Gå til innhold

Til dere som kjører E39 nord for Bergen: Er det fergekaos ifm. stengt tunnel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt lokalt spørsmål som sikkert ikke så mange kan svare på. Men i forbindelse med at Litle-Urdalstunnelen er stengt på E39 nord for Bergen, er det noen som vet om det er mye fergekø og kaos på de to fergelinjene og smale veistrekningene som er alternativer? Leirvåg-Sløvåg, og Masfjordnes-Duesund?

Skulle reist dit og kjører vanligvis tunnelen, men vil helst slippe å kjøre E16 mot Dale og Modalen.

Anonymkode: 947f8...2bd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor du skal, kjør rv.57 om Leirvåg - Sløvåg (satt opp ekstra ferje) eller om Voss - Vikafjellet.  E 16 og Modalen må du ikke finne på.  

Anonymkode: f4449...b6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørs hvor du skal, kjør rv.57 om Leirvåg - Sløvåg (satt opp ekstra ferje) eller om Voss - Vikafjellet.  E 16 og Modalen må du ikke finne på.  

Glemte å nevne M.nes - Duesund da, men det er jo en delvis veldig smal vei + at jeg ikke vet kapasiteten på den lille kabelferja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glemte å nevne M.nes - Duesund da, men det er jo en delvis veldig smal vei + at jeg ikke vet kapasiteten på den lille kabelferja.

Dette er den anbefalte omkjøringsveien. Modalen er mest som en glorifisert sykkelvei å regne, særlig fra Dalseid til Modalstunnelen...gøy å kjøre om du er glad i smal, svingete vei, mye verre om du ikke er det. Særlig med ekstra trafikk.

Anonymkode: 9306a...59f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt lokalt spørsmål som sikkert ikke så mange kan svare på. Men i forbindelse med at Litle-Urdalstunnelen er stengt på E39 nord for Bergen, er det noen som vet om det er mye fergekø og kaos på de to fergelinjene og smale veistrekningene som er alternativer? Leirvåg-Sløvåg, og Masfjordnes-Duesund?

Skulle reist dit og kjører vanligvis tunnelen, men vil helst slippe å kjøre E16 mot Dale og Modalen.

Skal du reise på fredag setter jeg pris på om du ikke kjører om Modalen for da kommer jeg dit :ler: Er selv lokalkjent på den veien da, men ser at det skaper problem om man ikke er det og er lite vane med å plassere seg på møteplasser. 

Anonymkode: db78e...24e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal du reise på fredag setter jeg pris på om du ikke kjører om Modalen for da kommer jeg dit :ler: Er selv lokalkjent på den veien da, men ser at det skaper problem om man ikke er det og er lite vane med å plassere seg på møteplasser. 

Anonymkode: db78e...24e

Har ikke kjørt der så ofte. Men husker blant annet at det er en lang, smal og bratt tunnel der hvor det knapt går en bil i bredden. Det må jo være en gammel gruve som er gjenbrukt som biltunnel eller noe slikt. Og jeg har ikke akkurat lyst til å rygge 500m bakover i en mørk tunnel nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Har ikke kjørt der så ofte. Men husker blant annet at det er en lang, smal og bratt tunnel der hvor det knapt går en bil i bredden. Det må jo være en gammel gruve som er gjenbrukt som biltunnel eller noe slikt. Og jeg har ikke akkurat lyst til å rygge 500m bakover i en mørk tunnel nei.

Eidslandstunnelen var Norges dyreste vei da den åpnet på 30-tallet. Helt utenkelig i dag, denne prioriteringen...eller, verdens lengste biltunnel ligger jo midt i Sogn. 😄

Anonymkode: 9306a...59f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...