Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringer ei venninne i kveld for å få litt trøst. Har vært utsatt for en fallskade og er liggende. Store smerter. I det jeg forteller ler hun litt og sier.. auuu så forteller hun om den gangen fetteren hennes falt på jobb og hovnet opp i foten. 30 min måtte jeg høre på den historien.. om en person jeg ikke aner hvem er. Men hun kunne ikke støtte meg mer enn «auuu» et ord… 

Anonymkode: 13538...b28

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ofte gjør man det for at den andre skal få tankene over på noe annet. Denne historien ble riktignok litt lang. Å sammenligne erfaringer er en måte å kommunisere på. Neppe vondt ment. 

Anonymkode: da45b...db8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke i utgangspunktet ha ringt en venninne for å få trøst.... 

Venner skal ikke brukes til trøst. Heller vær din egen støttespiller. Du vet aldri hvordan du blir møtt.

Anonymkode: 984a9...127

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ville ikke i utgangspunktet ha ringt en venninne for å få trøst.... 

Venner skal ikke brukes til trøst. Heller vær din egen støttespiller. Du vet aldri hvordan du blir møtt.

Anonymkode: 984a9...127

Gode venner skal være der gjennom tykt og tynt eller så blir det jo bare på overfladisk nivå noe som ikke skaper et godt vennskap. Men er enig med at man skal være sin egen støttespiller. Det er også helt innafor å søke trøst en gang i blandt. Så lenge man har en sunn balanse. 

Til Ts. 
Kanskje hun ikke helt visste hvordan hun skulle trøste deg, eller at hun ikke visste at du søkte trøst, men bare trodde at du ville fortelle hva som hadde skjedd. Og som noen nevnte over, så kan det ha vært for å få tankene over på noe annet. Men personlig ville jeg jo spurt hvordan det går nå og spurt om du hadde trengt noe :P

Men alle er forskjellige og gir forskjellig omsorg. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Traktorlesba96 skrev (38 minutter siden):

Gode venner skal være der gjennom tykt og tynt eller så blir det jo bare på overfladisk nivå noe som ikke skaper et godt vennskap. Men er enig med at man skal være sin egen støttespiller. Det er også helt innafor å søke trøst en gang i blandt. Så lenge man har en sunn balanse. 

Til Ts. 
Kanskje hun ikke helt visste hvordan hun skulle trøste deg, eller at hun ikke visste at du søkte trøst, men bare trodde at du ville fortelle hva som hadde skjedd. Og som noen nevnte over, så kan det ha vært for å få tankene over på noe annet. Men personlig ville jeg jo spurt hvordan det går nå og spurt om du hadde trengt noe :P

Men alle er forskjellige og gir forskjellig omsorg. 

Jeg skjønner det. Lett å fortelle en lignende historie. Men hun her er bare meg meg meg og hvor syk og vondt hun har. 

Skrevet

Ta en paralgin forte og gå å legg deg!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skjønner det. Lett å fortelle en lignende historie. Men hun her er bare meg meg meg og hvor syk og vondt hun har. 

Hvorfor ringte du henne for trøst hvis hun alltid er meg meg meg, da burde du jo ringt noen andre som kunne dekke dine behov for trøst.

AnonymBruker
Skrevet

Har noen venner/ kollegaer som er av samme slaget. Snakker om seg og sitt, non stop. Så utrolig kjedelig å høre på. 
Uforståelig at folk ikke har litt mer selvinnsikt. 

Anonymkode: 52dc9...d10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...