Gå til innhold

Små barn som lyver

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en treåring som lyver om håndvask og slikt. Gjerne om ting h*n tror h*n slipper å gjøre ved å lyve. Hvordan bør vi håndtere dette, slik at det ikke eskalerer? Er det grunn til bekymring?

Anonymkode: 043ef...7f3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til bekymring. 

Anbefaler Foreldrekodens podcast-episode om temaet.

Anonymkode: 7fd57...c4f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Grunn til bekymring er det ikke, alle barn lyger om slikt.

Er bare å ta det ved roten, si at løgn er blablabla og dere må følge med barnet når det skal vaske hendene eller hva enn det har løyet om.

Anonymkode: 925df...7dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har en treåring som lyver om håndvask og slikt. Gjerne om ting h*n tror h*n slipper å gjøre ved å lyve. Hvordan bør vi håndtere dette, slik at det ikke eskalerer? Er det grunn til bekymring?

Anonymkode: 043ef...7f3

Min er akkurat lik 😂 

Om jeg spør om hun/pappa har vasket ansiktet, pusset tenner, smurt solkrem, børstet håret etc svares det alltid ja selv om det helt åpenbart ikke stemmer. Samme om jeg spør om hun vil ha mat - da har hun «nettopp spist».

Jeg har aldri tenkt på at dette er noe vi må ta tak i. Sånn er vel bare barn, alle vil jo helst slippe unna de kjedelige tingene ☺️

Anonymkode: 373ab...f70

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min er akkurat lik 😂 

Om jeg spør om hun/pappa har vasket ansiktet, pusset tenner, smurt solkrem, børstet håret etc svares det alltid ja selv om det helt åpenbart ikke stemmer. Samme om jeg spør om hun vil ha mat - da har hun «nettopp spist».

Jeg har aldri tenkt på at dette er noe vi må ta tak i. Sånn er vel bare barn, alle vil jo helst slippe unna de kjedelige tingene ☺️

Anonymkode: 373ab...f70

Hadde nesten blitt bekymret hvis de ikke hadde løyet om slike ting😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...