Capt. Obvious Skrevet 26. juni 2021 #61 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (4 timer siden): Hele poenget er at for meg har det ikke noe å si om vaksinen fungerer eller ikke. Jeg tok den kun for fordeler, ikke fordi jeg er redd for corona. Og ja det er seriøst skrevet. Det går ikke ann å holde på i det uendelige!! Først var det at risikogruppen skulle bli valsinert, ja da skulle de åpne. Det skjedde ikke. Nå er så mange vaksinert, og jeg gidder desverre ikke å vente mer. Uansett om ALLE blir vaksinert kan det komme mutasjoner som vaksinen ikke er sikker mot. Hva gjør man da? Starter fra scratch? Har desverre ikke den dugnadsånden. Jeg har fått mitt, å ha «ofret» et år av min frihet for noe som ikke er farlig for meg er mer enn nok Når mange nok av dere som gir blaffen tenker sånn, så må du nok ofre mer igjen når man får ny lockdown i høst. 4
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #62 Skrevet 26. juni 2021 Capt. Obvious skrev (2 minutter siden): Når mange nok av dere som gir blaffen tenker sånn, så må du nok ofre mer igjen når man får ny lockdown i høst. Det tviler jeg på.. hva skal regjeringen liksom si da? Nei nesten alle er vaksinert men vi må stenge ned likevel? Da kommer de til å ha 0 troverdighet og 0 støtte. 2
Capt. Obvious Skrevet 26. juni 2021 #63 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (29 minutter siden): Det tviler jeg på.. hva skal regjeringen liksom si da? Nei nesten alle er vaksinert men vi må stenge ned likevel? Da kommer de til å ha 0 troverdighet og 0 støtte. Hvis det fortsatt er mange uvaksinerte i august, så kan det hende man får en ny nedstengning, ja. 2
Lunarstone Skrevet 26. juni 2021 #64 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (47 minutter siden): Det tviler jeg på.. hva skal regjeringen liksom si da? Nei nesten alle er vaksinert men vi må stenge ned likevel? Da kommer de til å ha 0 troverdighet og 0 støtte. Se hva som skjer i Israel nå. De har en svært god vaksinedekning (Pfizer) og må nå gjeninnføre bl.a. munnbindpåbud innendørs, pga spredning av delta-varianten. 4
Mmmwhatever Skrevet 26. juni 2021 #65 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (13 timer siden): Er ikke min feil at regjeringen ikke har skaffet nok vaksiner, og at du ikke har fått tilbud ennå? Hvorfor skal jeg liksom vente på at du får vaksinen bare for å være grei?😂 Fordi jeg har sittet hjemme og ofret mye, både privat og helsemessig og jobbmessig, i over et år for å beskytte deg? Det er nettopp slike holdninger som gjør at det kan bli problemer ved neste pandemi. Når de som havner sist i vaksinasjonskøen OG som ofret mest ser at solidaritet kun går den ene veien. De selv får ingen ting. 6
Gjest Ludmilla Skrevet 26. juni 2021 #66 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (5 timer siden): Hele poenget er at for meg har det ikke noe å si om vaksinen fungerer eller ikke. Jeg tok den kun for fordeler, ikke fordi jeg er redd for corona. Og ja det er seriøst skrevet. Det går ikke ann å holde på i det uendelige!! Først var det at risikogruppen skulle bli valsinert, ja da skulle de åpne. Det skjedde ikke. Nå er så mange vaksinert, og jeg gidder desverre ikke å vente mer. Uansett om ALLE blir vaksinert kan det komme mutasjoner som vaksinen ikke er sikker mot. Hva gjør man da? Starter fra scratch? Har desverre ikke den dugnadsånden. Jeg har fått mitt, å ha «ofret» et år av min frihet for noe som ikke er farlig for meg er mer enn nok Kan jo lure på hvorfor du er fullvaksinert når det ikke er noen fare for at du blir alvorlig syk. Og hvis du er helsepersonell så synes jeg du virkelig burde ta mer hensyn. Da har du mye med mennesker i sårbare grupper å gjøre. Og siden vi vet veldig lite om nye mutasjoner bør du være ekstra forsiktig rundt disse.
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #67 Skrevet 26. juni 2021 Lunarstone skrev (1 time siden): Se hva som skjer i Israel nå. De har en svært god vaksinedekning (Pfizer) og må nå gjeninnføre bl.a. munnbindpåbud innendørs, pga spredning av delta-varianten. Munnbindkrav er jo det tiltaket som er lettest for alle å følge. Det er ikke nedstenging i mine øyne 1
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #68 Skrevet 26. juni 2021 Mmmwhatever skrev (28 minutter siden): Fordi jeg har sittet hjemme og ofret mye, både privat og helsemessig og jobbmessig, i over et år for å beskytte deg? Det er nettopp slike holdninger som gjør at det kan bli problemer ved neste pandemi. Når de som havner sist i vaksinasjonskøen OG som ofret mest ser at solidaritet kun går den ene veien. De selv får ingen ting. Nei du har ikke gjort noe for å beskytte meg lol. Er i 20 årene og har ingen sykdommer. Fikk tilfeldigvis vaksinetilbud fordi noen andre avbooket i siste liten og det er eneste grunnen til at jeg er vaksinert, altså ren flaks. 1
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #69 Skrevet 26. juni 2021 (endret) Ludmilla skrev (6 minutter siden): Kan jo lure på hvorfor du er fullvaksinert når det ikke er noen fare for at du blir alvorlig syk. Og hvis du er helsepersonell så synes jeg du virkelig burde ta mer hensyn. Da har du mye med mennesker i sårbare grupper å gjøre. Og siden vi vet veldig lite om nye mutasjoner bør du være ekstra forsiktig rundt disse. Nei jeg jobber i bhg og fikk vaksinen helt tilfeldig fordi noen avbooket timen sin og jeg kunne stille opp på under 30 min. Er ung og frisk, tok den bare for å få fordeler, skulle i utgangspunktet ikke vaksinere meg, så vær glad for at jeg i det hele tatt gadd å ta vaksinen Endret 26. juni 2021 av AnonymBrukern 2
Gjest Ludmilla Skrevet 26. juni 2021 #70 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (1 time siden): Nei jeg jobber i bhg og fikk vaksinen helt tilfeldig fordi noen avbooket timen sin og jeg kunne stille opp på under 30 min. Er ung og frisk, tok den bare for å få fordeler, skulle i utgangspunktet ikke vaksinere meg, så vær glad for at jeg i det hele tatt gadd å ta vaksinen Ok, og da har du vel fått en dose bare?
Fredelig Skrevet 26. juni 2021 #71 Skrevet 26. juni 2021 Lykkelia skrev (På 23.6.2021 den 15.25): Er det bare meg som synes det er helt vanvittig hvordan myndighetene holder på for tiden? Først gir de enkelte områder fortrinnsrett til vaksiner, noe jeg i utgangspunktet synes er ok. Men alt som har skjedd etter det har vært helt katastrofe... Her skal noen først gi fra seg vaksiner, så skal de sitte og se gærninger på Østlandet suse over grensa for å få tilfredsstilt sitt enorme behov for billig røyk eller utenlandske solstråler. Hjem tar de gjerne med seg nye varianter av covid-19. For som fullvaksinerte blir de jo ikke syke, må vite! Men det virker ikke som om noen sender en eneste tanke til alle uvaksinerte som utsettes for virusfaren til disse menneskene. Det er mange godt voksne i dette land som ikke er vaksinert, det er mange som er livredde for å gå på jobb, det er mange som kommer til å slite med eviglang(?) utmattelse og lungeproblemer på grunn av at regjeringen måtte åpne grensene før alle var vaksinerte. Hele koronaperioden har det handlet om å stå sammen, være tålmodige, vise solidaritet. Og så blir alle som har gjort det nå tråkket på til de grader. Det er så utrolig, utrolig dårlig gjort. Det river beina under velferdsstaten og alt samfunnet vårt er bygget på. Det burde ikke gis noen fordeler til fullvaksinerte før alle som vil/kan få vaksinen har fått sine to doser. Lenge har unge og små steder med lavt smittetrykk stått sammen med alle andre i solidaritet. Nå er det på tide at de fullvaksinerte voksne og folk i vaksineprioriterte områder står sammen med de som må vente lenger på vaksinen. Vi kan og bør vente med å leve livet mer normalt enn det uvaksinerte kan gjøre! Og det burde faktisk regjeringen forvente av oss også. (PS: Jeg bor i Oslo, og er derfor blant de heldige.) Jeg er så enig! Helt utrolig at billig røyk og sprit i Sverige skal prioriteres. 4
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #72 Skrevet 26. juni 2021 Ludmilla skrev (5 minutter siden): Ok, og da har du vel fått en dose bare? Nei jeg er fullvaksinert, fikk siste dose for to uker siden 2
Xanadus Skrevet 26. juni 2021 #73 Skrevet 26. juni 2021 Salt skrev (På 23.6.2021 den 15.39): Så enig med deg! Er ikke blant de «heldige» for øvrig, som småbarnsmor i 30-årene bosatt på Vestlandet (i en kommune som måtte gi fra seg vaksiner, men hvor det nå er mye smitte) er det lenge til jeg kan føle meg trygg. Og denne massive åpningen hjelper ikke på. Har for øvrig levd langt strengere enn anbefalingene gjennom denne tiden, noe som nesten føles litt bortkastet nå som vi blir kastet under bussen uansett. Og like ille , eller verre, er det for ansatte i skole/ barnehage på den alderen som vasser i barnsog foreldres snørr og spytt.
Hannah80 Skrevet 26. juni 2021 #74 Skrevet 26. juni 2021 Vi er mange fullvaksinerte som lever akkurat som før. Jeg reiser ingen steder. Bruker munnbind på butikker. Holder avstand osv. 4
Gjest Ludmilla Skrevet 26. juni 2021 #75 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (23 minutter siden): Nei jeg er fullvaksinert, fikk siste dose for to uker siden Ja det var jo rettferdig... er det rart folk bli irriterte. Folk i risikogruppene er langt fra ferdig vaksinerte.
AnonymBrukern Skrevet 26. juni 2021 #76 Skrevet 26. juni 2021 Ludmilla skrev (23 minutter siden): Ja det var jo rettferdig... er det rart folk bli irriterte. Folk i risikogruppene er langt fra ferdig vaksinerte. I know, skjønte ingenting da jeg blir kalt inn. Var som sagt siste liten innkalling. Men når jeg først har flaks og blir kalt inn så takker jeg ikke nei 1
likestilling Skrevet 26. juni 2021 #77 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBrukern skrev (5 timer siden): Det tviler jeg på.. hva skal regjeringen liksom si da? Nei nesten alle er vaksinert men vi må stenge ned likevel? Da kommer de til å ha 0 troverdighet og 0 støtte. Håpet blir selvfølgelig at vi unngår flere nedstengninger, men det er jo avhengig av at dette delta-viruset faktisk blir stoppet av vaksinen. Grunnen til at UK får en ny bølge nå er nettopp reiser og importsmitte. Vi skulle gjort som Australia og NZ fra starten av, så kunne vi hatt en liten union her i Skandinavia med fri reise, men det ble ikke gjort... Når folk begynner å reise og tror de ikke kan bli smittet igjen kommer det til å bli mye smitte med denne delta-varianten, og da er det bare å krysse fingrene for at Pfizer funker bedre enn AZ sine vaksiner... 2
Lykkelia Skrevet 27. juni 2021 Forfatter #78 Skrevet 27. juni 2021 TS her. Godt å se at så mange er enige med meg. Samtidig er det jo dessverre noen her som bekrefter at vaksinerte «driter» i uvaksinertes helse. Det provoserer meg så innmari! I dag var vi av ulike årsaker nødt til å stoppe på en bensinstasjon. På døra sto det: Max 16 inne samtidig. I lokalet var det over 40 stykker. Alle unntatt tre var uten munnbind. Da er dere ikke så lett å prøve å unngå smitte 😟 I kassekøen og dokøen sto folk med fem cm mellomrom... Vi prøvde å vente ute fordi det var for mange inne, men folk gikk bare rett forbi oss og inn, slik at vi til slutt hadde et valg om å gå inn med over førti andre uten munnbind, eller ikke å få kjøpt oss en veldig nødvendig flaske vann. Er det mulig å tenke på at det finnes uvaksinerte som gjerne vil bevare helsa si? Fatter ikke at vi ikke kunne beholde munnbindet på til alle er fullvaksinerte. I tillegg til å beskytte mot virus, gir det oss en påminnelse om å holde avstand. Og det er umulig å holde avstand når alle gir blaffen. Skal alle som vil unngå smitte ikke få kjøpt mat og drikke i sommer? Jeg blir så provosert! 5
Fremhevede innlegg