AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Har holdt på med en jeg har blitt så glad i, i ca 4mnd. Vi har holdt på/vært sammen som kjærester. Vært med hverandre hver dag osv. Nå vil han ikke mer... Men hør historien. Jeg har kanskje vært litt på med å introdusere familie og sånn nå, og han ikke. Grunnen for det er fordi han ikke ville bli såret igjen. Ifjor forlot dama han var med, tilbake til sin eksmann. Jeg har også eks og har barn. Noe han ikke har. Han har hatt ei venninne før vår greie, som han aldri har hatt noe med, sa han. Hun var på kaffebesøk, ringte han. For to uker siden ringte han meg og sa hun hadde kysset han en kveld de var ute. Jeg var på jobb da. Jeg ble veldig lei meg og vi måtte prate om dette. Gar jo fryktet dette lenge. Så skjedde det. Jeg kom med et ultimatum at ha ikke fikk være med henne lengre. Såpass bør han forvente. Nå idag kommr han med at han ikke tør å satse noe lengre på forholdet. Jeg føler meg så liten og udugelig. Han sier det ikke har noe med henne og gjøre og at han har følelser for meg. Han hafde ingenting for henne. Han er egentlig blitt for glad i meg, men han er redd jeg skulle gjøre det samme som eksen. Samtidig som at jeg tok gikk for fort frem med alt. Han er av den typen som ikke tør å åpne seg. Han kan hvis han vil. Jeg har vært åpen mot han, støttet han når han er frustrert. Koset og klemmet han. Han har ikke enda sagt at han ikke vil mer. Men han skrev ista at han hadde tenkt over alt nå og ville prate med meg. Jeg som "godtok" kysset og alt. Hva skal jeg gjøre? Vil så inderlig ha noen tips. Har grått i flere timer idag. Vil han angre på dette? Jeg føler jeg godtar og kjemper - også gjør han dette? Kvinne31 Anonymkode: 105da...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Du har skrevet om han før, og bare det at du i så lang tid har kjent på den usikkerheten du beskriver, bør få noen bjeller til å ringe. Dere burde jo ha vært hodestups forelsket nå, om det var meningen det skulle være dere. Jeg møtte en mann for 5 mnd siden, og selv om vi begge har blitt såret og brent før, har unger på hver vår kant osv, er vi begge helt sikre på at vi ønsker at dette skal utvikle seg videre. Vi kan knapt få nok av hverandre, og viser hverandre stolt fram for venner og familie. Jeg finnes ikke usikker eller sjalu, fordi jeg merker så godt hvor interessert han er i meg. Sånn burde det jo vært for dere også, og når det ikke er sånn, er kanskje ikke følelsene helt slik de burde vært? Du fortjener en som vil ha deg like nye som du vil ha ham. Å den mannen finnes, selv om det kanskje ikke nødvendigvis er den mannen du er med nå. Anonymkode: bc4dd...fd1 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du har skrevet om han før, og bare det at du i så lang tid har kjent på den usikkerheten du beskriver, bør få noen bjeller til å ringe. Dere burde jo ha vært hodestups forelsket nå, om det var meningen det skulle være dere. Jeg møtte en mann for 5 mnd siden, og selv om vi begge har blitt såret og brent før, har unger på hver vår kant osv, er vi begge helt sikre på at vi ønsker at dette skal utvikle seg videre. Vi kan knapt få nok av hverandre, og viser hverandre stolt fram for venner og familie. Jeg finnes ikke usikker eller sjalu, fordi jeg merker så godt hvor interessert han er i meg. Sånn burde det jo vært for dere også, og når det ikke er sånn, er kanskje ikke følelsene helt slik de burde vært? Du fortjener en som vil ha deg like nye som du vil ha ham. Å den mannen finnes, selv om det kanskje ikke nødvendigvis er den mannen du er med nå. Anonymkode: bc4dd...fd1 Vet at holdningene hans har ikke har vært bra. Burde ikke han kjenne på dette han gjør mot meg? Han har vist lite følelser for meg, men samtidig også brydd seg. Ringt ofte, holdt godt rundt meg. Jeg fortjener nok en mann som virkelig vil ha meg. Anonymkode: 105da...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Burde ikke han kjenne på dette han gjør mot meg? Burde, måtte, kunne. Hvorfor skal du bruke en kalori på å gruble på det? Hva som enn foregår inni hodet hans, så er det handlingen som kommer ut til slutt, du må forholde deg til. Er det noe som må kjennes på, så er det dine egne følelser og behov. Får du det du ønsker ut av dette forholdet? Anonymkode: 5ffb3...472 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Burde, måtte, kunne. Hvorfor skal du bruke en kalori på å gruble på det? Hva som enn foregår inni hodet hans, så er det handlingen som kommer ut til slutt, du må forholde deg til. Er det noe som må kjennes på, så er det dine egne følelser og behov. Får du det du ønsker ut av dette forholdet? Anonymkode: 5ffb3...472 Ja men han vil møtes for å prate. Han sier jo han har følelser for meg, så hvorfor gjøre dette da? Anonymkode: 105da...8d9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #7 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vet at holdningene hans har ikke har vært bra. Burde ikke han kjenne på dette han gjør mot meg? Han har vist lite følelser for meg, men samtidig også brydd seg. Ringt ofte, holdt godt rundt meg. Jeg fortjener nok en mann som virkelig vil ha meg. Anonymkode: 105da...8d9 Ja, fokuser på dette og glem ham. Herregud for en vinglete fyr, sånn kommer han alltid til å være. Folk forandrer seg ikke. Anonymkode: 7b649...b38 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, fokuser på dette og glem ham. Herregud for en vinglete fyr, sånn kommer han alltid til å være. Folk forandrer seg ikke. Anonymkode: 7b649...b38 Samtidig vil han møtes for å prate. Det rare er at i forrige uke kunne vi prate om hva som skulle skje fra høsten av. Men jeg ga han kanskje kalde føtter med tanke på å presse på et møte med foreldrene våre. Skjønner ikke hvor spontane enkelte er. Bare gi opp. Eller er det denne dama han kysset som har ødelagt her? Anonymkode: 105da...8d9
Inwe Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 Kjærlighet bør være enklere enn det du beskriver her. 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 Inwe skrev (7 minutter siden): Kjærlighet bør være enklere enn det du beskriver her. Ja, men av og til må man gjennom ting for å få det løst. Håper han vil savne meg ikke vil mere. Anonymkode: 105da...8d9
Inwe Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, men av og til må man gjennom ting for å få det løst. Håper han vil savne meg ikke vil mere. Anonymkode: 105da...8d9 Joda, men tingene bør ikke skje så tidlig. Personlig ville jeg tenkt meg om noen ganger nå. Min eks var også usikker i flere måneder. Til tross for at han tilsynelatende var hodestups forelsket i meg, kunne ikke holde fingrene av fatet og ville være med meg 24/7 tok det 5 måneder før han ville kalle oss kjærester. Vi var sammen i 5 år, jeg traff aldri alle vennene hans, jeg ble aldri den han delte alt med og han virket usikker på meg hele forholdet (i tillegg til veldig mye dritt jeg ikke går videre inn på her). Kjærlighet skal være enklere, og man vet om man vil satse på en person etter 4 måneder. Jeg sier ikke han er som min eks, men vær forsiktig med hva du går inn i. 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Inwe skrev (1 time siden): Joda, men tingene bør ikke skje så tidlig. Personlig ville jeg tenkt meg om noen ganger nå. Min eks var også usikker i flere måneder. Til tross for at han tilsynelatende var hodestups forelsket i meg, kunne ikke holde fingrene av fatet og ville være med meg 24/7 tok det 5 måneder før han ville kalle oss kjærester. Vi var sammen i 5 år, jeg traff aldri alle vennene hans, jeg ble aldri den han delte alt med og han virket usikker på meg hele forholdet (i tillegg til veldig mye dritt jeg ikke går videre inn på her). Kjærlighet skal være enklere, og man vet om man vil satse på en person etter 4 måneder. Jeg sier ikke han er som min eks, men vær forsiktig med hva du går inn i. Men hvordan tolker du hva han vil da? Vi pratet sammen nettopp, traff hverandre. Han er redd for å involvere familie og barna mine tidlig, og han er også litt usikker på om han vil dette. Men han sier ikke nei heller. Jeg spurte om vi kunne hjem til han til uka, å det sa han ja til. Høres det ut som at han,egentlig vil være med meg? Anonymkode: 105da...8d9
Inwe Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvordan tolker du hva han vil da? Vi pratet sammen nettopp, traff hverandre. Han er redd for å involvere familie og barna mine tidlig, og han er også litt usikker på om han vil dette. Men han sier ikke nei heller. Jeg spurte om vi kunne hjem til han til uka, å det sa han ja til. Høres det ut som at han,egentlig vil være med meg? Anonymkode: 105da...8d9 Jeg kan selvsagt ikke vite noe sikkert, jeg kjenner hverken deg eller mannen det er snakk om. Mulig jeg også er brent etter forrige forhold, jeg bare vet hva jeg ville ha styrt unna når jeg føler meg klar igjen. Jeg tenker at etter 4 måneder vet man hva man vil, særlig i vår alder (er selv 33). Jeg hadde nok ikke turt å gå videre, men nå er det så mye i mitt forrige forhold som ikke stemte, så brent barn skyr ilden og alt det der. Uansett, vil du fortsette og forsøke ville jeg kanskje gitt han et ultimatum, enten satser vi og virkelig forsøker dette her, eller så går vi vært til vårt. Det er jo ikke akkurat som at dere skal gifte dere, det er mulig å bryte om det total skivebom. Jeg synes dessverre ikke det høres ut om han vil være med deg, men det er mulig han ikke vet. Hadde han visst hadde dere satset.. Hadde ikke kastet bort tid på en som ikke vet, men det er jo mye lettere å si når man ikke er i det. Jeg vet hvor vanskelig det er. Forsøk å se det utenifra, hva ville du rådet en venninne i samme situasjon til å gjøre? 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Han høres ikke spesielt interessert ut. Han er sikkert den typen som ikke liker å være alene, så han har møtt deg og har hengt mye med deg. Men han liker deg ikke godt nok til å ville satse seriøst, så han prøver å bremse hele greia og holde deg varm/kald. Anonymkode: 39bbc...370 4
~ m a u d e ~ Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg som "godtok" kysset og alt. Å nei nei nei nei nei! Hva er det jeg leser her inne til støtt og stadighet? «Jeg hadde sex, selv om jeg ikke hadde lyst.» «Jeg går og vasker og rydder og etter han, og lager mat til han, hele tiden, og får ingenting i retur.» «Jeg godtar at han kikker på andre damer og er litt utro her og der.» Denne dørmatte-stilen er omtrent like uattraktiv som vorter. Ja, vorter, tenk litt på det. Jeg nevner vorter, fordi det er regnet som en generelt lite attraktiv greie, noe man ikke kan noe for, men som man med største enkelthet kan - og bør! - gjøre noe med. Nå tenker du kanskje at jamen det var jo han som kysset en annen dame først, og så var det først etterpå at jeg godtok det. Men det er ikke sånn at mennesker utstråler selvsikkerhet og kjepphøyhet, og så skjer det noe, og så plutselig er de dørmatte. Nei nei, den utstrålingen du har - om du har høy eller lav standard - er noe nokså konstant, og det er denne mennesker tilpasser seg. Har du lav standard og godtar ting, så tiltrekker du deg rask. Få han ut av livet ditt, få deg en høyere standard for hva du vil godta, og tiltrekk deg bedre menn. 8
Gjest Alterego666 Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Sveket, ikke sviket. Sviket er et substantiv, ikke et verb. Til saken: dere har vært litt sammen i noen måneder, dere er ikke samboere eller forlovet, og du forteller ikke om felles fremtidsplaner i HI. Nå vil han avslutte eller pause forholdet. Det er en ærlig sak. Bra at han er ærlig og åpen om tvilen sin. Han har også vært ærlig (så langt vi vet) om at han er blitt kysset. Jeg tror TS rett og slett har et dypere helt enn han og projiserer masse felles fremtid inn i et forhold som han er usikker på. Slik er trist for den forlatte, men det er ikke et svik.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Alterego666 skrev (1 time siden): Sveket, ikke sviket. Sviket er et substantiv, ikke et verb. Til saken: dere har vært litt sammen i noen måneder, dere er ikke samboere eller forlovet, og du forteller ikke om felles fremtidsplaner i HI. Nå vil han avslutte eller pause forholdet. Det er en ærlig sak. Bra at han er ærlig og åpen om tvilen sin. Han har også vært ærlig (så langt vi vet) om at han er blitt kysset. Jeg tror TS rett og slett har et dypere helt enn han og projiserer masse felles fremtid inn i et forhold som han er usikker på. Slik er trist for den forlatte, men det er ikke et svik. Ja han er ærlig, det er jeg veldig glad for. Men forstår ikke helt årsaken. Han visste jeg hadde barn. Han visste jeg hadde en eks. Han visste også at det var litt sammenlignbart med hans forrige kjæreste. Så hvorfor vil han ikke nå? Knappe 2 uker etter deres kyss? Jeg ble veldig lei meg. Men vi valgte å gå videre med hverandre, og det var han da glad for. Han sier gjentatte ganger at han gar følelser for meg. Kan også merke det på han. Kan det hende han merker mer og mer savnet til meg nå som jeg ikke ser han noen dager? Du som er mann. Hadde han ikke villet noe med meg, ville han kanskje ikke møtt meg igjen over helgen? Anonymkode: 105da...8d9
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du som er mann. Ikke at jeg har noe dårlig å si om Alterego sitt svar - for det har jeg ikke! - men jeg legger merke til at dere som velger de dårligste mannfolkene ALLTID henvender dere til menn for å spørre om ting, og ikke lytter så veldig hardt til det andre kvinner sier. Spør jeg menn, så vil det være tilfeldig om jeg får svar fra en vettug mann eller en som bare vil lure meg. Spør jeg kvinner, så kan jeg i mye større grad stole på at det de sier er sant, fordi det er det ingen kvinne som har interesse av å lure meg. Det samme omvendt vei, når menn spør kvinner. Jeg er overbevist om at det er en sammenheng mellom det å henvende seg til motsatt kjønn, og det å ha dårlige kjærester. Anonymkode: aa5eb...761 6
Gjest ABM Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har holdt på med en jeg har blitt så glad i, i ca 4mnd. Vi har holdt på/vært sammen som kjærester. Vært med hverandre hver dag osv. Nå vil han ikke mer... Men hør historien. Jeg har kanskje vært litt på med å introdusere familie og sånn nå, og han ikke. Grunnen for det er fordi han ikke ville bli såret igjen. Ifjor forlot dama han var med, tilbake til sin eksmann. Jeg har også eks og har barn. Noe han ikke har. Han har hatt ei venninne før vår greie, som han aldri har hatt noe med, sa han. Hun var på kaffebesøk, ringte han. For to uker siden ringte han meg og sa hun hadde kysset han en kveld de var ute. Jeg var på jobb da. Jeg ble veldig lei meg og vi måtte prate om dette. Gar jo fryktet dette lenge. Så skjedde det. Jeg kom med et ultimatum at ha ikke fikk være med henne lengre. Såpass bør han forvente. Nå idag kommr han med at han ikke tør å satse noe lengre på forholdet. Jeg føler meg så liten og udugelig. Han sier det ikke har noe med henne og gjøre og at han har følelser for meg. Han hafde ingenting for henne. Han er egentlig blitt for glad i meg, men han er redd jeg skulle gjøre det samme som eksen. Samtidig som at jeg tok gikk for fort frem med alt. Han er av den typen som ikke tør å åpne seg. Han kan hvis han vil. Jeg har vært åpen mot han, støttet han når han er frustrert. Koset og klemmet han. Han har ikke enda sagt at han ikke vil mer. Men han skrev ista at han hadde tenkt over alt nå og ville prate med meg. Jeg som "godtok" kysset og alt. Hva skal jeg gjøre? Vil så inderlig ha noen tips. Har grått i flere timer idag. Vil han angre på dette? Jeg føler jeg godtar og kjemper - også gjør han dette? Kvinne31 Anonymkode: 105da...8d9 Har du ikke fortjent bedre enn dette? Jeg tror du bør bite tennene sammen og gå videre, beklager
Gjest Alterego666 Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han visste jeg hadde barn. Det er en stor forpliktelse for ham. I forhold til barna dine og i forhold til din familie som vurderer ham også som en stefar til barna som de er glade i. Mitt råd: Gi ham tid, om nødvendig også avstand. Er det riktig for dere så vil det gå bra. Lykke til til dere alle!
Anbefalte innlegg