Gå til innhold

Er jeg sær om jeg sletter all sosial media?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Instagram, snap, facebook gjør meg stressa. Føler meg forpliktet til å ha det av en grunn.. 

Anonymkode: 92cce...11b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke sær. Jeg slettet Facebook for mange år siden og tro meg, det er en befrielse! Snap og insta har jeg aldri hatt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kuttet det ut for en god stund siden. 

Anonymkode: 7aa90...3f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er mer normal. 

Anonymkode: 90ff9...09a

• Liker 6
Skrevet

Du gjør det du vil, det er vel ditt liv og du som sitter i førersetet av det livet vil jeg tro. Selv slettet jeg Facebook for ca 3 år siden men elsker insta og snap. Men jeg synes det er hysterisk snodig med de som skal proklamere høyt og tydelig før de sletter :rope:"såå nå folkens må dere bare høre nøye etter for jeg har en stor kunngjøring her, jeg forlater nå some fordi jeg har funnet en høyere mening med livet enn some, takk og adjø".. synes også det er snodig å gjøre en stor sak ut av det i det store og hele.. It's up to you. 

Slett appene og kontoene viss du vil og ikke bruker de, eller blir stressa av de som du sier, mange har ikke some, mens mange har. Er vel opp til hver enkelt det..

• Liker 5
Skrevet

Det er jo ditt valg - hvis du ikke har glede eller nytte av å ha det og bare synes det er plagsomt høres det jo ut som en god løsning. Men husk samtidig at du da frivillig forlater de plattformene hvor mye kommunikasjon foregår og gjør deg mindre tilgjengelig - du vil risikere å gå glipp av ting og måtte anstrenge deg litt ekstra for å opprettholde kontakt med andre. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo helt hvordan du ender opp med å forholde deg til andre. Om foreninger, klubber, borettslag, foreldreutvalg og så videre bruker FB-grupper og Messenger til kommunikasjon, du er den eneste som blånekter, samtidig som du forlanger å inkluderes på dine premisser, er du litt sær.

Om du tilpasser deg og aksepterer at du må jobbe litt ekstra for å henge med, er det helt greit.

Anonymkode: b60e7...b3a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bare å slette :) Jeg har flere venner som ikke har FB eller instagram, og jeg har i perioder vurdert å slette begge deler selv.

Jeg er sjeldent inne og scroller på FB, bruker det bare for messenger for å holde kontakt med folk. På IG er jeg veldig bevisst på hvem jeg følger, kun noen få mennesker jeg bryr meg om og noen hobbygreier. Hvis noe gir meg en uggen følelse av at jeg ikke er bra nok eller lignende så slutter jeg å følge.

Er bevisst på hvordan jeg bruker det rett og slett, og det tror jeg mange burde være nøye på. 

Anonymkode: 54edd...c32

AnonymBruker
Skrevet

Har slettet alt og savner det ikke. Klarer fint å ha kontakt på telefon/sms 

Anonymkode: f3137...ad4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slettet Facebook og har ikke insta, snap osv. Jeg møter folk som blir sjokkert og mener jeg er sær men det bryr jeg meg fint lite om. 

Anonymkode: 50606...5ff

AnonymBruker
Skrevet

Noen vil sikkert synes du er sær, men kan du ikke bare være litt sær da? :)

Anonymkode: 397cf...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Det må jo være opp til den enkelte. 

Men personlig ville det vært et problem. Facebook er eneste stedet jeg kan bestille Reko, og skalldyr/fisk fra lokale grupper. Det er også her jeg holder oversikt over arrangement i nærområdet. Og alt av invitasjoner til bryllup og runde dager kommer jo her. I tillegg er Messenger stedet jeg kommuniserer med vennegrupper, så man ville jo vært utenfor her. 

Og snap er jo stedet der familie deler bilder av sin hverdag, slik at jeg kan være en del av hverdagen til tantebarna mine, selv om vi ikke bor i samme by. 

Insta kunne jeg nok klart meg uten. Men finner mye inspirasjon til reise, mat, med mer, her. 

Mannen har faktisk valgt bort facebook da han ble negativt påvirket. Men det endte jo bare med at han bruker min telefon/konto for å orientere seg når det gjelder grupper, og invitasjoner. Som eksempel skiføre i vinter... han måtte stadig låne min telefon for å sjekke oppdateringer fra idrettslaget som kjører løyper. 

Anonymkode: 94958...a3a

AnonymBruker
Skrevet

Kjør på. Har du sett social dilemma på Netflix? Jeg slettet alt etter den kommentaren. Men gikk en uke så lastet jeg ned appen igjen. Er medlem i noen grupper på FB som jeg liker å følge med på, men bruker nå mindre tid på sosiale medier 

Anonymkode: 8e77e...340

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo litt sært fordi det er ganske uvanlig, men hvis det er det du vil, gjør det vel ikke noe? Alle har sine ting de er litt sære på.

Anonymkode: 0ae4f...7d1

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo selv bestemme hvordan du bruker det.

Jeg har Snap, og Facebook. Har også en Instagram app, men åpner den langt fra hver måned.

På Facebook liker jeg ingenting, og legger aldri ut noe. Er med i noen grupper for å få informasjon. Hender jeg kommenterer på klassegruppene til ungene, tidspunkt for sommer avslutning, gave til læreren dim skal flytte etc. 

Snap bruker jeg med noen venninner som SMS, helst på kvelden om det er slik at vi ikke bil vekke hverandre om dee er slik at det er seint. 

Hadde aldri orket å drive med stories, og mye aktivitet. 

Du bestemmer selv bruken av dette 😊

Anonymkode: 2df08...efb

Skrevet

Så lenge du ikke har barn som er på fritidsaktiviteter som det legges ut info om på so me så gjør som du vil.

Enkelte borettslag har vel også en konto på facebook der det legges ut info.

Skrevet

Sær nei..eneste jeg har er en FB- konto som ligger brakk...mer spennende å se maling tørke..enn hva de få som legger ut hadde til frokost..

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke sært. Har selv vurdert det, men mange av mine venninner har flyttet til utlandet, så det er lettere å holde kontakt via messenger eller snap. 

Anonymkode: cbbe4...09c

Skrevet

Det er helt frivillig å være på sosiale medier.😁 Man må få lov til å velge det selv. Ingen er sære fordi en ikke ønsker å være på Facebook.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.6.2021 den 8.09):

I tillegg er Messenger stedet jeg kommuniserer med vennegrupper, så man ville jo vært utenfor her.

Anonymkode: 94958...a3a

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei ikke sært. Har selv vurdert det, men mange av mine venninner har flyttet til utlandet, så det er lettere å holde kontakt via messenger eller snap. 

Anonymkode: cbbe4...09c

Dere MÅ jo ikke ha Facebook konto for å kunne bruke Messenger...

Anonymkode: c58dc...c5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...