Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
zemer skrev (Akkurat nå):

Og det er du med vaksine? De kan også dø av covid.

Er du sikker på det? Har du noen eksempler? 

Noe av det som vaksinene gjør er å redusere alvorlighetsgraden av sykdommen. Så langt kjenner jeg ikke til noen som har dødd av covid etter å være vaksinert. 

Men vet om mange som døde av covid uten vaksine. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ostekaker skrev (3 minutter siden):

Heller opptil hvert enkel person til å beskytte seg.

Hvordan tenker du å beskytte deg? 

• Liker 2
Skrevet
stan skrev (Akkurat nå):

Jeg kan ikke ta en vaksine,når jeg ikke har blitt tilbud den enda.

Du skjønner det?

• Liker 2
Skrevet
hlidskjalf skrev (57 minutter siden):

Bjørn Andreas Bull Hansen laget video om dette.

Har fulgt han en stund og må si meg enig i mye av det han sier.

• Liker 3
Gjest Blinkie
Skrevet (endret)

.

Endret av Blinkie
Skrevet
stan skrev (3 minutter siden):

stan skrev (5 minutter siden):

Er du sikker på det? Har du noen eksempler? 

Noe av det som vaksinene gjør er å redusere alvorlighetsgraden av sykdommen. Så langt kjenner jeg ikke til noen som har dødd av covid etter å være vaksinert. 

Men vet om mange som døde av covid uten vaksine. 

Bra du har din tro på vaksier. Nå snakker de om dose 3 for risikogruppen.  Er helt ufattelig for meg.

• Liker 5
Gjest Tamsi
Skrevet
Tutte skrev (30 minutter siden):

Den linken skulle jeg gjerne sett. Er det folk som har blitt sjekket før og etter de fikk Covid, slik at de vet med sikkerhet at det ikke var tilstede før? Og om det ikke var det, kan det uansett være at det ikke kommer av Covid? Akkurat som det snakkes om tilfeldigheter etter vaksinering.

https://www.nationalheraldindia.com/health/study-shows-grey-matter-loss-post-covid-infection

Og her er noe fra reddit (som jeg knapt har sett på men jeg hadde nå linken her) 

https://alzres.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13195-021-00850-3

Jeg har på ingen måte studert dette med lupe, men forholder meg til det på samme måte som "skeptikerne" når det ble snakk om perikarditt blant vaksinerte. Bare at jeg synes Alzheimers er mye, mye skumlere enn noen annen bivirkning jeg kan tenke meg.

Skrevet
ostekaker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan ikke ta en vaksine,når jeg ikke har blitt tilbud den enda.

Du skjønner det?

Men det vil du snart. 

zemer skrev (2 minutter siden):

Bra du har din tro på vaksier. Nå snakker de om dose 3 for risikogruppen.  Er helt ufattelig for meg.

Ufattelig? Viruset utvikler nye mutasjoner som gjør vaksinene mindre effektive. Det samme som skjer med influensa hvert år. 

Blinkie skrev (5 minutter siden):

Skulle ønske de stengte alle grensene som leder til Wuhan, eller Kina generelt. Det har kommet altfor mye virus varianter der fra 👎🏻

Foreløpig bare en variant fra Wuhan. Men det er noen utbrudd av delta, den fra India, sør i Kina nå. Noen hundre tilfeller siste uke, og 15 millioner er i lockdown. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
stan skrev (8 minutter siden):

Men det vil du snart. 

Ufattelig? Viruset utvikler nye mutasjoner som gjør vaksinene mindre effektive. Det samme som skjer med influensa hvert år. 

Foreløpig bare en variant fra Wuhan. Men det er noen utbrudd av delta, den fra India, sør i Kina nå. Noen hundre tilfeller siste uke, og 15 millioner er i lockdown. 

Og da takker jeg nei, til vi vet mer om den/de.

90 prosent av befolkningen vil ta vaksinen og da skal jammen meg de få gå før meg,

så Snill er jeg 😃

Endret av ostekaker
  • Liker 6
Gjest Tutte
Skrevet
Tamsi skrev (37 minutter siden):

https://www.nationalheraldindia.com/health/study-shows-grey-matter-loss-post-covid-infection

Og her er noe fra reddit (som jeg knapt har sett på men jeg hadde nå linken her) 

https://alzres.biomedcentral.com/articles/10.1186/s13195-021-00850-3

Jeg har på ingen måte studert dette med lupe, men forholder meg til det på samme måte som "skeptikerne" når det ble snakk om perikarditt blant vaksinerte. Bare at jeg synes Alzheimers er mye, mye skumlere enn noen annen bivirkning jeg kan tenke meg.

Tror ikke du skal være så bekymret. Fant denne artikkelen fra 2018 hvor det står om herpesvirus og Alzheimer

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://forskning.no/a/1187850&ved=2ahUKEwieu8jz467xAhVmx4sKHd43A8EQFjABegQIBBAC&usg=AOvVaw02lO1-Rida2ljRof3KDIox

Hvis man begynner å søke, så finner man ut at mye av skremselen vi leser om Covid også gjelder andre virus. Forskjellen er bare at under denne pandemien så får vi langt mer åpen informasjon om skumle bivirkninger av dette viruset. Vi blir fôret med det hver dag.

Skrevet

Jeg har valgt å ta vaksine. Kjenner flere som har fått covid, og selv om selve sykdomsforløpet var som en vanlig influensa sliter noen av de fortsatt med forskjellige bivirkninger. Et familiemedlem fikk det i november 2020 - og sliter fortsatt! Sliter mye med søvn, små dagligdagse gjøremål gjør at vedkommende tappes helt for energi og må deretter legge seg, hodepine, ømfintlig for lys osv. 

Om en vaksine hindrer at man blir veldig syk så kanskje man slipper disse bivirkningene også, som gjør at en rett og slett ikke fungerer i hverdagen. Jeg vil ikke ende opp med kronisk sykdom eller nedsatt funksjonsevne, ikke kunne jobbe som følge av det og deretter måtte ta opp kampen med staten for å kunne få midler til å overleve. 

• Liker 4
Skrevet
3 hours ago, ostekaker said:

Jeg aventer med vaksinen, fordi jeg ikke blitt tilbud den enda.

Men også fordi de er så mye usikkerhet rundt den og det virker som "de" har lite kunskap om vaksinene.

Er det? Har de?

Det er veldig tydelig nå at vaksinerte blir både mindre syke og sjeldnere syke. Vi hadde hørt mye mer om bivirkninger hvis det var et stort problem for mange.

• Liker 2
Skrevet
stan skrev (6 timer siden):

Men det vil du snart. 

Hvert år ja, her er det jo mange ganger i året. Hvor mange vaksiner skal en da ta i løpet av året? 

• Liker 4
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet

Anne Spurkland gav nettopp ut bok der hun forfekter vaksiners fortreffelighet. "Immun", 2017.

Skrevet (endret)
19 hours ago, zemer said:

Er ikke sikkert at en får covid om en ikke er vaksinert.  Hvordan kan hun påstå noe sånt? Uansett vet ingen om senvirkninger av vaksinen. 

Nei, så lenge du enten lever lever svært forsiktig eller oppholder deg i en befolkning som har høy vaksinegrad, kanskje 80%, kan du ha høy sannsynlighet for å ikke bli smittet.

Nå er det imidlertid lenge til Norge kommer til 80%, og i mange land sliter de med å få mer enn 60% av befolkningen til å vaksinere seg, pluss at de fleste land i den 3. verden knapt har vaksinert noen.

Derfor vil Coronarviruset være her i minst 2-3 år til, så hvis du ikke skal leve helt isolert vil du som uvaksinert ha høy sannsynlighet for å bli smittet.

Edit: Nå har mange titalls millioner mennesker fått Pfizer-vaksine, uten at det er avdekket noen større sannsynlighet for senvirkninger. Covid19 derimot er det høy sjanse for å få senskader av. Mange bli fort utmattet flere måneder etter at de var syke, sliter med konsentrasjonen etc. 

Endret av Collan
f
  • Liker 3
Skrevet

Litt om nye varianter av koronaviruset og vaksiner. 

Det er YouTube så ta det med en viss skepsis. 

• Opprett ny...