AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Del Skrevet 23. juni 2021 Er det mulig å ta opp litt ekstra i boliglån til møbler? Vi har nettopp kjøpt vår første leilighet og har så å si ingen møbler. Vil helst unngå å bruke opp bufferkontoen på dette om det er mulig. Vi fikk leiligheten litt under takst, og lånet vårt er på over en million mindre enn det vi maks kan låne, hvis det har noe å si. Anonymkode: bca83...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Del Skrevet 23. juni 2021 Nei. Anonymkode: 62236...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Del Skrevet 23. juni 2021 30 års nedbetalingstid på møbler ee vel neppe noen god idé.. Anonymkode: d0250...35f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaytee Skrevet 23. juni 2021 #4 Del Skrevet 23. juni 2021 Ikke bruk penger du ikke har til forbruksvarer. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Del Skrevet 23. juni 2021 Kan du ikke få tak i det aller nødvendigste på Finn? Arve fra slektninger? Anonymkode: 0f72c...8d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 23. juni 2021 #6 Del Skrevet 23. juni 2021 Hvis det er noe som er kjempenødvendig så finner du noe gratis på finn.no. Det aller meste av møbler klarer man seg helt fint uten i en måned eller fem. Kjøp møbler når du har råd til det, ikke kast bort penger på lån. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Del Skrevet 23. juni 2021 Kjøp inn litt å litt, treng jo ikke å handle allt me engang? Anonymkode: 1505d...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #8 Del Skrevet 24. juni 2021 Det er sikkert mulig, men en elendig ide. Da vi kjøpte flyttet vi fra en knøttliten leilighet og eide et kjøkkenbord, vi hadde ikke seng engang. Hadde hver vår badenbaden stol i stua, de første tre månedene til vi hadde spart til sofaen vi ønsket oss. Ikke super kjekt å invitere til innflyttingsbesøk, men vi måtte prioritere andre ting før fine møbler. Vi ble knallgode på finn. Anonymkode: 7e0fd...221 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 24. juni 2021 #9 Del Skrevet 24. juni 2021 Når jeg kjøpte hus fikk jeg alt jeg trengte av møbler for rundt 5000. Fikk mye gratis på finn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Del Skrevet 24. juni 2021 Skjønnet ikke helt problemet. Jeg kjøpte meg et hus til 3,6 millioner. Om lånet hadde vært på 3,7 i stedenfor så hadde ikke akkurat det gjort den store forskjellen.. Anonymkode: 22965...699 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #11 Del Skrevet 24. juni 2021 Jeg kjøpte leilighet til 3.2 og tok lån på 3.3 for å kunne kjøpe inn litt møbler og fikse småting. Det var 5 år siden og i dag er leiligheten verdt 4, så ser ikke problemet. Anonymkode: 2d5dd...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Del Skrevet 24. juni 2021 Du får ikke ekstra boliglån til møbler, men dersom dere har mer enn den påkrevde egenkapitalen på 15% så kan dere høre med banken om å få lov til å beholde noe av egenkapitalen og låne en større andel. Lurt er det derimot ikke. Sjekk Finn og skaff dere det mest nødvendige billig, og spar opp til å kjøpe det dere har lyst på. Anonymkode: 0287b...cbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Del Skrevet 24. juni 2021 Med mindre dere har noe skrikende akutt behov(barn, kronisk sykdom, denslags), hadde jeg ikke gjort det. Sett bort fra sofa og seng(av fraktårsaker) kjøpte jeg alt brukt på finn, facebook og bruktbutikker. Kostet meg 2000kr. Sofa og seng kom på 20K samlet. Kjøpe nytt kan man gjøre etterhvert, det tar litt tid å komme på plass på et nytt sted. Anonymkode: ba86d...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Del Skrevet 24. juni 2021 Hvis dere har en bufferkonto så har dere jo råd? Eller mener du at dere har lite på den/kun nok til kriser? Enten kan dere ta bufferen nå og kjøpe møbler (og sparer så opp igjen til buffer), eller så beholder dere bufferen og kjøper møbler når dere får lønn fortløpende. Vi sparte opp til EK, og satte også til side ekstra penger til nye møbler helt spesifikt. Det tok godt over 4 mnd til f.eks ny sofa ble levert, og frem til da hadde vi en liten gammel sofa i stor stue. Man klarer seg lenge på gamle ting, så lenge man har en seng og ting å lage mat med for å være ærlig. Mangler fremdeles noen møbler i stua, men klarer oss fint med gammelt og slitt til vi finner det vi vil ha. Bedre å bruke tid på å finne noe du vil ha, enn å angre og bytte alt om to år. Og jeg nekter å bruke kreditt eller lån for å kjøpe forbruksvarer. Anonymkode: 4c90c...8f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Del Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er det mulig å ta opp litt ekstra i boliglån til møbler? Vi har nettopp kjøpt vår første leilighet og har så å si ingen møbler. Vil helst unngå å bruke opp bufferkontoen på dette om det er mulig. Vi fikk leiligheten litt under takst, og lånet vårt er på over en million mindre enn det vi maks kan låne, hvis det har noe å si. Anonymkode: bca83...392 Tror ikke at dere får lån for møbler akkurat men siden dere kjøpte for mindre en takst så kan dere snakke med banken om å øke lånet for vel 100 tusen eller hvor mye dere vil og argumentere at dere skal pusse opp litt og bytte kjøkken eller noe ... Da burde det gå. Anonymkode: c0b20...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Del Skrevet 24. juni 2021 Nei det er nok ikke anbefalt da hadde jeg nok brukt buffekontoen det er nok lurere. Anonymkode: 8d5f1...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Del Skrevet 24. juni 2021 Det er 6 år siden vi flyttet inn i huset vårt og har ikke kjøpt inn alt av møbler enda😅 Anonymkode: 50f4e...c57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Del Skrevet 24. juni 2021 Det hadde ikke jeg gjort. Som nevnt tidligere i tråden så ligger det mye ute på Finn til en billig penge og gratis også. Om du må ha nytt, så bruk av bufferkontoen. Anonymkode: 3f11b...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Del Skrevet 24. juni 2021 Hvis dere kjøpte på åpent marked har ikke taksten noe å si. Banken forholder seg til markedsverdi, og det er summen dere kjøpte boligen for. Anonymkode: 4dd78...ed3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #20 Del Skrevet 24. juni 2021 Du kan belåne boligen inntil 85%. Hvis dere har tilgjengelig egenkapital i boligen så er det bare å høre med banken. Anonymkode: ca737...c66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå