AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Jeg har for første gang sett et par programmer av Første date, Ex on the Beach og Paradise Hotel. 9 av 10 damer som deltar, spesielt i Ex on the Beach og Paradise Hotel er veldig plastic fantastic. Det er bleiket hår, lange tykke falske øyevipper, fillers i leppene og ansiktet, silikonpupper, spraytan og så virker noen fullstendig blåst i topplokket. De har lite allmennkunnskap, veksler mellom norske og engelske setninger og ordtak, virker veldig fjollete og barnslige og er mest interessert i festing og gutter. Gjør de seg til, er de litt tilbakestående eller har de ikke fått noe oppdragelse da de vokste opp? Jeg har aldri kjent sånne jenter, og lurer på om de har eksistert i samfunnet vårt hele tiden, eller har de oppstått nå de siste årene på grunn av alle disse reality programmene som fokuserer på sex, kropp og festing? Anonymkode: dc646...64f 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Hvordan oppstår de guttene som er med da?? Anonymkode: ce190...16a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Er ikke dette typisk "berter" fra 90-tallet, da? Det fantes da også. Jålete og sexy klær, men ikke så opptatt av kosmetiske inngrep og den slags. Anonymkode: e7833...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke dette typisk "berter" fra 90-tallet, da? Det fantes da også. Jålete og sexy klær, men ikke så opptatt av kosmetiske inngrep og den slags. Anonymkode: e7833...7bb Jålete berter har det jo vært i alle tiår, men jeg kan ikke huske at de har vært så mange som har fremstått som blåst i topplokket. Tidligere så har jeg visst om en eller annen som har vært litt enkel. En sånn dame som alle menn har hygget seg med og kastet etter bruk fordi hun hadde et flott utseende og også ofte silikonpupper, men de var kun interessert i å ligge med henne. Ts Anonymkode: dc646...64f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvordan oppstår de guttene som er med da?? Anonymkode: ce190...16a Godt spørsmål! Anonymkode: dc646...64f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Jeg tenker at noe har sviktet i oppdragelsen. Ja, eplet kan falle veldig langt fra stammen. Men det er noe med den totale mangelen av kunnskap kombinert med et vanvittig fokus på det ytre, så gjør at jeg lurer litt på verdiene i hjemmet disse jentene og guttene vokste opp i. Noe mer allmennkunnskap siver jo inn i en normal oppvekst. Anonymkode: 51b34...9f4 3
visp Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Det er vel det største problemet med sånne programmer for idioti avler idioti. Tenker at de ikke er vant til å få feedback fra omverdenen annet enn fra andre hjernedøde mennesker gjennom en skjerm og at de derfor ikke evner å justere seg. At folk sitter og ser på dette pisset..... 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Jålete berter har det jo vært i alle tiår, men jeg kan ikke huske at de har vært så mange som har fremstått som blåst i topplokket. Tidligere så har jeg visst om en eller annen som har vært litt enkel. En sånn dame som alle menn har hygget seg med og kastet etter bruk fordi hun hadde et flott utseende og også ofte silikonpupper, men de var kun interessert i å ligge med henne. Ts Anonymkode: dc646...64f Forskjellen er vel at nå har de en måte å nå ut på. Kanskje var det 2-3 sånne berter i hver klasse på videregående, eller på studiet, og man tenkte ikke noe videre over det. Nå har disse 2-3 fra hver lille gruppe i landet kommet seg på TV, på Snap, Insta, etc., og får masse oppmerksomhet. Tviler på at det har blitt så mange flere av dem, men de er mye mer synlige. De ser kanskje også mer ekstreme ut siden kosmetiske inngrep er mye mer tilgjengelige nå enn de var for 15-20 år siden. Anonymkode: 3603b...8ae 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jålete berter har det jo vært i alle tiår, men jeg kan ikke huske at de har vært så mange som har fremstått som blåst i topplokket. Tidligere så har jeg visst om en eller annen som har vært litt enkel. En sånn dame som alle menn har hygget seg med og kastet etter bruk fordi hun hadde et flott utseende og også ofte silikonpupper, men de var kun interessert i å ligge med henne. Ts Anonymkode: dc646...64f Jeg lurer også på hva slags oppvekstmange av deltakerene har hatt fordi jeg ikke kjenner meg igjen selv, eller hvorfor vi er ulike. Men jeg fokuserer ikke på kjønn, da guttene og jentene som deltar ofte har mange likheter. Men det å skrive "kastet etter bruk" er motbydelig. Jeg vet ikke om du skriver dette fordi du tror andre tenker sånn, eller om du tenker sånn. Men selv om jeg ikke føler meg spesielt lik slike deltakere, synes jeg det er mye mer ille å ha et slikt syn på kvinner eller mennesker generelt at man tenker bruk og kast, enn å være med på slike programmer. Anonymkode: 4a6fa...cee 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg lurer også på hva slags oppvekstmange av deltakerene har hatt fordi jeg ikke kjenner meg igjen selv, eller hvorfor vi er ulike. Men jeg fokuserer ikke på kjønn, da guttene og jentene som deltar ofte har mange likheter. Men det å skrive "kastet etter bruk" er motbydelig. Jeg vet ikke om du skriver dette fordi du tror andre tenker sånn, eller om du tenker sånn. Men selv om jeg ikke føler meg spesielt lik slike deltakere, synes jeg det er mye mer ille å ha et slikt syn på kvinner eller mennesker generelt at man tenker bruk og kast, enn å være med på slike programmer. Anonymkode: 4a6fa...cee Ts her Det var jo akkurat det disse mennene gjorde, nemlig å kaste de etter bruk, for de var ikke interessert i å ha de som kjærester, men de var kun interessert i å komme i buksen på de så de kunne skryte av det etterpå og gjøre narr av damene. Det er ikke noe jeg har funnet på og støtter, men det var akkurat sånn det foregikk. Jeg er kvinne btw. Anonymkode: dc646...64f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Jeg er i femtiårene, og én jente i klassen min på videregående kunne nok blitt en PH-dame. Hun var veldig opptatt av oppmerksomhet fra guttene, kledde seg mer utfordrende enn de fleste andre (men ikke direkte vulgært), tok høyfjellsol (forløperen for solstudio), bleket håret, brukte mye sminke. Da russen skulle kåre «russeprinsesse» gjorde hun ganske mange drøyere ting enn de andre kandidatene. Men den gangen tok ingen kosmetiske operasjoner, det var ikke sosiale medier som fortalte henne hva «perfekt» utseende var, ingen normaliserte silikon og neseoperasjoner. Hun hadde venninner, men de sendte henne ikke ferskenemojier, heiet på henne når utringningen var dypere enn alle andres eller kalte henne søta ❤️. Hun hadde ingen muligheter for å tjene penger på utseendet sitt (hun var for lav til å være modell), og de fleste andre jentene i klassen var opptatt av likestilling, karriere, videreutdanning. Og hun var «en av oss», vi aksepterte hverandre slik vi var, antagelig fordi utseendet/kroppspresset var mye mindre enn i dag. Etter vgs jobbet hun en stund i klesbutikk, før hun videreutdannet seg til helsesekretær (eller noe slik). Hun fikk et helt vanlig liv, med mann, barn, barnebarn o.l. Anonymkode: c5b55...3a7 1
Tough cookie Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er i femtiårene, og én jente i klassen min på videregående kunne nok blitt en PH-dame. Hun var veldig opptatt av oppmerksomhet fra guttene, kledde seg mer utfordrende enn de fleste andre (men ikke direkte vulgært), tok høyfjellsol (forløperen for solstudio), bleket håret, brukte mye sminke. Da russen skulle kåre «russeprinsesse» gjorde hun ganske mange drøyere ting enn de andre kandidatene. Men den gangen tok ingen kosmetiske operasjoner, det var ikke sosiale medier som fortalte henne hva «perfekt» utseende var, ingen normaliserte silikon og neseoperasjoner. Hun hadde venninner, men de sendte henne ikke ferskenemojier, heiet på henne når utringningen var dypere enn alle andres eller kalte henne søta ❤️. Hun hadde ingen muligheter for å tjene penger på utseendet sitt (hun var for lav til å være modell), og de fleste andre jentene i klassen var opptatt av likestilling, karriere, videreutdanning. Og hun var «en av oss», vi aksepterte hverandre slik vi var, antagelig fordi utseendet/kroppspresset var mye mindre enn i dag. Etter vgs jobbet hun en stund i klesbutikk, før hun videreutdannet seg til helsesekretær (eller noe slik). Hun fikk et helt vanlig liv, med mann, barn, barnebarn o.l. Anonymkode: c5b55...3a7 Godt beskrevet. Det er nok riktig at det er sosiale medier og reality konseptene som har fått disse damene og mennene til å bli synlige. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå