AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Vi var to igjen i budrunden. Jeg ringte megler 10 min før tiden gikk ut og han var opptatt i telefon med selger. Fikk vite når han ringte opp etter 10 min (når tiden har gått ut) at selger har akseptert det siste budet? Har megler brutt god meglerskikk? Jeg hadde vært aktiv med i budrunden hele veien og han burde vel ha lagt på med selger når han ser jeg ringer inn. Hva bør jeg gjøre? Er veldig frustrert da vi virkelig ville ha huset.. Anonymkode: 7dab5...025
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Hvorfor høynet du ikke budet på sms? Anonymkode: 404d1...998 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor høynet du ikke budet på sms? Anonymkode: 404d1...998 Samme tenkte jeg. Har vært med i flere budrunder det siste året og alle bud er sendt på sms. Anonymkode: f3d35...f35 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Selger kan selge til sen han vil, uavhengig av høyeste bud. Vant selv en budrunde der selger ville selge til meg fremfor han som drev og bød over. Anonymkode: 37e3c...c24 3
Hobbyfotograf Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor høynet du ikke budet på sms? Anonymkode: 404d1...998 Fordi alle budene tidligere ble gitt på telefon med han hvor han deretter sendte meg en linke hvor jeg bekreftet med ja . jeg sendte inn før akseptfristen ny bud på det nr (som han nå i etterkant viser til ikke var der jeg skulle sende inn nye bud) så her ligger feilen min altså at jeg ikke sjekket det riktig. burde ikke likevel megler forstå når en budgiver ringer før tiden går ut og ikke sjekker ut det. jeg var altså aktiv med i budrunden helt til slutt og vi hadde ringt hverandre på telefon da jeg skulle se noe på huset tidligere samme dag.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Du dreit på draget, han er ikke pliktig til å følge opp ørten samtaler når du ikke gir budet rett sted. + selger kan selge til hvem han vil. Anonymkode: 37e3c...c24 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Som selger ville jeg blitt rasende hvis budrunden stoppet fordi megler ikke besvarte telefonen i en pågående budrunde. Dette ville jeg klaget inn. (Selv om du kunne sendt på sms, og burde sjekket det på forhånd.) Anonymkode: a14eb...18b 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Du dreit på draget, han er ikke pliktig til å følge opp ørten samtaler når du ikke gir budet rett sted. + selger kan selge til hvem han vil. Anonymkode: 37e3c...c24 Dette. Uansett om du ikke gjorde feil, så kunne du ha tapt til den andre. Har hørt om mange som ikke går for høyeste bud. Dette huset var ikke ment for deg dessverre.. Jeg er litt nysgjerrig dog - hadde du tenkt å forsøke å få huset likevel gjennom å klage på manglende meglerskikk? Anonymkode: 66346...6bd 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Men Ts har jo rett. Megler skal da være tilgjengelig til budfrist går ut. På den annen side kan det være grunner til at selger valgte den andre og har rett til det. Men vanligvis velger vel selger høyeste bud. Dette var rart. Anonymkode: fcee1...388 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som selger ville jeg blitt rasende hvis budrunden stoppet fordi megler ikke besvarte telefonen i en pågående budrunde. Dette ville jeg klaget inn. (Selv om du kunne sendt på sms, og burde sjekket det på forhånd.) Anonymkode: a14eb...18b Ja! Ville ringt selgeren og fortalt dette. Anonymkode: c0086...c64 3
Hobbyfotograf Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dette. Uansett om du ikke gjorde feil, så kunne du ha tapt til den andre. Har hørt om mange som ikke går for høyeste bud. Dette huset var ikke ment for deg dessverre.. Jeg er litt nysgjerrig dog - hadde du tenkt å forsøke å få huset likevel gjennom å klage på manglende meglerskikk? Anonymkode: 66346...6bd Nei. Regner ikke med å få huset. men synes fortsatt det er kritikkverdig hvordan budrunden ble avsluttet fordi megler ikke var tilgjengelig på telefon. Han mener han var i telefon med selger og alle ny mobiler ser man hvem som ringer inn. Veldig merkelig at han valgte å avslå samtalen min med en telefonsvarer melding istedet for å legge på og si ifra til selger at det ikke er andre interesserte og dermed aksepterer selger siste budet. Det finnes klagenemnda for meglere hvor man skal melde fra om avvik; men jeg tenkte å høre med flere først om dette før jeg evt vurderer å ta det videre.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Hobbyfotograf skrev (3 minutter siden): Nei. Regner ikke med å få huset. men synes fortsatt det er kritikkverdig hvordan budrunden ble avsluttet fordi megler ikke var tilgjengelig på telefon. Han mener han var i telefon med selger og alle ny mobiler ser man hvem som ringer inn. Veldig merkelig at han valgte å avslå samtalen min med en telefonsvarer melding istedet for å legge på og si ifra til selger at det ikke er andre interesserte og dermed aksepterer selger siste budet. Det finnes klagenemnda for meglere hvor man skal melde fra om avvik; men jeg tenkte å høre med flere først om dette før jeg evt vurderer å ta det videre. Jeg ville som sagt klaget dette inn. Ett av meglerens heteste argument er nettopp at de skal sørge for at prisen blir så høy som markedet mener den er verdt, og at en profesjonell styrer budrunden. Denne megleren har feilet på begge deler. (Hvis du informerer selger og, så kan megleren bli krevd for mellomlegget av hva du kunne betalt og det som ble akseptert som slutt-pris. Dette bør dog være høyere enn noen få tusenlapper. Vet om meglerfirma som måtte betale 250 000 til selger i erstatning for lignende tilfelle .) Anonymkode: a14eb...18b 1
ErGlad Skrevet 26. juni 2021 #13 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 0.07): Ja! Ville ringt selgeren og fortalt dette. Anonymkode: c0086...c64 Jeg er helt enig. Dette bør du gjøre TS om du synes det gikk ble gjort på profesjonell måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå