Gjest utlogget nå Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 jeg går desverre i skilsmissetanker så lurer jeg på en ting, vi eier et hus sammen, 50% hver. Hvis jeg og barnet mitt flytter ut, og han blir boende, skal jeg fortsatt betale på huslånet da siden jeg står som medeier, eller går lånet automatisk over på han som bor der? Takker for svar...
Gjest Sissi Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Du er medansvarlig på lånet så lenge det står i begges navn. Dvs. selv om du flytter ut, så forsvinner ikke automatisk din ansvarlighet i forhold til lånet. Hvis han blir boende så må dere ha et skifteoppgjør hvor du da betales ut hvis det er han som beholder huset. Verdien på huset og størrelsen på lånet vil jo da avgjøre hvorvidt du blir sittende med penger eller ikke. Etter det er det kun han som er ansvarlig for lånet. Dersom ingen av dere har råd til å sitte med huset alene, så må det selges og dere deler da et evt. overskudd av salget. Håper det gjorde det klarere!
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #3 Skrevet 12. september 2005 Du er medansvarlig på lånet så lenge det står i begges navn. Dvs. selv om du flytter ut, så forsvinner ikke automatisk din ansvarlighet i forhold til lånet. Hvis han blir boende så må dere ha et skifteoppgjør hvor du da betales ut hvis det er han som beholder huset. Verdien på huset og størrelsen på lånet vil jo da avgjøre hvorvidt du blir sittende med penger eller ikke. Etter det er det kun han som er ansvarlig for lånet. Dersom ingen av dere har råd til å sitte med huset alene, så må det selges og dere deler da et evt. overskudd av salget. Håper det gjorde det klarere! ← Ja, tusen takk skal du ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå