Gå til innhold

Hvordan finne roen i singellivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

K45+ her. Vært singel halvannet år etter er langt forhold siden begynnelsen av 30-årene. Jeg synes _forsåvidt_ det er helt ok å være singel. Men jeg blir påvirket av menn jeg treffer, enten det det er i RL eller på nett. Menn som trigger min interesse, men likevel holder meg på armlengdes avstand. Mye snakk om sex, et par har jeg truffet for nettopp det – men that’s it. Jeg VIL virkelig ikke la meg fenges av slike menn, men jeg gjør det likevel 😜. Han siste, som «ikke var ute etter noe seriøst» viste seg å ha dame. Han vet ikke ennå at jeg vet – men jeg kommer ikke til å svare på noen flere meldinger fra ham. ER SÅ LEI! Må man bare avvise alle fra første stund?! Jeg faller eller fenges ikke lett av folk, men de få gangene jeg har turt å gi litt slipp står det enda en drittsekk på døra.

Noen tips til hvordan jeg kan unngå slike, og rett og slett finne roen som single? Noe inne i meg lengter jo etter den kjærligheten - men der er jo bare løgn og fanteri der ute?! 😥

Anonymkode: 7fcbc...852

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lev livet ditt, slutt å fokuserer på menn. Dropp nettedating, det er bare tull uansett. Ha det bra med deg selv. Plutselig treffer du kanskje en bra fyr helt naturlig. Man kan ikke tvinge frem kjærlighet uansett, det skjer når det skjer og det er så mye annet mann kan gjøre enn å fokusere på det. Spesielt nå med sommer og lettelser i restriksjoner. Bare nyt varmen og sommeren. 

Anonymkode: 97c5f...872

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må du ha mann? Jeg tror nok det kan være vanskelig å finne en god partner i din alder. Slutt å date rundt i hvert fall, du kommer til å runde ørtogførti sexpartnere på null komma niks, og det er neppe det du (eller din kommende kjæreste) ønsker.

Anonymkode: 740b5...2b2

• Liker 1
Skrevet

Ganske enkelt; finn deg en annen hobby enn mannfolk. Fokuser på det som er bra for deg, nyt friheten, tren, vær glad. Finn roen.

Finn en FF til sex og vær tydelig på at det er kun det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Metalbitch said:

Ganske enkelt; finn deg en annen hobby enn mannfolk. Fokuser på det som er bra for deg, nyt friheten, tren, vær glad. Finn roen.

Finn en FF til sex og vær tydelig på at det er kun det.

Det er egentlig dette jeg har forsøkt å gjøre. Trener 4-5 dager i uken, og jobber som frivillig innen en flott organisasjon ved siden av jobb og trening. Treffer masse fine folk, men de er naturlig nok opptatt i min alder.

Skulle bare være FF med en gammel bekjent nå (har ikke pult rundt i singeltiden), men så viste det seg at han har dame. Og sånt gidder jeg ikke.

Men ja: skal forsøke å finne den roen alene, det er jo egentlig det jeg ønsker. Takk for svar :)

TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er egentlig dette jeg har forsøkt å gjøre. Trener 4-5 dager i uken, og jobber som frivillig innen en flott organisasjon ved siden av jobb og trening. Treffer masse fine folk, men de er naturlig nok opptatt i min alder.

Skulle bare være FF med en gammel bekjent nå (har ikke pult rundt i singeltiden), men så viste det seg at han har dame. Og sånt gidder jeg ikke.

Men ja: skal forsøke å finne den roen alene, det er jo egentlig det jeg ønsker. Takk for svar :)

TS.

Og finner du roen i deg selv, så er livet herlig. Og når du slutter å lete, kan drømmeprinsen dukke opp 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg er single på 12 året. Er 53. Kvinne. Jeg føler at ting har roet seg veldig for min del og det er så godt å kjenne på ikke noe stress med meldinger og dates. Får meldinger men 95% er sex fikserte greier og det orker jeg ikke. 

Jeg meldte meg inn i ett blanda kor. Der ble jeg faktisk veldig godt mottatt. Det er en herlig gjeng. I tillegg så begynte jeg i en frivillig orginisasjon som gjør at jeg har alltids noe å være med på. Jeg er også sykmeldt for tiden så frivilig arbeid kom godt med nå når jeg er dritt lei av å være hjemme. Du kan si jeg prøver å bygge meg nettverk på dette nye stedet som jeg snart har bodd i 1 år på nå. Stortrives her. 

Jeg har kun en venn online som jeg aldri har møtt som jeg håper å få møte en vakker dag, men det kommer an på mye men liker nå å prate med han. I tillegg har en gammel fwb kommet tilbake inn i livet mitt og nå har vi møttes oftere enn noen gang før og han har vært hjemme hos meg ett par ganger der jeg har følt at vi kan leke kjærester for en kveld. Det passer meg perfekt. Med kos og armkrok og litt senge moro. I tillegg har han introdusert meg til en litt barnslig hobby kan man si da men jeg syns det var morsomt så nå har vi jo møttes uten sex også for å holde på med den hobbyen sammen. Så jeg må vel si at livet er fint slik det er nå for min del. Jeg trenger ikke så mye mer.  I tillegg har jeg fine arbeidskolleger jeg kan alltids møte for en kaffe eller invitere hjem for pizza en kveld..så livet kunne absolutt ha vært mye verre. 

Anonymkode: 9d8bd...ce3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som 25 årig mann kan jeg ikke annet enn å misunne deg. Du er kvinne og kan når som helst gå ut og finne en mann. Jeg er selv singel og jomfru og alt for gammel. Livet som singel er ikke optimalt, men det er jo et kjent faktum at en god del menn blir ufrivillig uten partner, jeg trodde bare ikke at jeg skulle bli en av dem, men sånn er livet nå bare blitt. Hvis noen for 4-5 år siden hadde sagt at det skulle ende slik med meg, hadde jeg aldri trodd dem, da jeg har en god jobb, er høy og ser normalt bra ut, eier egen leilighet og trener mye, er sosial. Man får rett og slett ikke alltid velge fra øverste hylle i livet, og som mann er det lite å gjøre ved denne situasjonen.

Anonymkode: 64ba6...0a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.6.2021 den 20.41):

jeg er single på 12 året. Er 53. Kvinne. Jeg føler at ting har roet seg veldig for min del og det er så godt å kjenne på ikke noe stress med meldinger og dates. Får meldinger men 95% er sex fikserte greier og det orker jeg ikke. 

Jeg meldte meg inn i ett blanda kor. Der ble jeg faktisk veldig godt mottatt. Det er en herlig gjeng. I tillegg så begynte jeg i en frivillig orginisasjon som gjør at jeg har alltids noe å være med på. Jeg er også sykmeldt for tiden så frivilig arbeid kom godt med nå når jeg er dritt lei av å være hjemme. Du kan si jeg prøver å bygge meg nettverk på dette nye stedet som jeg snart har bodd i 1 år på nå. Stortrives her. 

Jeg har kun en venn online som jeg aldri har møtt som jeg håper å få møte en vakker dag, men det kommer an på mye men liker nå å prate med han. I tillegg har en gammel fwb kommet tilbake inn i livet mitt og nå har vi møttes oftere enn noen gang før og han har vært hjemme hos meg ett par ganger der jeg har følt at vi kan leke kjærester for en kveld. Det passer meg perfekt. Med kos og armkrok og litt senge moro. I tillegg har han introdusert meg til en litt barnslig hobby kan man si da men jeg syns det var morsomt så nå har vi jo møttes uten sex også for å holde på med den hobbyen sammen. Så jeg må vel si at livet er fint slik det er nå for min del. Jeg trenger ikke så mye mer.  I tillegg har jeg fine arbeidskolleger jeg kan alltids møte for en kaffe eller invitere hjem for pizza en kveld..så livet kunne absolutt ha vært mye verre. 

Anonymkode: 9d8bd...ce3

Nå ble jeg nysgjerrig, hva er den barnslige hobbyen? 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Som 25 årig mann kan jeg ikke annet enn å misunne deg. Du er kvinne og kan når som helst gå ut og finne en mann. Jeg er selv singel og jomfru og alt for gammel. Livet som singel er ikke optimalt, men det er jo et kjent faktum at en god del menn blir ufrivillig uten partner, jeg trodde bare ikke at jeg skulle bli en av dem, men sånn er livet nå bare blitt. Hvis noen for 4-5 år siden hadde sagt at det skulle ende slik med meg, hadde jeg aldri trodd dem, da jeg har en god jobb, er høy og ser normalt bra ut, eier egen leilighet og trener mye, er sosial. Man får rett og slett ikke alltid velge fra øverste hylle i livet, og som mann er det lite å gjøre ved denne situasjonen.

Anonymkode: 64ba6...0a8

Alt for gammel? Du er jo reine barnet. 

Anonymkode: 1ef2e...326

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Alt for gammel? Du er jo reine barnet. 

Anonymkode: 1ef2e...326

Åssen da? Kjenner du en eneste singel, jomfru på 25 som ikke er lav og tjukk og på NAV? Nei...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...