Gå til innhold

Erfaringer med Hoka-sko?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg sliter med plantar fascitt (hælsmerter), noe jeg har gjort kronisk i noen år nå. Har fått anbefalt Hoka-sko fra mange ulike bekjente, og lurer på om noen med lignende vansker som meg har prøvd slike sko? Funker det? Føler jeg har prøvd ALT av "mirakel-sko" og innlegg til skoene, og ingenting har fungert. Vil gjerne vite om det er verdt det før jeg potensielt kaster bort 2000 kroner, haha. Noen med erfaringer? ☺️

Anonymkode: 9a20c...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg får vondt under hælene av Hoka, begge parene med Hoka Clifton. I tillegg har hælkappene løsnet inni på dem også.

Ex'n min fikk bedre plantar fascitt av Hoka, så du må vel bare prøve deg fram.

Anonymkode: 3fd60...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sliter med plantar fascitt (hælsmerter), noe jeg har gjort kronisk i noen år nå. Har fått anbefalt Hoka-sko fra mange ulike bekjente, og lurer på om noen med lignende vansker som meg har prøvd slike sko? Funker det? Føler jeg har prøvd ALT av "mirakel-sko" og innlegg til skoene, og ingenting har fungert. Vil gjerne vite om det er verdt det før jeg potensielt kaster bort 2000 kroner, haha. Noen med erfaringer? ☺️

Å herregud, du er meg og jeg skal si deg noe! Jeg hadde plantar fascitt i 9 mnd i fjor. Tortur.. Jeg har aldri kjøpt dyre sko, jeg har hele kjøpt gode såler. Men jeg trengte nye sko for nøyaktig en mnd siden.. Og jeg har sett på hoka så lenge og hørt så mye bra. Skulle fortsatt unngå det men fant ikke noe bra tilbud.. Så jeg prøvde de. Og jeg visste etter 3 sekunder at jeg måtte ha de. OG DET ER DET BESTE KJØPET JEG HAR GJORT I HELE MITT LIV. det er en FRYD å gå nå!! Jeg ELSKER DE!! 

Hooka One One Bondi 7 (wide). Jeg har brede store føtter i tillegg, og de sitter som støpt. Man kjenner ikke i foten at man går engang... Prøv de i en butikk! Du kommer ikke til å angre! 

Anonymkode: 91c69...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de er litt oppskrytt. Kjøpte de da jeg skulle i praksisperiode på sykehjem, men har ikke brukt de etter de to månedene der. Synes også de var trange å få på, selv om jeg ikke har brede føtter. 

Er superfornøyd med Nike, men husker ikke hva modellen heter.. 🙈

Anonymkode: f7d3b...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempefornøyd med Hoka, har som ei over og brede føtter så jeg fikk et par i akkurat min størrelse og de er perfekte.

Har og slitt med plantar facitt før og da fikk jeg noen gode øvelser av en fysioterapeut for å strekker baksiden av føttene og trø med hele foten. Jeg går visst så fort at foten ikke får lande skikkelig...😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slet med det samme i flere år. Fikk spesialformede såler, Strauss sokk, øvelser osv. Er nå på tredje par hooka og har ingen plager :bolledeig:

Anonymkode: e9f29...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser mange som klager på Hoka bruker feil modell i forhold til hva de trenger. De ber om demping, og får anbefalt clifton eller speedgoat, men det er ikke nok demping i de! Skal du ha god demping MÅ du ha Bondi, uansett bruk! Clifton og speedgoat er gode løpesko, men de er ikke gode nok til hverdagsbruk som de aller fleste trenger skoene til. 

Anonymkode: 902c1...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humoristen

Hadde skikkelige smerter i høyre hæl, etter Hoka you never go back. Elsker de, det er ikke noe å lure på. Kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke plantar fascitt, men nevropati og generelt vonde føtter. Prøvde hoka clifton 5 som var greie, men gnagde fort og ble fort ødelagt, og jeg brukte de ikke på løpetur. Så to nye par, enda en clifton som etter litt ble skikkelig vonde, og et par Bondi som er fantastiske! Myke og gode. Men synes kvaliteten og holdbarheten kunne vært litt bedre, blir fort slitte. Og sålen knirker etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har også plantar fascitt. Har forsøkt mange ulike merker og modeller, bare toppmodeller, så har brukt ganske mange tusen oppimellom. Også Hoka.
Det som fungerer absolutt best for meg er Gaitline. Bruker kun det nå, sommer som vinter.

Anonymkode: 7ae90...d0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hoka Bondi! Har hatt plantar faciit. 

Anonymkode: b19e5...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for alle svar! Det er tydeligvis svært delte meninger om skoene, virker som om folk enten elsker eller hater dem 😅 tror i alle fall jeg dropper å kjøpe dem på nettet, og heller går i butikk og prøver dem først.

De skoene som funker best for meg nå er faktisk sandaler fra Birkenstock, som jo er veldig harde. Synes derfor det virker litt for godt til å være sant at Hoka-skoene skal fungere på beina mine, men har lyst til å prøve sånn i tilfelle likevel. Håper på det beste!!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...