Gå til innhold

Sjekkesteder til oss over 40.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Appene er jo et middel for å lokalisere single personer som man har noe felles med. Resten av jobben gjøres jo utenom appen når man har møttes. Det er nå (heldigvis) sånn at mange i 40 årene er i forhold, så det er  litt annerledes enn tidlig i 20 årene når de fleste man møter på er single, eller i alle fall ikke etablert med hus og familie. Vi i vår alder (40+) flyr ikke på byen og sånt like mye som yngre heller, så det er mye mer begrenset hvor man kan møte noen i tillegg til at det er færre single.

Men jeg er vel sikkert en av de desperate da.😉 Som leter etter single på Tinder, når jeg ikke går lei og tar lengre pauser. På 6 år har jeg møtt en eneste interessant singel mann utenom apper. Via Tinder og sukker derimot har jeg møtt mange oppegående, flotte menn. (skjønt også luket bort en god del useriøse på veien) Nå har det riktignok ikke klaffet 100%, det har bare blitt et kort forhold og noen lengre datingperioder. Men jeg tror vel det er større sjanse for å finne den rette ved hjelp av feks Tinder enn å møte på han tilfeldig ellers. Men det er jo lov å håpe at dette kan bli en bra sommer sånn sett, da de fleste nok generelt vil være mer sosiale og kontaktsøkende enn vanlig. Kjenner at jeg er det i alle fall.😅

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Bare se på de "lete etter kjærligheten ditten og datten trådene", desperasjon og frustrasjon. Bare tull.

Helt enig !   

Anonymkode: 2b3e5...1f0

Skrevet
MapleSirup skrev (8 timer siden):

Vi er alle forskjellige.

Erfaringsvis så har jeg mye bedre sex dersom vi matcher på intellektuelt nivå. Samme humor, politisk verdisyn, interesse for språk, kultur etc. 
Menn som vil diskutere sex med en gang tenker jeg på som useriøse som er ute etter å få pleiet egoet sitt. Det er totalt turn off!

Jeg diskuterer alt untatt sex de ti første samtalene, men når det tabubelagt å prate om sex, skjønner jeg hvilken kvinne hun er... Jeg pleier ikke egoet mitt, jeg er ute etter ærlighet, sannhet og modenhet for det er dem jeg matcher best med. Så ja, vi har forskjellige krav og valg.

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (1 time siden):

Jeg diskuterer alt untatt sex de ti første samtalene, men når det tabubelagt å prate om sex, skjønner jeg hvilken kvinne hun er... Jeg pleier ikke egoet mitt, jeg er ute etter ærlighet, sannhet og modenhet for det er dem jeg matcher best med. Så ja, vi har forskjellige krav og valg.

Ok. Jeg fikk inntrykk av at det skal frem veldig tidlig. 
Men jeg forstår vel ikke helt nødvendigheten av å chatte om det (ref Tinder) før man møtes. Men jeg legger til grunn at alle som vil date vil en av to ting: få partner eller ha sex.

Litt av problemet med Tinder, etter hva jeg blir fortalt, er vel at man ikke er ærlige om intensjonene. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 23.23):

Hva er best? Match, Møteplassen og så videre. 

Anonymkode: ad45b...a32

Synes chat . No er ok hvis man er innom å titter til litt ulike tider. Slipper registrering, kjekt at det er anonymt frem til man eventuelt ønsker å gå over på andre medier. 

Anonymkode: bc309...129

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 6/24/2021 at 7:58 AM, AnonymBruker said:

Syns det er interessant at Tinder anbefales ofte når forskningen viser at størstedelen ikke lykkes der? Gjelder vel hovedsaklig for menn, men kanskje årsaken er at det naturlig nok er overvekt av kvinner på KG.

Anonymkode: ef7cb...4c8

Størstedelen mislykkes uansett arena. Tinder er den største arenaen, så det er dumt å utelukke den.

Anonymkode: 14249...85d

• Liker 1
Skrevet
MapleSirup skrev (15 timer siden):

Ok. Jeg fikk inntrykk av at det skal frem veldig tidlig. 
Men jeg forstår vel ikke helt nødvendigheten av å chatte om det (ref Tinder) før man møtes. Men jeg legger til grunn at alle som vil date vil en av to ting: få partner eller ha sex.

Litt av problemet med Tinder, etter hva jeg blir fortalt, er vel at man ikke er ærlige om intensjonene. 

Neida, går ikke så fort frem... det er mest for å finne ut om vi har lik sexlyst, og at det ikke er kleint å diskutere sex. Sexlyst og kommunikasjon er det viktigste i et forhold for meg. Jeg synes forøvrig det er enkelt å hjelpe hverandre med husarbeid, gi støtte og kjærlighet i hverdagen, så jeg er en enkel fyr å leve med, full proppet av omsorg, tålmodighet og er veldig hjelpsom og romantisk. 

Om jeg har et høy sexlyst, så vil jeg at hun jeg treffer også har det og kommuniserer. Jeg kan til en viss grad skjønne at det er turn off for enkelte, men det er jo kvinner som ikke har så stor sexlyst har jeg merket meg. Kvinner med høy sexlyst er som regel enkel å kommunisere med og lett å leve med... Ulik sexlyst og manglende kommunikasjon fører alt for ofte til krasj i forholdet, det er iallefall min mening🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (4 timer siden):

Neida, går ikke så fort frem... det er mest for å finne ut om vi har lik sexlyst, og at det ikke er kleint å diskutere sex. Sexlyst og kommunikasjon er det viktigste i et forhold for meg. Jeg synes forøvrig det er enkelt å hjelpe hverandre med husarbeid, gi støtte og kjærlighet i hverdagen, så jeg er en enkel fyr å leve med, full proppet av omsorg, tålmodighet og er veldig hjelpsom og romantisk. 

Om jeg har et høy sexlyst, så vil jeg at hun jeg treffer også har det og kommuniserer. Jeg kan til en viss grad skjønne at det er turn off for enkelte, men det er jo kvinner som ikke har så stor sexlyst har jeg merket meg. Kvinner med høy sexlyst er som regel enkel å kommunisere med og lett å leve med... Ulik sexlyst og manglende kommunikasjon fører alt for ofte til krasj i forholdet, det er iallefall min mening🙄

Diskuterer ikke sex med fremmede menn jeg ikke har møtt, en gang. Tenker du at det er normalt ? 

Anonymkode: 9278a...daf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 20.31):

kke så lett å møte noen IRL dessverre. En del menn på jobb, men svært forsiktig med å date der.

Advarer mot å date på jobb for om man da får et forhold og det ryker så er dette som å drite i matfatet sitt. Det gjør man bare ikke. Mange gjør det og de får svi for det når forholdet ryker, det er tungt nok i seg selv om man ikke da må gå ut å lete etter ny jobb. Klart om man har en attraktiv utdannelse og nærmest kan vrake og velge i jobber så er det annerledes. Da kan et jobbskifte utføres i løpet av noen måneder. Møte på en ex hver dag på jobb? Er det noe som er verre for trivsel og personlig psykisk velvære en dette ? Skygge unna.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Diskuterer ikke sex med fremmede menn jeg ikke har møtt, en gang. Tenker du at det er normalt ? 

Anonymkode: 9278a...daf

Jeg er ikke ute etter å forsvare Bamses overveiende kleine innlegg, men akkurat det med sexprat før møte, og til og uten møte, er nok innenfor normalområdet. Det er skrevet mye om det her. Det er nok av kvinner også, som ikke vil kaste bort tida, på åpenbart seksuelt inkompatible. 

Anonymkode: 62186...23b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 16.10):

Folk på vår alder på Dateapper, er desperate folk og de som vil ha lettvint sex. Ungdommene er dette mer naturlig for. Vår generasjon er da vant med å hendevende oss til hverandre på en naturlig måte i det virkelige liv. Bare se på de "lete etter kjærligheten ditten og datten trådene", desperasjon og frustrasjon. Bare tull.

Anonymkode: 6b3bc...cd4

Ungdommer har et større kontaktnett en voksne og slik har det alltid vært. Gjennom skolegang og studier reiser de litt og møter helt nye mennesker hver år og kontaktnettet blir større. Selv de hadde vært tjent med å bruke datingapper seriøst. For en datingapp er jo bare et middel for første kontakt mellom to stykker. Det bør ikke gå mer en en dag eller to med kommunikasjon der før man bestemmer seg for å treffes "live" for å møtes. Da blir datingappene "kontaktnettet" angående det å finne seg en seriøs partner. For om jeg treffer en kvinne ute på kafe, pub, fritidsaktiviteter  eller hva det skal være vet jeg ingenting om henne. Det vil ta måneder med dating og først et år inn i et forhold kan man si at man "kjenner" henne og kan ta en avgjørelse. Tro at du har valgt riktig fordi det er en "kjemi" der når man treffes "live" ute i samfunnet er naivt. Det vil uansett kreve en stor innsats i datingen og et forhold før man vet dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (3 minutter siden):

Ungdommer har et større kontaktnett en voksne og slik har det alltid vært. Gjennom skolegang og studier reiser de litt og møter helt nye mennesker hver år og kontaktnettet blir større. Selv de hadde vært tjent med å bruke datingapper seriøst. For en datingapp er jo bare et middel for første kontakt mellom to stykker. Det bør ikke gå mer en en dag eller to med kommunikasjon der før man bestemmer seg for å treffes "live" for å møtes. Da blir datingappene "kontaktnettet" angående det å finne seg en seriøs partner. For om jeg treffer en kvinne ute på kafe, pub, fritidsaktiviteter  eller hva det skal være vet jeg ingenting om henne. Det vil ta måneder med dating og først et år inn i et forhold kan man si at man "kjenner" henne og kan ta en avgjørelse. Tro at du har valgt riktig fordi det er en "kjemi" der når man treffes "live" ute i samfunnet er naivt. Det vil uansett kreve en stor innsats i datingen og et forhold før man vet dette.

Jeg vet jeg har valgt riktig, for meg. Jeg flyr ikke på byen, jeg er sosial og utadvendt og kommer derfor lett i kontakt med mennesker. Traff eksmannen på naturlig vis, tidligere kjærester også. Han jeg dater nå traff jeg heller ikke på dateside. Så jo, for meg fungerer det helt fint. Selvfølgelig tar det tid å bli godt kjent uansett hvordan man møtes, men jeg har ikke akkurat noe hastverk heller :) Jeg personlig foretrekker dette, fremfor å være en som frustrerer seg over sveiping hit og dit og all frustrasjonen jeg leser om i mange tråder her inne. Det er jo en gjenganger. For øvrig, du vet ingenting om personen på nett heller, du vet bare hvordan personen fremstiller seg, det er ikke et godt nok argument for min del. Hadde alle vært det de fremstilte seg som, så hadde det neppe vært utallige frustrasjonstråder ang nettopp dette her inne. Det er først når man treffer noen, man finner ut av det, uansett om det er på naturlig vis eller på dateapp. Folk kan gjøre hva de vil for min del når det gjelder dating. Jeg ser ikke ned på folk på apper, men jeg ser hva de sliter med. Tenker at å ha et litt mer avslappet forhold til å treffe en ny kan være fordelaktig. Fordelen med å treffe noen i virkeligheten, er at man merker om man har kjemi eller ikke ganske raskt, istedenfor å kaste bort tid på å fly på utallige dater med folk man ikke har noen forutsetning for å vite hvordan kjemien er, før de møtes uansett. Som sagt, jeg har et avslappet forhold til dette og det fungerer.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

. Selvfølgelig tar det tid å bli godt kjent uansett hvordan man møtes, men jeg har ikke akkurat noe hastverk heller :) Jeg personlig foretrekker dette, fremfor å være en som frustrerer seg over sveiping hit og dit og all frustrasjonen jeg leser om i mange tråder her inne. Det er jo en gjenganger. For øvrig, du vet ingenting om personen på nett heller, du vet bare hvordan personen fremstiller seg, det er ikke et godt nok argument for min del. Hadde alle vært det de fremstilte seg som, så hadde det neppe vært utallige frustrasjonstråder ang nettopp dette her inne. Det er først når man treffer noen, man finner ut av det, uansett om det er på naturlig vis eller på dateapp. Folk kan gjøre hva de vil for min del når det gjelder dating. Jeg ser ikke ned på folk på apper, men jeg ser hva de sliter med.

Men da er vi jo enige da :) Alle er ikke like heldig som deg som har det kontaktnettet at de kan treffe partnere ute i samfunnet direkte ansikt til ansikt hele tiden. Og om du har det er det akkurat det samme som å date på nettet. Du kjenner de ikke og det tar den tiden der tar med å date og bli kjent gjennom et forhold uansett. Folk bommer på dett hele tiden uansett hvordan de treffes. Når du treffer en psykopat ute i samfunnet, skjuler han det akkurat like godt som om du treffer han på en dating app. De har sjarm, de kan være kjekke og mange av de skjuler det helt til man flytter sammen og han får en kontroll på deg. Da kommer "vesenet" hans frem ikke før. Har hørt utallige historier om dette, og så noen veldig alvorlige der ting har gått helt galt. De traff hverandre i sosiale sammenhenger. Så vi er nok enige er, bare snakker forbi hverandre litt :) 

Alle sliter med dette uansett hvor man treffes, hold Tinder utenfor. Det er og blir et kjøttmarkedet for veldig mange menn og kvinner. De er bare ute etter sex og skjuler seg bak at de er seriøse for å oppnå dette. Dette gjelder for det store flertallet av de som er der. Forskningen sier også at veldig å lykkes på Tinder angående seriøse forhold. Noen klarer det og da tenker de fleste "da skal jeg klare det også".  Det holder dette stedet i gang. Det samme tenker jeg gjelder for å treffe andre ute på byen også eller på treningssenteret også for den slags skyld. Det kan ende i et ONS som den ene parten håpet skulle føre til noe mer fordi personen var så kjekk og det var en kjemi der, men som bare var ute etter sex. Det er utallige tråder om dette her inne også. 

Endret av Antiviruset
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (10 minutter siden):

Forskningen sier også at veldig å lykkes på Tinder angående seriøse forhold

Jeg drar ikke uttalelsen i tvil, men jeg lurer bare på om det finnes tallmateriale på dette?  Hvis vi tar andelen av dem som faktisk er ute etter et seriøst forhold, og sammenligner med de andre onlinetjenestene; er det så stor forskjell? 

Anonymkode: 62186...23b

AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (10 minutter siden):

Når du treffer en psykopat ute i samfunnet, skjuler han det akkurat like godt som om du treffer han på en dating app. De har sjarm, de kan være kjekke og mange av de skjuler det helt til man flytter sammen og han får en kontroll på deg. Da kommer "vesenet" hans frem ikke før.

Ja, det er helt riktig det. Men nå omhandlet det ikke at det er flere psykopater på nettdating heller da. Det handlet bare om min foretrukne fremgangsmåte vdr sjekkesteder for oss over 40 ;) Tror vi egentlig er ganske enige i det meste. Jeg ønsket bare å dele at det fungerer å ikke være på dateapper også, da slipper man unna mye stress. Men folk får gjøre som de vil :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (19 minutter siden):

Og om du har det er det akkurat det samme som å date på nettet. Du kjenner de ikke og det tar den tiden der tar med å date og bli kjent gjennom et forhold uansett

Denne er jeg uenig i. Jo at det tar tid å bli kjent er jeg enig i og skrev selv også i forrige innlegg. Men det er langt fra det samme som på nettet. Jeg treffer dem jo helt naturlig ute blant andre ansikt til ansikt, på samme måte som man treffer nye venner og bekjente gjennom en felles interesse o.l. Det er ikke slik at jeg søker meg gjennom en mengde mennesker og tenker aha han skal jeg ha. Jeg kommer bare i snakk med folk og er det en jeg kjenner jeg har kjemi med og interesse for, så viser jeg det. Jeg er ikke en "leter", jeg tar det som det kommer, helt naturlig. Poenget er, man kan treffe folk på vanligere vis enn nettedating. Det er jo en god følelse å flørte litt med en kjekk mann man treffer på da, det betyr ikke at jeg må gå på date med første og beste. Jeg gjør ikke det heller. Akkurat nå er jeg i ferd med å bli kjent med en bra mann jeg går ut med. Vi får se hva som skjer der, enten blir det mer, eller blir det ikke, det er ikke noe stress, bare tar en dag av gangen :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
norw skrev (På 24.6.2021 den 0.43):

Litt upraktisk om man bor i Narvik. 

Særlig siden Smuget stengte dørene for noen år siden.

Anonymkode: 56ec9...99d

• Liker 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (På 25.6.2021 den 12.26):

Du lurer ingen :) Dette er så gjennomskuelig som det kan få blitt. De ti første samtalene ? Du har jo ikke verdier gutt! Du gidder ikke ta den tiden det tar å bli kjent med noen før du skal ha sex! Joda du pleier sexdriften din og ikke noe annet. Glem det ærlighet og sannhet tullet der :)  Sex er det mest intime man kan dele med et annet menneske! Både i kroppslig og følelsesmessig relasjon. Det å ikke ta seg tid til å treffes, føle på kjemi, bli bedre kjent, over uker før man tar opp sex som et tema sier meg en ting! Du er ikke seriøs, du er bare ute etter sex. Jo kanskje også et forhold om hun klarer å tilfredstille deg seksuelt hele tiden godt nok. Jeg tar aldri opp sex som en samtale emne før jeg kjenner en kvinne godt, ofte mange dater og jeg vet at vi passer sammen. Interesser, verdier er på samme bølgelengde. Da først har det noen verdi å snakke om sex. For et forhold uten disse viktige indigriensene  vil aldri vare. Dette vet de fleste menn og derfor bare later de som om de er seriøse. Så stikker de etter noen uker når de har fått den sexen de er ute etter. Neste kvinne de skal suge livsgnisten ut av for å tilfredstille seg selv. Problemet er at de ikke ser det selv, de tror at dette er noe som er helt ufarlig for seg selv og dem de skuffer.

• Liker 3
Skrevet
Engel skrev (På 25.6.2021 den 9.00):

Appene er jo et middel for å lokalisere single personer som man har noe felles med. Resten av jobben gjøres jo utenom appen når man har møttes. Det er nå (heldigvis) sånn at mange i 40 årene er i forhold, så det er  litt annerledes enn tidlig i 20 årene når de fleste man møter på er single, eller i alle fall ikke etablert med hus og familie. Vi i vår alder (40+) flyr ikke på byen og sånt like mye som yngre heller, så det er mye mer begrenset hvor man kan møte noen i tillegg til at det er færre single.

Dette!  Du har forstått det. Appene er bare for en første kontakt, litt utveksling av interesser og verdier for å lufte om det er noe felles der. Ikke noe annet. Så må man treffes raskt uten å sitte inne på appene og dyrke illusjoner. Date er helt ufarlig og ganske hyggelig selv om det ikke er noe "kjemi" der også om en gjør det rett og treffes på et offentlig sted. Det skal ikke mer til en en rusletur ute i en park med hyggelig samtale og en kaffe til. For å se om det er noe der man kan utforske videre over flere dater og innledningen til et forhold. For noen garantier har man aldri, uansett hvor man treffer en potensiell partner.

Når man er ungdom er man ung og dum :) De har ikke den fjerneste aning om livet, og brenner seg ofte 20 ganger før de treffer den rette. Som 40+ burde man ha noen preferanser, ønsker, kriterier man ser etter før man går inn i noe seriøst. Det gjør det litt vanskeligere å finne den rette, men når det skjer er det da ofte større sjanse for at det holder over lang tid.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Antiviruset skrev (1 time siden):

Du lurer ingen :) Dette er så gjennomskuelig som det kan få blitt. De ti første samtalene ? Du har jo ikke verdier gutt! Du gidder ikke ta den tiden det tar å bli kjent med noen før du skal ha sex! Joda du pleier sexdriften din og ikke noe annet. Glem det ærlighet og sannhet tullet der :)  Sex er det mest intime man kan dele med et annet menneske! Både i kroppslig og følelsesmessig relasjon. Det å ikke ta seg tid til å treffes, føle på kjemi, bli bedre kjent, over uker før man tar opp sex som et tema sier meg en ting! Du er ikke seriøs, du er bare ute etter sex. Jo kanskje også et forhold om hun klarer å tilfredstille deg seksuelt hele tiden godt nok. Jeg tar aldri opp sex som en samtale emne før jeg kjenner en kvinne godt, ofte mange dater og jeg vet at vi passer sammen. Interesser, verdier er på samme bølgelengde. Da først har det noen verdi å snakke om sex. For et forhold uten disse viktige indigriensene  vil aldri vare. Dette vet de fleste menn og derfor bare later de som om de er seriøse. Så stikker de etter noen uker når de har fått den sexen de er ute etter. Neste kvinne de skal suge livsgnisten ut av for å tilfredstille seg selv. Problemet er at de ikke ser det selv, de tror at dette er noe som er helt ufarlig for seg selv og dem de skuffer.

Du har skjønt deg! Dette er så sant, og det er godt å se at noen menn har denne holdningen. Jeg er kvinne og vil ikke prate oms sex på nettet med ukjente menn. Jeg synes det er et helt urimelig krav å stille og det er feil ende å starte med. Som du sier må man bruke tid på å bli kjent, ville treffes, føle på kjemi og bli bedre kjent før sex er et samtaletema. Eller et tema overhodet. Det er så utrolig mange menn på nettet som bare skal skrive om sex enten i første melding eller så fort de ser sjansen. Det er så turn-off som det kan bli. Og endel av disse mennene er bare interessert i prate om sex på nettet også. De er ikke overhodet interesset i å møtes fysisk. Når man har møtt noen sånne så er det virkelig en stengt dør for dem altså. De andre er jo bare ute etter å møtes for sex, og ikke noe mer. Men det som blir så feil er at de begynner å snakke om det før man har møttes fysisk, og det føles bare helt feil. Jeg er glad i sex og liker å ha sex så det er ikke problemet her. Problemet er at man må bli kjent i riktig rekkefølge enten det er et seriøst forhold eller en sexvenn man er ute etter. Det er alltid god nok tid til å finne ut om man er kompatibel seksuelt når man har møttes noen ganger og blitt kjent. 

Anonymkode: 22ea6...3da

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...