, hvor jeg føler meg trygg og har velferdsgoder som jeg kan lene meg på dersom noe skulle skje (sykdom, arbeidsledighet mm). Jeg har aldri opplevd krig eller sult. Derfor kan jeg ikke dømme de som prøver hardt å komme seg unna slike situasjoner. Jeg hadde sikkert gjort det samme selv. Hva de ettervært stemmer på, tenker jeg ikke over. Men det er vel naturlig at de ikke velger stemme på partier som er strenge på innvandring.
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 25. juni 2021 #24 Skrevet 25. juni 2021 On 6/23/2021 at 11:39 PM, Nicathv said: Nei. Det er en teit konspirasjonsteori fra ytre høyre. Det er fordi sosialister, jevnt over, har mer empati med sine medmennesker enn folk på høyresiden. Noen av dem lar empatien sin ta litt for mye over. Hvem har de empati med?
A-hunter Skrevet 25. juni 2021 #25 Skrevet 25. juni 2021 Blitz21 skrev (11 minutter siden): I USA er dette absolutt tilfellet. Republikanere kommer til å forsvinne pga noe så enkelt som demografi. Helt korrekt. Den nye demografien velter over grensen mot Mexico på daglig basis. Biden/Harris lukker øynene. Han forrige, som sa "bygg mur" ble effektivt tatt ned av et samlet media som står trofast sammen med demokratene. "Vi vil for enhver pris unngå å sørge for vår egen sikkerhet" sa flertallet av amerikanerne etter fire år under massesuggesjonens enorme kraft. 3
A-hunter Skrevet 25. juni 2021 #26 Skrevet 25. juni 2021 Drizzt skrev (11 timer siden): Ikke-bærekraftig innvandring påvirker oss alle i svært stor grad. Det finnes ingenting som heter bærekraftig innvandring. Selv arbeidsinnvandrerne jobber svært få år i Norge før de havner på en trygdeordning. I snitt jobber de i fem år før det er slutt. Det finnes ikke et gram bærekraft i det. 5
A-hunter Skrevet 25. juni 2021 #27 Skrevet 25. juni 2021 Passpartou skrev (På 23.6.2021 den 23.24): Driver de egentlig med import av egne velgere? Ja. 2
Tøddel Skrevet 25. juni 2021 #28 Skrevet 25. juni 2021 A-hunter skrev (8 minutter siden): Ja. Jammen, de gjør det fordi de har så gigantiske hjerter og så masse empati. 2
A-hunter Skrevet 25. juni 2021 #29 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Tøddel skrev (4 minutter siden): Jammen, de gjør det fordi de har så gigantiske hjerter og så masse empati. Og enorme mengder med andres penger... Jeg mener pro-innvandring'ene selv må ta både regninga og alle de negative konsekvensene. Dette eksperimentet med å skifte ut befolkningen tiltaler meg svært lite både som menneske og som finanskilde. Endret 25. juni 2021 av A-hunter 3
Blitz21 Skrevet 25. juni 2021 #30 Skrevet 25. juni 2021 Clefable skrev (1 time siden): Dette er i alle fall grunnen til at jeg som sosialist er positiv til innvandring. Jeg hadde ren flaks og ble født i et land som Norge, hvor jeg føler meg trygg og har velferdsgoder som jeg kan lene meg på dersom noe skulle skje (sykdom, arbeidsledighet mm). Jeg har aldri opplevd krig eller sult. Derfor kan jeg ikke dømme de som prøver hardt å komme seg unna slike situasjoner. Jeg hadde sikkert gjort det samme selv. Hva de ettervært stemmer på, tenker jeg ikke over. Men det er vel naturlig at de ikke velger stemme på partier som er strenge på innvandring. Jaha, men vet du hvordan disse velferdsgodene kommer? Du vet vel at disse ikke kommer magisk ut av ingenting. Kan du noe om økonomi og antropologi? Hva gjør Norge til det Norge er? Kunne du byttet ut Norges befolkning med Gambia eller Laos, og kjent igjen Norge? Det virker som du tenker helt overfladisk og sier det som høres pent ut. PS. Dette kommer fra en med utenlandsk opprinnelse. Det gir meg evne til å se Norge med to sett med øyne. 6
Drizzt Skrevet 25. juni 2021 #31 Skrevet 25. juni 2021 A-hunter skrev (3 timer siden): Det finnes ingenting som heter bærekraftig innvandring. Selv arbeidsinnvandrerne jobber svært få år i Norge før de havner på en trygdeordning. I snitt jobber de i fem år før det er slutt. Det finnes ikke et gram bærekraft i det. I beg to disagree. Målrettet arbeidsinnvandring i yrker som er etterspurt er lønnsomt. Her er det ikke snakk om å ansette tremenningen fra Pakistan som knapt kan skrive og lese i kebabsjappa, men om høytutdannet personell typ ingeniører, leger, sykepleiere, osv. Hvert år er det snakk om at Norge har for få ingeniører tross at NTNU for eksempel utdanner massevis av dem. Man kan også gi tidsbegrenset arbeidskontrakt - for eksempel bare noen år med mulighet for forlengelse ved behov. 1
A-hunter Skrevet 25. juni 2021 #32 Skrevet 25. juni 2021 Drizzt skrev (14 minutter siden): I beg to disagree. Målrettet arbeidsinnvandring i yrker som er etterspurt er lønnsomt. Her er det ikke snakk om å ansette tremenningen fra Pakistan som knapt kan skrive og lese i kebabsjappa, men om høytutdannet personell typ ingeniører, leger, sykepleiere, osv. Hvert år er det snakk om at Norge har for få ingeniører tross at NTNU for eksempel utdanner massevis av dem. Man kan også gi tidsbegrenset arbeidskontrakt - for eksempel bare noen år med mulighet for forlengelse ved behov. Det er visse unntak som bekrefter regelen ja. Importerer vi 10 000 arbeidsinnvandrere vil både snitt og median være under fem år i arbeid for så å havne på trygd. Det vil ikke unntakene endre noe som helst på - derfor står påstanden - det finnes ikke bærekraftig arbeidsinnvandring - seg svært godt. Og "vi" har hentet langt over 200 000 av dem... 2
Imariuz Skrevet 25. juni 2021 #33 Skrevet 25. juni 2021 A-hunter skrev (4 timer siden): Det finnes ingenting som heter bærekraftig innvandring. Selv arbeidsinnvandrerne jobber svært få år i Norge før de havner på en trygdeordning. I snitt jobber de i fem år før det er slutt. Det finnes ikke et gram bærekraft i det. Arbeidsinnvandrere kommer hit, jobber noen år for så å reise hjem. Disse betaler mer i skatt enn de mottar i trygd og ytelser og er derfor være bærekraftig og lønnsom for landet, dette har flere utredninger bekreftet. Kan du dokumentere påstanden om at de havner på trygd etter 5 år og at de da mottar mer i trygd enn de bidrar med? For trygder kan man motta mens man jobber også.
Drizzt Skrevet 25. juni 2021 #34 Skrevet 25. juni 2021 A-hunter skrev (5 minutter siden): Det er visse unntak som bekrefter regelen ja. Importerer vi 10 000 arbeidsinnvandrere vil både snitt og median være under fem år i arbeid for så å havne på trygd. Det vil ikke unntakene endre noe som helst på - derfor står påstanden - det finnes ikke bærekraftig arbeidsinnvandring - seg svært godt. Og "vi" har hentet langt over 200 000 av dem... Hvordan bekrefter en anestesiolog som flytter fra Portugal og jobber til han blir pensjonist i Norge din regel? Eller ingeniøren som flytter fra India og jobber til han blir pensjonist? Eller de to som jobber med tidsbegrensede kontrakter på 5 år og så er arbeidsforholdet over og de reiser hjem? De har jobbet og de har betalt skatt. Ikke all arbeidsinnvandring er en dårlig ting. Man må bare planlegge og fylle etter behov med kvalifisert og høytutdannet personell i visse yrker. Staten kan regulere det og skreddersy det etter behovet for arbeidskraft. 1
sicario Skrevet 25. juni 2021 #35 Skrevet 25. juni 2021 Drizzt skrev (På 24.6.2021 den 2.58): I Norge er situasjonen en annen og de sosialistiske partiene er for liberalisering av innvandringen. TS, for å svare på ditt spørsmål - det virker logisk. Det er godt kjent at innvandrere, spesielt ikke-vestlige, stemmer i stor grad sosialistisk. Dette vises hver gang det er valgår i diverse spørreundersøkelser. Ingen vet hvorfor de stemmer sosialistisk, det har ikke blitt forsket på, men det er nærliggende å tro at det er en kobling mellom politikken på feltet og at så mange ikke-vestlige innvandrere stemmer sosialistisk. De mest innvandrerfolkerike bydelene i Oslo viser også samme tendens og samme tendens ser man i andre kommuner hvor i områdene med flest innvandrere er det partier som Ap som dominerer. Jeg husker konkret statistikken for Bærum som er notorisk blå - der er det Rykkinn som er innvandrerdominert som har Ap på toppen. Eller i Oslo hvor Alna, Stovner, Grorud har klart Ap dominans med 30% av stemmene i motsetning til de hvite Frogner med 40% til H, Nordstrand med 37% til H og Ullern med 47% til H. https://www.nrk.no/valg/2019/resultat/nb/sted/030106 Her kan man se kommuner, bydeler, osv Når tallene snakker, tier sosialistene Dette sier jo ingen ting om hvorfor det stemmes som det gjør. Du viser bare demografi og statestikk. Om jeg flyktet til Norge fra Afghanistan (bare et eks), så hadde jeg vært passe tett i pappen og analfabet i høyeste potens om jeg stemte på feks FRP. Man stemmer jo selvfølgelig på de som jobber for en et samfunn mest likt det man selv vil ha. Grunnen til at sosialister tier om innlegget er som ditt, er fordi det er meningsløst.
ltfutt Skrevet 25. juni 2021 #36 Skrevet 25. juni 2021 A-hunter skrev (8 timer siden): Han forrige, som sa "bygg mur" ble effektivt tatt ned av et samlet media som står trofast sammen med demokratene. Trumps visjon for innvandring er jo rett og slett direkte skadelig for andre vestlige nasjoner.. Han ønsket å importere høyt kvalifiserte mennesker som andre land har brukt tid, penger og ressurser på å utdanne/utvikle.. Greit med sosialisme når andre betaler for den.. Er jo også en smule ironisk at han selv har benyttet seg av arbeidskraft fra udokumenterte innvandrere.
Madame Butterfly Skrevet 25. juni 2021 #37 Skrevet 25. juni 2021 On 6/23/2021 at 11:39 PM, Nicathv said: Nei. Det er en teit konspirasjonsteori fra ytre høyre. Det er fordi sosialister, jevnt over, har mer empati med sine medmennesker enn folk på høyresiden. Noen av dem lar empatien sin ta litt for mye over. Ikke mye empati å spore for de som blir offer for de mer utilsiktede effekter av denne politikken. Empatisk ovenfor noen, ikke for andre. Er det slik empatiske mennesker er?
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 25. juni 2021 #38 Skrevet 25. juni 2021 (endret) Imariuz skrev (På 24.6.2021 den 17.29): Det stemmer ikke, det er stor forskjell på SV, R og FrP. Sosialistene vil ha flere kvoteflyktninger på toppen av det allerede svært høye nivået, stanse returer til enkelte land som Afghanistan, slappere krav for familieinnvandring blant annet som vil bety at flere ubegrunnede asylsøkere vil komme hit. Du uttaler deg uten å kjenne partiprogrammene. På den rødgrønne side er Ap og sp størst og har mest innflytelse, ikke Rødt og sv. https://www.arbeiderpartiet.no/politikken/flyktning-og-asylpolitikk/ Endret 25. juni 2021 av Hvemsomhelst
Fiskegrateng Skrevet 25. juni 2021 #39 Skrevet 25. juni 2021 4 hours ago, A-hunter said: Det er visse unntak som bekrefter regelen ja. Importerer vi 10 000 arbeidsinnvandrere vil både snitt og median være under fem år i arbeid for så å havne på trygd. Det vil ikke unntakene endre noe som helst på - derfor står påstanden - det finnes ikke bærekraftig arbeidsinnvandring - seg svært godt. Og "vi" har hentet langt over 200 000 av dem... Kan du være så snill å dokumentere den påstanden? Du kommer stadig vekk med påstander, men når man ber om dokumentasjon, da blir det stille fra deg. Det er så useriøst å diskutere på den måten 1
Fiskegrateng Skrevet 25. juni 2021 #40 Skrevet 25. juni 2021 5 hours ago, Imariuz said: Arbeidsinnvandrere kommer hit, jobber noen år for så å reise hjem. Disse betaler mer i skatt enn de mottar i trygd og ytelser og er derfor være bærekraftig og lønnsom for landet, dette har flere utredninger bekreftet. Kan du dokumentere påstanden om at de havner på trygd etter 5 år og at de da mottar mer i trygd enn de bidrar med? For trygder kan man motta mens man jobber også. Han kan ikke dokumentere den påstanden, fordi det stemmer ikke at svart få arbeidsinnvandrere jobber etter 5 år. Så han vil selvfølgelig ikke vise deg noe som helst av dokumentsajon på det. Bare lurer på hva får enkelte til å spre slike løgner 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå