Gå til innhold

Har du jobbet som rekrutterer? Hva er dine erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kunne tenkt meg å jobbe som rekrutterer for et firma.

Selv har jeg erfaring med salg både i butikk og som telefonselger, noe som definitivt kommer godt med i denne jobben. Spesielt med tanke på at dette firmaet driver med telefon-og feltsalg. De uten erfaring kan også søke på denne stillingen. Det er garantilønn og en bonusordning. Hører gjerne fra deg som har erfaring som rekrutterer/hodejeger. Hva synes du om jobben? Gjerne fortell litt om hverdagen din. 

Anonymkode: 12bca...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Denne bransjen er komplett useriøs, lager et forestilling om hvordan mennesker skal være i arbeidslivet.

En bransje vi ikke har behov for i heletatt.

Anonymkode: 4f7dc...ad4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er bare å stadig bli oppringt av disse, men vil tro det er mye som telefonsalg bare litt hyggeligere? 

Anonymkode: c874a...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Denne bransjen er komplett useriøs, lager et forestilling om hvordan mennesker skal være i arbeidslivet.

En bransje vi ikke har behov for i heletatt.

Noen må jo lage annonsene og holde intervjuer, sjekke referanser mm? Dette kommer frem av stillingsannonsen. Er mitt innlegg misvisende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det en stilling som rekrutterer for et selskap som driver med telefonsalg? Kanskje litt fordomsfullt, men jo umiddelbart at de må ha stor gjennomtrekk da, hvis de kan ha folk som driver kun med dette? Eller er det en gigantisk bedrift?

Jeg har ikke jobbet som rekrutterer, men har jobbet en del med rekrutterere. Erfaring som telefonselger kan nok helt sikkert være nyttig, men her tror jeg egentlig personlig egnethet trumfer det meste. Dessuten er det sikkert en fordel å ha jobbert med HR, ledelse og rekruttering tidligere før man skal bli hodejeger på fulltid. 

Først og fremst er det jo kanskje den forståelsen av arbeidslivet og å kunne forstå hva den enkelte arbeidsplassen trenger. Du må være litt menneskekjenner tror jeg. Så personlige egenskaper tror jeg er viktig i en slik jobb. 

Anonymkode: a9e6d...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber som rekrutterer for KG-forumet. Målgruppen er menn som henger på incelforum og kvinner med aspergers-diagnose.

Anonymkode: 26046...e34

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det en stilling som rekrutterer for et selskap som driver med telefonsalg? Kanskje litt fordomsfullt, men jo umiddelbart at de må ha stor gjennomtrekk da, hvis de kan ha folk som driver kun med dette? Eller er det en gigantisk bedrift?

Jeg har ikke jobbet som rekrutterer, men har jobbet en del med rekrutterere. Erfaring som telefonselger kan nok helt sikkert være nyttig, men her tror jeg egentlig personlig egnethet trumfer det meste. Dessuten er det sikkert en fordel å ha jobbert med HR, ledelse og rekruttering tidligere før man skal bli hodejeger på fulltid. 

Først og fremst er det jo kanskje den forståelsen av arbeidslivet og å kunne forstå hva den enkelte arbeidsplassen trenger. Du må være litt menneskekjenner tror jeg. Så personlige egenskaper tror jeg er viktig i en slik jobb. 

De driver blant annet på med telefonsalg som nevnt over her tidligere. De ønsker noen som har erfaring/interesse for salg og nettverksbygging, deretter personlige egenskaper. Det er ikke noe krav at man har jobbet innenfor rekrutterer bransjen tidligere, heller ikke noe krav om erfaring innenfor HR og ledelse. En får opplæring og god oppfølging underveis.

Jeg har selvfølgelig god erfaring med å kommunisere med alle slags typer mennesker, har ikke kun jobbet med salg. Angående de personlige egenskapene de søker er jeg ikke bekymret. Jeg hadde passet til en slik stilling, men er ute etter å høre ulike erfaringer fra andre som har jobbet/jobber som rekrutterer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

De driver blant annet på med telefonsalg som nevnt over her tidligere. De ønsker noen som har erfaring/interesse for salg og nettverksbygging, deretter personlige egenskaper. Det er ikke noe krav at man har jobbet innenfor rekrutterer bransjen tidligere, heller ikke noe krav om erfaring innenfor HR og ledelse. En får opplæring og god oppfølging underveis.

Jeg har selvfølgelig god erfaring med å kommunisere med alle slags typer mennesker, har ikke kun jobbet med salg. Angående de personlige egenskapene de søker er jeg ikke bekymret. Jeg hadde passet til en slik stilling, men er ute etter å høre ulike erfaringer fra andre som har jobbet/jobber som rekrutterer i dag.

Ok☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen må jo lage annonsene og holde intervjuer, sjekke referanser mm? Dette kommer frem av stillingsannonsen. Er mitt innlegg misvisende?

Det klarer jo et firma selv, i stedet for å kaste bort 40-50k på et tullefirma som ikke har peiling på hva de driver med. De engasjerer et menneske som tror de har greie på arbeidslivet, er utrolig mange unge jenter som er nyutdannet med 3-5årig utdannelse som har jobb som rekrutteringskonsulent/rådgiver. Samtidig har de null erfaring i arbeidslivet.

Der jeg jobber var det en erfaren "hodejeger" som skaffet oss en ny daglig leder, den ny lederen var jo ingen leder. Passet ikke til jobben i heletatt, var kun valgt pga papirene han hadde. Heldigvis sluttet han etter noen mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det klarer jo et firma selv, i stedet for å kaste bort 40-50k på et tullefirma som ikke har peiling på hva de driver med. De engasjerer et menneske som tror de har greie på arbeidslivet, er utrolig mange unge jenter som er nyutdannet med 3-5årig utdannelse som har jobb som rekrutteringskonsulent/rådgiver. Samtidig har de null erfaring i arbeidslivet.

Der jeg jobber var det en erfaren "hodejeger" som skaffet oss en ny daglig leder, den ny lederen var jo ingen leder. Passet ikke til jobben i heletatt, var kun valgt pga papirene han hadde. Heldigvis sluttet han etter noen mndr.

Nå er det jo en grunn til at de søker en person til dette. Tror dette firmaet har oversikt selv på hva de trenger eller ikke av hjelp fra andre;) 
Jeg er 32 år og har veldig grei erfaring fra arbeidslivet. Her blir man ansatt internt i firmaet og jeg skal heller ikke jobbe alene med disse arbeidsoppgavene.

Ville gjerne høre erfaringer fra de som har jobbet som rekrutterer. Hadde vært spennende å høre om. Uansett, takk for bidragene uavhengig. Jeg søker på jobben og tror jeg kommer til å trives i rollen basert på hvem jeg er som person og min bakgrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes utrolig mange dårlige rekrutterere der ute ! Stort sett folk som har null peiling på verken HR eller personal, gruppesammensetning eller lignende. Det er bare å ta et kjapt søk på Finn etter hvor mange stillinger hvor de ser etter en «fremoverlent» medarbeider (hint: I et velfungerende team/arbeidsmiljø behøver man alle typer mennesker. Det fungerer rett og slett ikke dersom alle er den «fremoverlente» typen som omtrent hopper opp på bordet for å få sin mening fram. Vi behøver de stille arbeidsjernene også, for å minimere unødvendig diskusjon og få arbeidsoppgavene gjort) 

Jeg har jobbet med rekruttering, ja, men er usikker på hva du spør om. Dersom det er en stilling som ikke krever formell kompetanse eller erfaring så er det jo bare å søke ? 

Anonymkode: 20f56...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...