Gå til innhold

Hvilke bank er best? Sparebank1 eller DNB?

Sparebank1 eller DNB? Hvilke bank synes du er best i alt?  

25 stemmer

1. 1. Hva er best av Sparebank1 og DNB?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke er best?

Anonymkode: 1532b...bb5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Best på hva?

Jeg personlig ville ikke valgt noen SV dem til noen av de banktjenestene jeg bruker.

Anonymkode: 4130b...42c

AnonymBruker
Skrevet

SV = av 

Anonymkode: 4130b...42c

AnonymBruker
Skrevet

Rare alternativer

Anonymkode: 5e404...a44

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo utdype litt mer enn å spørre om hvem av de som er best.

Anonymkode: 056be...379

Skrevet

Sparebank1 sin nettbank er i alle fall mye dårligere enn DnBs. Mye mer uoversiktlige sider og mer tungvindt å navigere.

(Får ikk tatt bort feit skrift av en eller annen grunn)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri dnb. Dnb er kun best med negativt fortegn 

Anonymkode: 8b789...23c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen bank er best på alt. Du må spesifisere hvilke momenter som er viktig for deg.

Anonymkode: db404...c1b

Skrevet

Tja... DNB er størst, har mest penger, høyest børsverdi, går med størst overskudd og har de best betalte lederne. Så da må jo DNB være best.

Skrevet

Brukergrensesnittet er dårligere hos Sparebank 1 i forhold til DNB.

Skrevet

Sparebank1 er langt bedre enn DNB!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var yngre erfarte jeg at Sparebank1 Nord-Norge var veldig gnien og dårlig.

Jeg husker de tok gebyrer + x antall prosent på kontaktuttak på klassetur i Tyskland, og generelt at kortet mitt var dyrt å bruke. Kontanter måtte du ha i Tyskland på den tiden siden enkelte ikke aksepterte kort, og Electron-kortet funket heller ikke overalt inkludert i en minibank jeg forsøkte. Jeg husker fremdeles at det ikke virket og at jeg ble ledd av for å være en tulling som aldri hadde brukt "bankkort" av Oslo-ungdom vi var på tur sammen med, dette var en buss hvor vi delte med en annen kalsse. Viste seg at SB1 Nord-Norge hadde prakket på meg noe som heter Visa Electron som var helt elendig og dyrt.

Jeg byttet til DNB "Hvitt Kort" Visa når jeg dro på utveksling i videregående og har siden vært veldig fornøyd med deres Student-/Ung-program, kontra det søplet jeg fikk servert av Sparerbank1. Kortet fungerte, hadde ikke gebyrer og foruten om at de blokkerte noen usikre transaksjoner på kebabsjappe/tvilsom bar så fungerte det bra. Jeg husker fremdeles dagen jeg dro til kontorene deres for å avslutte kontoen min, og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Senere fikk jeg ett brev i postkassa om at de ville jeg skulle bekrefte passet mitt hos dem - IGJEN - og det var siste dråpen for det kundeforholdet ... Nå er jeg sperret hos Sparebank1 :) 

Anonymkode: d96eb...780

AnonymBruker
Skrevet

AB over her

Nå husker jeg det - det var 3 kr per transaksjon eller noe sånt ...

Anonymkode: d96eb...780

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si egentlig hvem som er best, alt avhenger av hvem du får på tråden. Men jeg fikk dårlig erfaring engang med dnb for svært rar kommunikasjon. Rett og slett umoden saksbehandler, så hos meg har ikke dnb noen respekt. Men for min del blir sparebank1 best siden jeg har fått særdeles god servis der i fra. 

Anonymkode: d04a3...e15

Gjest Blondie65
Skrevet

Sparebank1 gruppen har et godt tilbud til LO-medlemmer. Skal man sammenligne banker må man ta med slike ting.

Jeg er LO-medlem og bankkunde i en Sparebank1-bank. Da er kontoen min gebyrfri.

Sparebank1 har utviklet nett- og mobilbanken sin enormt de siste årene.

DnB har jeg bare dårlige erfaringer med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Sparebank 1, men nå har jeg hatt et langt og godt forhold til de. De ga meg som enslig mor, med lav inntekt boliglån, jeg fikk komme på møte, og legge fram budsjett som viste at jeg kunne klare det, selv om det lå under sifo sine satser. Og da jeg trengte refinansiering, var det ikke noe problem. Og jeg får mail fra min kundebehandler, med spørsmål om jeg er fornøyd, og om det er noe hun kan hjelpe meg med, ca en gang i året. 

Jeg fikk avslag på boliglån hos DNB.

Anonymkode: 33a77...eb1

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (3 timer siden):

Sparebank1 gruppen har et godt tilbud til LO-medlemmer. Skal man sammenligne banker må man ta med slike ting.

Jeg er LO-medlem og bankkunde i en Sparebank1-bank. Da er kontoen min gebyrfri.

Sparebank1 har utviklet nett- og mobilbanken sin enormt de siste årene.

DnB har jeg bare dårlige erfaringer med.

Hvilke dårlig erfaringer har du med DNB?

Anonymkode: d88e0...95c

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilke dårlig erfaringer har du med DNB?

Anonymkode: d88e0...95c

Har ikke lyst å gå i detalj. Jeg mener for øvrig at DnB er best for firma, og for dårlig for privatpersoner.

AnonymBruker
Skrevet

Begge gjør alt for å tekkes myndighetene og folket. Holder seg inne med politikerne, hyller fagbevegelsen, er for Pride, markedsfører mangfold, støtter lokalsamfunnet. Alt for å klå deg for penger uten at du er klar over det. De er akkurat like gode/dårlige.

Anonymkode: 87f93...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...