brum Skrevet 2. oktober 2002 #1 Skrevet 2. oktober 2002 Hvor mange gjester er det "vanlig" å be i bryllupet? Alle til middag? Morsomt å høre hvor mange dere andre skal be, jeg er veldig i tvil om vi bør be "alle" eller ha ett mindre bryllup.
Solstrålen Skrevet 2. oktober 2002 #2 Skrevet 2. oktober 2002 Det er vel ingen norm på hva som er "vanlig".. Det er opp til hvert enkelt brudepar. Vi skal ha noen til middag og noen til kaffe. Nå kommer sikkert noen til å begynne med dette "A- og B-gjester"- greiene.. Vi skal be 45 til middag vi vil tilsammen bli ca 100-120 tilslutt. Vi har valgt å dele fordi vi ønsker å kunne dele dagen vår med flest mulig. Vi har ikke mulighet til å kunne betale 120 stykker til full middag!! Det blir altfor dyrt for oss. Synes det er flott at noen har muligheten til det, men for de av oss som ikke kan det, er det å be noen til middag og resten til kaffe et flott alternativ! Det synes iallefall vi!
Juli-79 Skrevet 3. oktober 2002 #3 Skrevet 3. oktober 2002 Vi var totalt 50, både til middag og kaffe. Både han og jeg har forholdsvis liten slekt (vel, har stor slekt, men det er jo ikke alle vi har noe særlig med å gjøre, og de ble selvsagt ikke invitert). Ellers hadde vi vel 10 vennepar. Vi inviterte ikke venner av foreldre ol.
meta Skrevet 3. oktober 2002 #4 Skrevet 3. oktober 2002 Vi kommer til å invitere 47 stykker. Alle kommer til middag.
monja Skrevet 3. oktober 2002 #5 Skrevet 3. oktober 2002 Vi skal gjøre det på samme måten som solstrålen. Vi skal ha 30 gjester til middag - nærmeste familie, gudforeldre, vertskap og toastmaster såklart - og så inviterer vi 100 til på kaffe og fest. Vi har en utrolig stor omgangskrets med gode venner men har ikke råd til å betale middag for alle. Så derfor setter vi mer på å gjøre festen en "vinner".
Imax Skrevet 3. oktober 2002 #6 Skrevet 3. oktober 2002 Et sted mellom 60 og 70 til middag - ingen kaffegjester.
Furstina Skrevet 3. oktober 2002 #7 Skrevet 3. oktober 2002 Vi hade 10 vuxna gäster och 6 barn (1-8 år) till middag. Det var bara vår närmasta familj. Våra familjer hade inte träffats tidigare och vi gifte oss i Norge så det var långt att resa för de svenska gästerna.
Sannasol Skrevet 3. oktober 2002 #8 Skrevet 3. oktober 2002 Vi inviterte 68 gjester, og 62 kom. Alle til både middag og kaffe. Enig med at hvis det blir for mange, er det helt ok og invitere en del bare til kaffe og fest. Dette går som regel på økonomi, og slett ikke på A og B gjester som enkelte påstår. Begge vi har relativt liten slekt, så det ble mange venner.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #9 Skrevet 3. oktober 2002 Vi hadde 70 til middag. Vi ba ingen til kaffen da dette ville føles litt rart at de som på en måte ikke har vært en del av hele dagen (vielsen, middag - med taler osv) plutselig skal komme?!. Syns det høres slitsomt ut jeg. De må føle seg litt "nedprioritert" også? - Men, det er min mening...
Augustbrud02 Skrevet 3. oktober 2002 #10 Skrevet 3. oktober 2002 Vi hadde 38 gjester til middag, det var 2 som ikke kom. Til kaffen hadde vi 15 ekstra. Vi hade bedt 20 stykker, men det var fler som takket nei til kaffen. Forøvrig skal jeg ikke ta denne diskusjonen om hvorvidt man bør be til kaffe eller ei på nytt, men alle våre gjester synes det var koselig å få være med på kaffen og de synes det var hyggelig å bli bedt og alle hadde forståelse for at vi ikke kunne ha alle til middag.
Cilie2003 Skrevet 3. oktober 2002 #11 Skrevet 3. oktober 2002 Vi kommer til å invitere ca 50 personer til middag. Da tror jeg jammen ikke det er plass til flere i lokalet vi har leid. Og så blir ca 15 personer invitert til kaffen. Vi gjør det sånn for vi har dessverre ikke råd til å skulle ha borti 70 mennesker til middag. Så da må man liksom prioritere nærmeste familie og venner først, så får de vi er glad i men ikke har SÅ mye med å gjøre komme å tilbringe festen sammen med oss.
Unn_T Skrevet 13. oktober 2002 #12 Skrevet 13. oktober 2002 Vi blir 63 til middag, men skal ikke ha noen ekstra til kaffe. Dette pga av at det vil føles litt rart å be noen komme langveisfra for å "bare" få være med på festen etterpå. Ettersom vi skal ha bryllupet midt i mellom hjemstedene våre, vil alle gjestene våre være nødt til å reise et stykke, og da er det bedre at alle får være med på "hele festen".
gleder meg! Skrevet 14. oktober 2002 #13 Skrevet 14. oktober 2002 Vi skal be noen og 60 til middagen, og ca 20 til kaffen, og vi håper at de fleste kommer for det
Augustbrud2003 Skrevet 14. oktober 2002 #14 Skrevet 14. oktober 2002 Gjestelista viser 80 til middag og ingen ekstra til kaffen. Men seriøst sett kan vi regne med at vi blir en 60 på dagen. Dette fordi det er flere land inne i bildet og vi er blitt gjort oppmerksom på at det ikke vil bli aktuelt for alle å komme. Men vi sender ut invitasjonene til de det gjelder også, så derav 80.
diddi Skrevet 14. oktober 2002 #15 Skrevet 14. oktober 2002 Vi inviterte 69, hvorav 65 kom. Dette var alle venner vi følte var nære nok. Tom. noen som ble overrasket over å bli invitert. Alle ble invitert til middag, og regninga er på ca 76 000. Inkl. fri bar og masse vin til maten. I tillegg kommer alt dette andre. Jeg er glad vi gjorde det slik vi ønsket. Vi inviterte bare de fettere og kusiner som var rundt oss i alder, og ingen tanter og onkler på min fars side (da vi har et ikke-forhold til min far, og at det da ville vært rart om hans søsken kom. Men kusiner fra den kanten ble heller invitert.) Det var en del venner (27). Resten var familie, ingen barn. Ta nå endelig deres egne valg utfra hva dere har råd til, og hvordan dere ønsker å ha bryllupet deres.
Mailin Skrevet 14. oktober 2002 #16 Skrevet 14. oktober 2002 Førebels er det 90 på gjestelista, men me skal prøva å skjera litt meir ned sidan me skal ha eit par ekstra små venefestar Me skal gifta oss i Danmark, i hans heimstadskyrkje, og det kjem gjestar både frå Noreg, Sverige og USA i tillegg til danskar, og hadde det ikkje vore for den lange vegen dei fleste har til bryllupet, ville me nok hatt kaffigjestar. Synest det er heilt OK, og har sjølv vore det ved fleire høve. Hadde ein berre hatt uavgrensa med kroner.........sukk! Bryllup i 3 dagar ++ hadde vore snadder...
miabrud-03 Skrevet 14. oktober 2002 #17 Skrevet 14. oktober 2002 Vi skal ha 50 gjester til middag og kaffe. Da vi bor i Oslo og skal holde brylluppet på Lillehammer hvor kun min mor bor, synes vi det blir langt for slekt og venner å reise dit kun for kaffe. Vi har valgt å be kun den aller nærmeste familie og de nærmeste venner, så vi er forberedt på at en del slekt vil bli litt fornærmet :cry:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå