Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 6 uker på vei og utover dagen har jeg fått blødninger som tilsvarer en mensenmengde. Fikk tatt en blodprøve for å se om Hcg nivået går oppover eller nedover, men skal ikke tilbake for ny blodprøve før på mandag. Jeg har ikke mer vondt en litt mensensmerter. 
kjenner jeg ikke klare å vente så lenge på svar. Noen som har samme type erfaring der det har gått bra? Håpe så inderlig at det går bra da denna babyen va mer ønska en nokka anna😭

Anonymkode: cdfde...6e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke så lovende ut ❤️ Kroppen ordner opp, det blir flere sjanser.

Husk å sjekke om du er rhesus negativ om du ikke vet blodtypen din, da må du få profylakse så du ikke produserer antistoffer mot et rhesus positivt barn 

Anonymkode: d897d...0ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det trengs ikke profylakse ved sa før 2.trimester, eller medisinsk abort før uke 9.0.

Uansett,  håper det går bra! Noen ganger kan det være et hematom som tømmer seg e.l.

Anonymkode: 6d370...a4d

• Liker 2
Skrevet

Eg har nettopp vore igjennom det. Var veldig tøft. Heldigvis ser det ut som det går bra her. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ser ikke så lovende ut ❤️ Kroppen ordner opp, det blir flere sjanser.

Husk å sjekke om du er rhesus negativ om du ikke vet blodtypen din, da må du få profylakse så du ikke produserer antistoffer mot et rhesus positivt barn 

Det heter Rh, ikke rhesus. 

Anonymkode: 2a377...013

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det heter Rh, ikke rhesus. 

Anonymkode: 2a377...013

https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/undersokelser/rhesus-uforlikelighet-i-svangerskapet/

Her står det Rhesus 35 ganger, så merkelig korrigering av deg når de fleste fortsatt kaller det Rhesus, til og med NHI. Det heter forøvrig RhD, ikke Rh.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

hvordan går det med deg ts? 

Anonymkode: 53cb0...ce6

AnonymBruker
Skrevet

Hadde store blødninger i uke 7 og det gikk helt fint, men hun jeg pratet med på telefonen på akutten prøvde å overbevise meg om at jeg hadde en abort på gang. Veldig vanskelig å si da, men hold oss oppdatert ❤️

Anonymkode: 07d05...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Første svangerskap: langvarig blødning mef lute blod. Blodprøver viste nedgang av hcg. Spontanabort uke 7.

Andre svangerskap: kortvarig, men mye blod i uke 7. Tok blodprøver som viste stigning av hcg. Gikk fint. Fødte et friskt barn til termin.

Tredje svangerskap: flere småblødninger + en stor blødning i uke 6. Fikk innvendig ul. Hjertet slo. Gravid i uke 22 nå.

Anonymkode: 293b9...6ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt flere blødninger og oppdaget gravidieten først etter et par mnd fordi jeg trodde jeg hadde mensen! Det har gått bra til meg, men har vært mye bekymret ja. Tok HCG prøver noen ganger som deg, og fikk også tidlig ultralyd pga blødningene. Klem til deg og håper det går bra! ❤️

Anonymkode: 29250...df8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...