Gå til innhold

Montere dusjkabinett selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, går det i det hele tatt an? Eller trenger man rørlegger? Til å koble til vann og slikt. Noen som vet pris isåfall? Dusjkabinett er allerede innkjøpt av egenrådig samboer som er overbevist om at han kan gjøre ALT selv. Vi bor i blokk om det har noe å si.

Anonymkode: 14901...ed9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må være to for å montere det, ellers blir det vanskelig.

Skru av vannet, koble fra den gamle dusjen og koble til den nye på de slangene som er på veggen allerede. Holdt litt øye med lekkasjer. Men det er jo sluk i gulvet, så dette går nok bra.

Anonymkode: 4ccba...e81

AnonymBruker
Skrevet

Ingen problem å sette det opp selv. 

Anonymkode: cddc8...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Monterte den selv jeg. Går fint det. Koblet til vann og alt det der.

Rørlegger skulle ha 5-6 tusen for å forlenge vannrør 1 m også koble dusj. Ble til at jeg ordna denne selv og. 

Bor i enebolig.

Anonymkode: 96347...44f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Monterte den selv jeg. Går fint det. Koblet til vann og alt det der.

Rørlegger skulle ha 5-6 tusen for å forlenge vannrør 1 m også koble dusj. Ble til at jeg ordna denne selv og. 

Bor i enebolig.

Lykke til med å krangle med forsikringsselskapet den dagen vannet flyter og du ikke kan dokumentere at jobben ble gjort av fagfolk. 

Anonymkode: 00a54...2ed

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker said:

Lykke til med å krangle med forsikringsselskapet den dagen vannet flyter og du ikke kan dokumentere at jobben ble gjort av fagfolk. 

Det er ikke et absolutt krav om å bruke fagfolk for å koble til blandebatteri og slike ting. Siden utstyret allerede står i et våtrom er konsekvensene av feilmontering ganske lav i tillegg. 

Og hvor vanskelig innbiller du deg at det er å skru sammen vannrør og blandebatteri? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

jada, du får fortsette å prøve å skremme..

Anonymkode: a67c0...0ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor du i leilighet bør du ha rørlegger til å koble vannet.

I enebolig blir det litt enklere om du skulle ha en vannlekkasje. Om badet er i 1-etg der så har du jo betongsåle under og masse.

Anonymkode: 81289...eb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

4 år nå ingen problemer noen sted men

Skjer det så skal jeg ikke krangle med noen forsikringsselskap men fikse ting selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 1500kr for demontering av dusjhjørne og montering av dusjkabinett. Rørleggeren tok med seg det gamle dusjhjørnet og alt avfall. 
Sparte meg selv for mye arbeid og har dokumentasjon på at rørlegger har gjort arbeidet ved evt skader. 

Anonymkode: 721f9...f16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg betalte 1500kr for demontering av dusjhjørne og montering av dusjkabinett. Rørleggeren tok med seg det gamle dusjhjørnet og alt avfall. 
Sparte meg selv for mye arbeid og har dokumentasjon på at rørlegger har gjort arbeidet ved evt skader. 

Anonymkode: 721f9...f16

Ikke for å være frekk, men tviler på at det var hvitt, grattis med å skryte av billig pris når du bidrar til økonomisk kriminalitet. 
Til TS, jeg delte din skeptiskhet og hadde samme type samboer. Forhørte oss med Megaflis hvor vi kjøpte kabinettet og man kan montere selv - og at det står på våtrom og man har stoppekrana i egen leilighet hjalp også. 
Vi fikset det fint selv. Da jeg så hvor sykt enkel selve tilkoblingsjobben var er jeg jaggu glad for at samboer insisterte på at vi gjorde det selv. Å koble til vannet tar bare noen minutter, det er å montere kabinettet som tar tid. 

Anonymkode: e7fb5...4e9

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Å koble til vannet tar bare noen minutter, det er å montere kabinettet som tar tid. 

Anonymkode: e7fb5...4e9

Yes, samme erfaring. Vi hadde lav under taket og slet mye mer med å bygge dusjkabinett på plass inne på badet, enn å koble til. 

Anonymkode: a67c0...0ac

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke veldig vanskelig å montere dusjkabinettet, men dere må være to. Det er viktig å lese instruksjonene først, og å være nøye. Litt erfaring med diverse montering er også nyttig.

Når man skal koble på vann bør man vite hva man skal gjøre. Vi hadde tre runder med vann på gulvet før det ble riktig. Det skal ikke være pakninger til overs, og alle overganger må strammes godt. Jeg ville foretrukket å overlate deg til profesjonelle, men egenrådige samboere er egenrådige.

Det vanskeligste for oss var egentlig å fjerne det gamle dusjkabinettet. Det var herdet glass, og gikk i oppløsning når vi demonterte det. Men, det var lett å frakte bort når vi først fikk det i bøtter.

Anonymkode: cfcef...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...