AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Har ei frøken på 9 mnd. Som ikke vil sove på soverommet sitt, heler ikke ute i vogn, men vugga si! som ligger i stuen den forbinner hun med dagtids lurer helt siden hun ble født. men den vuggen blir alt for liten for henne også ruller hun ifra mage til rygg og prøver å reise seg så er skummelt. hvor sover barna deres på dagtid ? her er det vanskelig å legge i vogn, og nesten umulig legere. Har tenk å kjøpe en leketelt og ha den i leke krøkken der hun kan ligge å ta seg dagtids lurer..men vet ikke om det kommer til å funke 🤔 tenkte også på en reise seg og ha stuen. Anonymkode: 1ff1d...615
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 La henne sove der hun sover, inntil det ikke går lenger. Vår toåring sover ennå i bedside, har prøvd ALLE andre senger uten hell. Nekter vogn, nekter alt utenom senga «si». Den er selvsagt for liten og han ligger som en krok - men jeg tenker all den tid han sover godt så har han det jo ikke vondt! Når den tid kommer at senga blir ubehagelig liten til han, vil han gi beskjed. Ingen får jo sove ved ubehag! Du kan enten sette vugga mellom møbler for å sikre henne, eller bare følge godt med Anonymkode: bd427...446 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Vår sov i sprinkelseng på dagtid hvis ikke i vogn I barnehager bruker de ofte bare madrasser på gulvet eller reisesenger for de barna som ikke sover i vogn Rydd vekk vugga helt siden den ikke er et alternativ nå som den er for liten, lettere vende til noe nytt når det gamle ikke er tilgjengelig Anonymkode: 46a75...a94 2
tussi84 Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Eneste stedet vår på 8 mnd sovner er enten på min arm/Armen til pappa på dagtid. Vi må altså legge oss sammen med han i vår seng. En sjelden gang kan han flyttes over til barneseng etter han har sovnet, men stort sett må vi ligge sammen med han fram til han våkner igjen. Vogn sover han meget sjeldent i. På kvelden må han også sovne inn på armen, men da fungerer det stort sett å flytte han over til egen seng.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 I starten sov hun i bæresjal / på oss. Kom oss etterhvert over til hengekøye for baby og barnevogn når hun ble 3 mnd. Fungerte fram til hun ble 6-7-8 mnd, da ble det vanskelig med søvn og korte dupper. Mye bilkjøring og soving i bil, bæresjal når det var helt krise. Fant etterhvert ut at hun sov godt når vi la oss i dobbeltsenga med henne. Etterhvert kunne vi gå i fra henne i mens hun sov der, babycall med video slik at vi rakk fram før hun rullet utfor kanten på senga. Begynte å bli vanskelig ved 10-11 mnd og da gikk vi over til å legge henne i sprinkelsenga på dagtid også, var ved siden av henne først og sang / laget hysjelyder og det fungerte en stund. Nå funker det bare om vi legger henne i sprinkelsenga og går ut av rommet. Følger med på babycallen 🙂👌 Spent på hva neste steg blir. Hun er 13 mnd nå. Anonymkode: f9c13...153
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 På den tiden sov ikke min stort mye i vogn eller på soverommet heller, men også vuggen i stuen var feil (for lyst, for mye interessant etc) Men jeg var innstilt på at hun skulle sove i vogn, og hun sov jo der når den var i bevegelse, så jeg la henne der, trillet til hun sovnet, satte den fra meg og lot det stå i. I starten sov hun i 20-30 minutter, men på sikt gikk det seg til. Plutselig sov hun en og annen dupp på to-tre timer, men stort sett var de på rundt 40-45 minutter. Men jeg tok heller det enn å ligge med henne i senga/gå med henne i bæreselen til hun sovnet, for ikke bare tok det mye lengre tid men hun sov også like kort. Anonymkode: 182ff...46d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Vår sov inne i vogn Anonymkode: e22c1...1b7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 I sprinkelseng på rommet sitt. Eller på sofaen etterhvert. Anonymkode: 079f0...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå