Gå til innhold

Hvorfor nekte en operasjon som kan gjøre deg frisk og tilbake i jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest loveli
Skrevet (endret)
Million skrev (8 minutter siden):

Det vet jeg ikke, det har det ikke stått noe om. Men man kan ikke gå sykemeldt i seks år, og det står at det er seks år siden han jobbet. Får man ha AAP så lenge som seks år? Vet ikke.

Som det sto i siste artikkelen, han kan kreve forsikringserstatningen først, og så gå og operere seg etterpå, og så gå tilbake til jobb og tjene flere millioner i sin levetid.

Nei, det var liksom det. Er han ufør nå, eller hva? For isåfall mener jeg jo at også uføretrygden burde trekkes. Og også sykepenger og AAP har blitt gitt til piloten på fryktelig tynt grunnlag dersom det er gitt han. Det er vel også et krav at man går i behandling for sykdommen sin for å få AAP, er det ikke det?

Jeg tipper det er noe han har planlagt ja, han virker jo som en fyr som tror han er smart. Men gallestein liksom, det var synd for han at han ikke ble rammet av en verre sykdom å operere... 😅 Han så sitt snitt, men så var det ikke så enkelt å svindle til seg 5 millioner for en stakkar.

Og mens han har lidd seg gjennom gallesteinsmerter i 6 år og sikkert hatt et betydelig tap av inntekt så kunne han heller hatt en fet lønn og ingen smerter. Håper han angrer. 😛

Nå som han ikke får penger tar det vel ikke lang tid før han er operert tenker jeg. 🤣

Endret av loveli
Videoannonse
Annonse
Skrevet
loveli skrev (10 minutter siden):

Nå som han ikke får penger tar det vel ikke lang tid før han er operert tenker jeg. 🤣

Det tror jeg også! 👈

Skrevet (endret)
Line1301 skrev (5 timer siden):

Han må jo være en lathans som ikke gidder å jobbe, men heller vil sitte på rompa si hjemme med masse spenn. 

Høres mer ut som en som har angst for å operere. Det er jo en issue i seg selv. Men da må han jo forsøke å løse det på en annen måte. For eksempel ved å legge om kosthold. Steinene kan jo forsvinne, og da skal han jo kunne jobbe igjen.

Gallesteiner kan vel dessuten fjernes med kikkhull, uten narkose? Men synes ikke man skal kimse av operasjonsangst, om det er saken her. Det er ikke forsikringssvindel bare fordi man ikke klarer å sette seg inn i hans situasjon.

Endret av Blokkfløyte
Skrevet

Og hvordan i alle dager har han blitt sykemeldt i så lang tid pga gallestein? Det er jo ikke vanlig å sykemelde for dette i det hele tatt, med mindre man får infeksjon og havner på sykehus. Og 10-15 anfall på 6 år, er jo relativt lite, et par ganger i året. 

Det er noe som ikke helt stemmer her..

Skrevet
Blokkfløyte skrev (18 minutter siden):

Høres mer ut som en som har angst for å operere. Det er jo en issue i seg selv. Men da må han jo forsøke å løse det på en annen måte. For eksempel ved å legge om kosthold. Steinene kan jo forsvinne, og da skal han jo kunne jobbe igjen.

Gallesteiner kan vel dessuten fjernes med kikkhull, uten narkose? Men synes ikke man skal kimse av operasjonsangst, om det er saken her. Det er ikke forsikringssvindel bare fordi man ikke klarer å sette seg inn i hans situasjon.

Kikkhull gjøres absolutt ikke uten narkose. 

Skrevet
Nussepus skrev (4 minutter siden):

Kikkhull gjøres absolutt ikke uten narkose. 

Ah, nei det har du jo rett i. Sorry, jeg som tok feil her. Har jo avstått fra operasjon selv, så har vel sånn sett ikke helt oversikt 😃

Skrevet

Jeg vet veldig godt hvordan det er å ha angst for operasjon og narkose. Jeg har til og med issues om det i ettertid, så jeg prøver å ikke tenke på hva jeg har gjort. Men smertene jeg hadde når jeg hadde anfall var for ille til å la angsten vinne og jeg tvang meg gjennom det. Angående kosthold, så var det ingen sammenheng med hva jeg spiste. 

Informasjonen i artiklene gjør at jeg tenker at det er økonomisk motivert og ingenting annet. 

Skrevet (endret)
FlyBabe skrev (24 minutter siden):

Angående kosthold, så var det ingen sammenheng med hva jeg spiste. 

Så rart!

Jeg var ikke egentlig drevet av angst for operasjon, men merket at når jeg var mer forsiktig med fett (mens jeg ventet på operasjon) så ga plagene seg og kom ikke tilbake. Det førte til at jeg utsatte operasjonen og til slutt avlyste helt. 

Jeg ser ingen grunn til å spekulere rundt andre folks økonomiske baktanker for min del. Det angår jo egentlig ikke meg. 

Endret av Blokkfløyte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...