AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Leste i en tråd at det var så mye sosialt som skulle tas igjen nå når det har åpnet... Og så var jeg sånn ... ehe ... folk har dratt på sommerferie her og der og det er ikke sosialt i mitt liv i alle fall. Hvordan er det for deg? Hvor mye sosialt er det i disse ukene? 🤔 Anonymkode: b29e4...723 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Hvor mye sosial var du før korona kom da? Anonymkode: 04bd0...7d4 2
GammelKaktus Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Her tar de aller fleste det med ro, ikke noe hæla i taket ingen vil ha korona i ferien. Vet mange reiser på hytta nå neste uke, ingen vil være her når turistene kommer. Er blitt invitert ut på en tilstelning og to men jeg kan skylde på at jeg ikke har fått dose 2 ennå og har barn hjemme. 👍😅 Har vært med de jeg har pleid å være med under korona og. Vi har vært sammen på avstand og ute, funket fint det så vi har ikke noe som må tas igjen. Vi er ikke folk som løper på byen til vanlig heller.
AnonymBrukern Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Nei sosialt sett har corona vært perfekt for meg siden jeg orker ikke folk😂 men savner familie i utlandet så blir jo «sosial» i sommerferien 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Nei. I går møtte jeg to venninner som jeg ikke har møtt siden tidlig i fjor høst. Anonymkode: ce99f...89c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Absolutt ikke, men så har jeg nettopp flyttet da. Kjenner ingen her, og alt av arrangementer, foreninger, etc. er koronastengt. Blir vel soloturer og Netflix i sommer. Anonymkode: b4152...b0c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Ja, jeg synes det har vært mye de siste ukene. Bor i Oslo så det har jo vært strenge restriksjoner med f.eks antall besøk. Nå når de er lettet på har det vært en haug med barnebursdager, sommeravslutninger, besøksforespørsler og middagsinvitasjoner Anonymkode: 3a6a1...ed4 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Nei, fremdeles lite sosialt her. Anonymkode: 8c8a4...aa2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #9 Skrevet 24. juni 2021 Hva definer du som sosialt? Anonymkode: f2d20...b51
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #10 Skrevet 24. juni 2021 I hverdagen har vi stort sett ikke kontakt med noen, men jeg har et søsken som vi ser et par ganger i måneden. Vedkommende ble tidlig vaksinert, på grunn av jobben til vedkommende, og vi har derfor vært sammen som normalt. Bortsett fra det er det helt stille. Det vil si, jeg skal i et slektstreff eller to i sommer da, men det merker jeg at jeg trenger. Anonymkode: 9aa4b...20e
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #11 Skrevet 24. juni 2021 Det er ekstremt om dagen... Et-par glass med venninner i går, middag med jobben i dag, møte venner etter jobb i morgen, lunsj med vennepar lørdag, bruke dagen med tilreisende familie søndag... Og kontoret er åpent igjen med full kapasitet, så der er det god stemning, felles lunsj, og alt. Men bryllupene starter heldigvis opp igjen først i august, ingen som turte å satse på juli, så da blir det 1-2 rolige uker i sør-europa. Anonymkode: a7924...3c6 3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #12 Skrevet 24. juni 2021 Nei, vi gjør ikke masse sosialt. Vi forholder oss til det vi mener er sunn fornuft. Vi holder oss fremdeles unna folkemengder, holder avstand til folk utenfor husstand, bruker munnbind (påbud), og tar hensyn. Vi er fremdeles "ubeskyttede" selv, og har flere ubeskyttede nærkontakter, og når husstandsmedlemmene har smitteutsatte yrker er det noe som må tas hensyn til. Vi har besøkt noen familiemedlemmer vi ikke har sett på over ett år, men det er stort sett det vi har gjort. Anonymkode: a3cbb...9b1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #13 Skrevet 24. juni 2021 Akkurat som før. Vi har vært sosial før korona, og i korona. Vi har nesten ikke merket noe særlig til den, utenom håndsprit og munnbind Anonymkode: 10c35...e9a
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #14 Skrevet 24. juni 2021 Åja! Jeg var på utecafe i går, helt alene, så her tar det helt av! Vel, jeg var på et styremøte og da. Men ellers venter jeg en stund til, tar ingen sjanser og har ingen behov for å sette mine behov foran helsa . Anonymkode: b1ff2...38f 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #15 Skrevet 24. juni 2021 Har vært sosial hele tiden, største forskjellen er at jeg trener med idrettslaget igjen. Satser på at det snart dukker opp en konsert. Anonymkode: c617f...afd 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #16 Skrevet 24. juni 2021 Ser stor forskjell på folk i forhold både hvor sosial de har vært i koronatiden, og hvor sosial de er nå. De som har vært forsiktige det siste året (som meg og mine nære), er fortsatt litt forsiktig, men har nå begynt å møte få venner og familie på lite folksomme steder. Så har du de som ikke brydde seg om restriksjoner og levde mer eller mindre som normalt det siste året, som nå er klar for sydenturer og andre utenlandsreiser så fort de får muligheten, og som møter masse folk i større gjenger nå, og som lett kan henge ute på utesteder og kino og lignende hvor det er masse masse folk. De fins ikke bekymret, verken for andre sårbare, eller for seg selv og sine. Syns det går litt i overkant fort med denne åpningen, er veldig nervøs for smitteøkning i august/september, etter ferien.. Det blir vel nedstening igjen, kan jeg tenke meg. Anonymkode: 95228...27d 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #17 Skrevet 24. juni 2021 Sosialt? Er 50 år, i risikogruppe pga sykdom og fikk første vaksine denne uka. Fremdeles lenge til jeg tør å gjøre noe sosialt. Får heldigvis 2. dose ca 3 uker før favorittbandet mitt skal ha konsert her Anonymkode: ed8d1...a36 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #18 Skrevet 24. juni 2021 Sosialt nei, rimelig fivillig isolert fremdeles, det er ikke verdt det da risikoen er alvorlig sykdom, sykehusinnleggelse, og ikke minst ettervirkninger som man skal leve med. For å ikke glemme død da, det skjer jo det også. Jeg gambler ikke med helsa mi. Jeg bruker munnbind på matbutikken (har ikke vært i andre type butikker siden før covid-19) og min sosiale omgang med venner er at vi går en tur ute, med meteren avstand og ellers telefonsamtaler. Anonymkode: e4269...c65 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #19 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Leste i en tråd at det var så mye sosialt som skulle tas igjen nå når det har åpnet... Og så var jeg sånn ... ehe ... folk har dratt på sommerferie her og der og det er ikke sosialt i mitt liv i alle fall. Hvordan er det for deg? Hvor mye sosialt er det i disse ukene? 🤔 Anonymkode: b29e4...723 Ja, bare tapere som fortsatt sitter hjemme, er jeg redd for. Anonymkode: 0ec10...de4 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #20 Skrevet 24. juni 2021 Jeg har vært veldig sosial den siste tiden! Har vært ute med gode kollegaer og venner tre ganger på to uker, ute med mannen (med barnevakt!) to ganger på to uker, og ellers vært på masse forskjellige aktiviteter som svømmehallen og lekeland med barna. Har ikke vært et rolig øyeblikk😃 Vi bor rett utenfor Oslo og har vært så nedstengt i så lang tid, at når det først åpnet så klikket det helt for alle. Var ute i Oslo i går kveld og det var helt sykt mye folk! Anonymkode: 8324c...c9f 2
Anbefalte innlegg