AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Vi er en vanlig familie på 3, vi to voksne har helt normale jobber og gjennomsnittlig økonomi. Barnet vårt begynner i barnehagen i august og i dem forbindelse må vi kjøpe inn en del klær og utstyr. Jeg har fått en liste av barnehagen og har til nå handlet for over 5000 kr, og jeg er enda ikke i mål. Mangler fremdeles: - parkdress - regnvotter - sekk - matboks, drikkeflaske - Vinter vognpose. - Diverse ulltøy - Vintersko - tøfler - Goretex fritidssko Hvor dyrt skal dette være? Og hvordan har normale folk råd til dette? Vi har tross alt greie jobber begge to, men synes dette er dyrt, selvom vi har råd til disse tingene. Det er sure penger Spesielt fordi tøyet må skiftes ut til neste sesong. Tenker på alenemødre, folk med mer enn 1 barn og de med kun 1 inntekt. Hvordan greier de dette? Jeg har kjøpt vinterdress, votter, luer, hals, regntøy, joggesko, regnstøvler, ekstra vogn til å sove i (brukt). Dette kostet tilsammen 5000 kr, enda jeg fikk sovevogn billig til 1000kr på finn.no Hvordan gjør dere andre det? barnehagen anbefaler at vi kjøper uteklær av god kvalitet, og da tørr jeg ikke å gå for noe annet enn Reima og de andre gode merkene. Anonymkode: b0351...299
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 23. juni 2021 Da må du ha kjøpt ekstremt dyre ting. Det dyreste er nødvendigvis ikke det beste. Anonymkode: b112d...ff2 77
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Men sko og klær må du vel uansett ha, med mindre du skal holde ungen inne? Matboks og sekk koster ingenting. Jeg bruker den vanlige vogna, så har bare en. Ser ikke helt poenget med to? Anonymkode: fd5a6...ad5 41
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 får handle på finn da. finner mye billigt der da. gjenbruk. Anonymkode: 2bf27...2d3 27
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Ja, det koster å ha barn, hva trodde du egentlig? Og sure penger? Det er barnet ditt! Anonymkode: e3103...7d7 23
-venter- Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Du Jar jo handlet for et helt år jo. Ikke gale i det hele. 16
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er en vanlig familie på 3, vi to voksne har helt normale jobber og gjennomsnittlig økonomi. Barnet vårt begynner i barnehagen i august og i dem forbindelse må vi kjøpe inn en del klær og utstyr. Jeg har fått en liste av barnehagen og har til nå handlet for over 5000 kr, og jeg er enda ikke i mål. Mangler fremdeles: - parkdress - regnvotter - sekk - matboks, drikkeflaske - Vinter vognpose. - Diverse ulltøy - Vintersko - tøfler - Goretex fritidssko Hvor dyrt skal dette være? Og hvordan har normale folk råd til dette? Vi har tross alt greie jobber begge to, men synes dette er dyrt, selvom vi har råd til disse tingene. Det er sure penger Spesielt fordi tøyet må skiftes ut til neste sesong. Tenker på alenemødre, folk med mer enn 1 barn og de med kun 1 inntekt. Hvordan greier de dette? Jeg har kjøpt vinterdress, votter, luer, hals, regntøy, joggesko, regnstøvler, ekstra vogn til å sove i (brukt). Dette kostet tilsammen 5000 kr, enda jeg fikk sovevogn billig til 1000kr på finn.no Hvordan gjør dere andre det? barnehagen anbefaler at vi kjøper uteklær av god kvalitet, og da tørr jeg ikke å gå for noe annet enn Reima og de andre gode merkene. Anonymkode: b0351...299 Du trenger jo ikke kjøpe alt dette nå? Masse av dette kan du finne billige på finn. Anonymkode: 88d1d...db6 32
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Ja, det ER dyrt å ha barn, og det blir dyrere jo eldre de blir. Mine er 6 og 8, og jeg har akkurat punget ut 13000 kr bare til høstens fritidsaktiviteter for dem..! Et tips er dog å forsøke å handle på salg til neste sesong, jeg var alltid kjøpt vinterdresser, -jakker osv til neste vinter på salg i januar, jeg handler neste sommers sommertøy på salg i juli osv. Anonymkode: 31f71...b32 16
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Du velger jo selv hvilket utstyr du handler. Alt det du skriver utenom ekstra vogn hadde jo barnet trengt barnehage eller ikke. Har du hørt om salg? Vogn som kun skal stå i barnehagen til 1000kr er faktisk dyrt. Anonymkode: 1346c...f10 16
myMa Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 (endret) Kjøpte en pose med ull og fleece i dag på finn. 3 fleecedresser, 2 fleecesett, 2 ullbody, 2 ullsett, 1 tykkere fleecejakke, Janus lue, stormberg skalldress og vår/høstjakke.. 300kr. Noe var ubrukt/nytt. Blant annet jakka, bare den kostet 300kr ny. Kjøp brukt og spar tusener.. Endret 23. juni 2021 av myMa 31
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Skjønner ikke dette med å handle til barnehagestart? Både regntøy, støvler, parkdress og joggesko er vel noe barna har uavhengig om det går i barnehage eller ikke? Har ikke barnet sovet ute/vært i vogn ute foregående vinter, slik at du allerede har vinterpose? Tror det eneste vi handlet til barnehagestart var matboks og en gammel kjempebillig sovevogn. Kanskje også en brukt vinterpose til å ha hjemme. Sekk brukte vi aldri, hadde tøynett til skifteklær. Anonymkode: b13ee...7fd 46
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 Min erfaring er at barnehagen ber dere ta med for mye for å være på den sikre siden. Vi kjøpte inn regnvotter som aldri har vært i bruk (så hvis du trenger noen brukte regnvotter som er helt nye er det bare å si fra😂). Inne går de fleste barna på sokkelesten. Sekk har vi ikke hatt bruk for. Vogn og vognpose holder barnehagen, så det har vi sluppet unna med. Parkdress - det holder med 1 så kan dere heller ta den med frem og tilbake. Dere trenger heller ikke like mange sett med skiftetøy/ull som de ofte spør etter (med mindre barnet deres pleier å måtte skifte tøy flere ganger om dagen). Vi har 2 sett skiftetøy i barnehagen så vasker vi heller litt oftere om det trengs. Anonymkode: 7d189...7e2 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 En kan fordele innkjøpene over tid. Du trenger ikke alt av klær til august. Følg med på Finn, kjøp for neste år ved salg på slutten av en sesong. For sko er min erfaring at en bør kjøpe de så nærme tiden/sesongen de skal brukes da føttene vokser raskt de første årene. Anonymkode: 9b76f...61c 13
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #14 Skrevet 23. juni 2021 Kan ikke huske jeg brukte så mye penger når mine barn begynte i barnehage. Jeg kjøpte heller ikke inn etter en liste fra barnehagen. Sier ikke de er dårlige, men såg behovet litt etterhvert. Er antagelig ikke alt en trenger. Anonymkode: 1dbe3...b9c 6
ops2 Skrevet 23. juni 2021 #15 Skrevet 23. juni 2021 Jeg kjøpte også mye på Finn. Barn vokser ut av klærne så fort. Men dette er klær du hadde trengt uansett, med mindre du ikke skulle ha brukt barnehage og sittet hjemme uten å gå ut. Det er litt rart at barnehagen kom med en liste. Jeg kan ikke huske noe slikt. Men barnehagen kan ha hatt problemer med for lite klær og for tynne/kalde klær tidligere. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #16 Skrevet 23. juni 2021 Som flere skriver; det meste av dette trenger man til barn helt uavhengig av barnehagen. Man må ha klær og sko til årstid og ulikt vær, og ja; barna vokser, så dette må stadig fornyes. Men du trenger ho ikke vinterdress og vintersko i august. Det kjøper du når vinteren nærmer seg. Anonymkode: 7dc19...284 15
Mnjah Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi er en vanlig familie på 3, vi to voksne har helt normale jobber og gjennomsnittlig økonomi. Barnet vårt begynner i barnehagen i august og i dem forbindelse må vi kjøpe inn en del klær og utstyr. Jeg har fått en liste av barnehagen og har til nå handlet for over 5000 kr, og jeg er enda ikke i mål. Mangler fremdeles: - parkdress - regnvotter - sekk - matboks, drikkeflaske - Vinter vognpose. - Diverse ulltøy - Vintersko - tøfler - Goretex fritidssko Hvor dyrt skal dette være? Og hvordan har normale folk råd til dette? Vi har tross alt greie jobber begge to, men synes dette er dyrt, selvom vi har råd til disse tingene. Det er sure penger Spesielt fordi tøyet må skiftes ut til neste sesong. Tenker på alenemødre, folk med mer enn 1 barn og de med kun 1 inntekt. Hvordan greier de dette? Jeg har kjøpt vinterdress, votter, luer, hals, regntøy, joggesko, regnstøvler, ekstra vogn til å sove i (brukt). Dette kostet tilsammen 5000 kr, enda jeg fikk sovevogn billig til 1000kr på finn.no Hvordan gjør dere andre det? barnehagen anbefaler at vi kjøper uteklær av god kvalitet, og da tørr jeg ikke å gå for noe annet enn Reima og de andre gode merkene. Anonymkode: b0351...299 Har ikke barnet regndress, parkdress og sko fra før? sovevogn er jo helt unødvendig. Alle vintertingene kjøper du når sesongen kommer? Det er jo ikke en INNKJØPSliste barnehagen har sendt deg, bare en oversikt! De fleste barn har jo dette fra før. Skjønte ikke denne tråden jeg, TS 26
Leonaen Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 Cubus hadde for noen måneder siden salg på ulltøy. 70% på alt ull. Da var det bare å hamstre inn på årets størrelse og kommende år. Ellers har man finn.no. Tise. Konkurssalg på diverse steder rundt omkring. Hvis man ikke vil bruke mye penger, så er det jo bare å være litt smart, handle brukt og på salg. En gang hadde barnas hus supersalg på reflex dresser. 299kr pr dress og da handlet jeg inn to av hver str tre år frem i tid. Dresser pleier jo å koste litt. Har ikke sett de så billige i etter tid. Men lurt følge med. Ellers har vi ønsket oss ull, klær og sko til jul og bursdag. Leker blir jo bare liggende likevel. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er en vanlig familie på 3, vi to voksne har helt normale jobber og gjennomsnittlig økonomi. Barnet vårt begynner i barnehagen i august og i dem forbindelse må vi kjøpe inn en del klær og utstyr. Jeg har fått en liste av barnehagen og har til nå handlet for over 5000 kr, og jeg er enda ikke i mål. Mangler fremdeles: - parkdress - regnvotter - sekk - matboks, drikkeflaske - Vinter vognpose. - Diverse ulltøy - Vintersko - tøfler - Goretex fritidssko Hvor dyrt skal dette være? Og hvordan har normale folk råd til dette? Vi har tross alt greie jobber begge to, men synes dette er dyrt, selvom vi har råd til disse tingene. Det er sure penger Spesielt fordi tøyet må skiftes ut til neste sesong. Tenker på alenemødre, folk med mer enn 1 barn og de med kun 1 inntekt. Hvordan greier de dette? Jeg har kjøpt vinterdress, votter, luer, hals, regntøy, joggesko, regnstøvler, ekstra vogn til å sove i (brukt). Dette kostet tilsammen 5000 kr, enda jeg fikk sovevogn billig til 1000kr på finn.no Hvordan gjør dere andre det? barnehagen anbefaler at vi kjøper uteklær av god kvalitet, og da tørr jeg ikke å gå for noe annet enn Reima og de andre gode merkene. Anonymkode: b0351...299 Man MÅ ikke kjøpe Reima selv om de sier «god kvalitet», man kan prøve seg frem med andre merker. Man kan også finne Reima ubrukt eller pent brukt på Finn. Vi har også kjøpt sovevogn til 1000. Posen kan du ta med hjem i helgene så slipper du dobbelt. Ellers koster det jo å ha barn som vokser og skal være ute, ja… Anonymkode: a380c...06c 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Kan være lurt å handle brukt, for eksempel på Finn. Facebook har brukt- grupper og. Man kan finne helt fine klær og ting i god stand. Dette er jo ting som blir brukt for en begrenset periode og. Anonymkode: 80e8e...69c 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå