Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For n’te gang er det ødelagt klær etter vask hos oss. Ofte er det kun et par plagg per vask dette skjer med, mens andre ganger trenger det ikke være noen i det hele tatt. Virker som om det stort sett er bomullsklær som rammes. Trodde det kunne være et problem med den gamle maskinen vår, men selv om vi har kjøpt ny så fortsetter problemet😭 Har lest at noen ganger kan det bli et slags belegg utenfor trommelen inne i maskinen sånn at de ytterste plaggene kan få flekker under sentrifugering, men maskinen er jo ny? Ikke er det bare sånne runde flekker heller, som dere ser på vedlagte bilde kan hele plagget bli misfarget. Og når dette først har skjedd, er det ikke mulig å få bort igjen. Tips, anyone? Vasker forresten ikke arbeidsklær eller andre klær med fare for oljesøl eller lignende i denne maskinen. 

8384B354-41CE-4D57-83A3-4CD06B495F06.thumb.jpeg.d44aa1ffe4b715d734b80cb805832a74.jpeg

Anonymkode: 325c0...527

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok rense vaskemaskinen med maskinrensemiddel. 

Anonymkode: 12108...5e4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må nok rense vaskemaskinen med maskinrensemiddel. 

Anonymkode: 12108...5e4

Har prøvd flere ganger😔

PS: ser jeg huket av for anonym over, det var ikke meningen. Jeg er altså TS. 

Endret av livmor
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være noe med vannet, at det er forurenset?

Anonymkode: 48bff...e78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk en microfiberklut og tørk innimellom gummien, der legger det seg mye skitt og såperester, som igjen setter seg på klær i vask.

Anonymkode: 4da9f...88e

AnonymBruker
Skrevet

Du passer på å sortere klær etter farger? Og at klær avgir farge første gang de vaskes. Spesielt mørke klær.

Anonymkode: 82977...a50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AKKURATT sånn ble mine klær også, og jeg måtte vaske hele maskinen. Ta ut såpedispenser og virkelig rense den, vaske i gummien ved døra osv. Kjøpte maskinens. Har begynt å pels døra stå åpen etter vask, slik at det tørker inni der. 

nå er problemet borte etter 1 uke 😄

Anonymkode: c8d5c...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rust i vannrør? Ville fått det undersøkt.

Anonymkode: eafa7...167

• Liker 1
Skrevet

Så merkelig. Hmm.. Kva såpe bruker du? Bruker du alltid tøymjuker?

AnonymBruker
Skrevet

Lar du klærne ligge lenge i maskinen før du henger de opp?

Kan det være en slags mugg?

Anonymkode: a0edd...159

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan det være noe med vannet, at det er forurenset?

Anonymkode: 48bff...e78

Ingen anelse. Men vi bor i et tett befolket område, ville tro det hadde vært kjent? Men må si at tanken på at det er noe med vannet har meldt seg flere ganger. 

Bruk en microfiberklut og tørk innimellom gummien, der legger det seg mye skitt og såperester, som igjen setter seg på klær i vask.

Anonymkode: 4da9f...88e

Har gjort det tidligere, men skal definitivt gjøre det igjen. Og det er helt sikkert lurt å gjøre det oftere enn hva jeg har gjort. 

Du passer på å sortere klær etter farger? Og at klær avgir farge første gang de vaskes. Spesielt mørke klær.

Anonymkode: 82977...a50

Sorterer, ja, aldri mørkt sammen med lyst. Flekkene synes jo åpenbart best på lyst tøy, men innimellom ser vi at det dukker opp på mørkt tøy også (f.eks mørkeblått). 

AKKURATT sånn ble mine klær også, og jeg måtte vaske hele maskinen. Ta ut såpedispenser og virkelig rense den, vaske i gummien ved døra osv. Kjøpte maskinens. Har begynt å pels døra stå åpen etter vask, slik at det tørker inni der. 

nå er problemet borte etter 1 uke 😄

Anonymkode: c8d5c...4f9

Kjører ny runde maskinrens nå, dobbel dose. Og kokvask. Men skal ta en runde i dispenseren også! Har alltid døra oppe, syns det fort blir innestengt hvis den lukkes. 

Rust i vannrør? Ville fått det undersøkt.

Anonymkode: eafa7...167

I følge mannen i huset så skal det ikke ruste i rørene vi har? Jeg er helt dust på dette, så må ta hans ord for det. Ser for øvrig ikke tegn til misfarge på vannet (men det hadde vi kanskje ikke gjort ved små mengder heller). Uansett rart at det bare skjer med et fåtall plagg per vask. 

mammahjarte skrev (37 minutter siden):

Så merkelig. Hmm.. Kva såpe bruker du? Bruker du alltid tøymjuker?

Bruker Blenda og Neutral pulver. Stort sett alltid tøymykner. Kanskje det har noe med den å gjøre🤔

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Lar du klærne ligge lenge i maskinen før du henger de opp?

Kan det være en slags mugg?

Anonymkode: a0edd...159

Kan skje at de blir liggende noen timer, må jeg innrømme. Men den jeg tok bilde av, hadde ikke ligget mer enn noen minutter. 

Takk for alle innspill!

• Liker 1
Gjest Lunaris
Skrevet

Opplevde det samme med noen sokker en gang, og da lå det igjen litt vann inni såpebeholderen, og det vannet var grått. Aner ikke hva det var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...