Gå til innhold

Hvorfor nekte en operasjon som kan gjøre deg frisk og tilbake i jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne piloten nektet en enkel operasjon for gallestein, som ville gjort ham frisk og i stand til å jobbe igjen. Isteden krevde han forsikringsselskapet for 5 millioner kroner, og nekter operasjon.

Hvorfor i alle dager vil en person gå med den smertefulle tilstanden gallestein kan være til tider, i steden for å ta en relativt enkel rutineoperasjon og bli frisk? Og dermed være i stand til å fly igjen? :klo:

https://www.nrk.no/norge/hogsterett_-forsikringsselskap-kan-avvise-utbetaling-om-du-nektar-operasjon-1.15539506

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legeskrekk?

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Tror han har ganske nøyaktig 5 millioner grunner til å nekte operasjonen.

• Liker 8
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Hva skjer om han opereres senere, altså etter at han har fått pengene?  Det vil i så fall være svindel.  Jeg tviler på at han vil klare å svindle til seg trygd, for han finner nok ingen kirurger som vil  stå for at en gallesteinsoperasjon er farlig.  Jeg fjernet min galleblære og dro hjem neste morgen, som er helt vanlig.  Det gjøres hundrevis av slike operasjoner.
Det eneste tilfellet jeg kjenner som fikk alt igjennom, var en dame i Jehovas vitner. Da var det noe med ryggen, og at de ikke kunne garantere operasjon uten blodoverføring.

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet

Grådighet. Få ut forsikringen først, så noen få år etterpå blir operert. 

• Liker 2
Skrevet

Akkurat som de som har mye fra før, de skal bare ha mer. Kunne neppe ha noe særlige plager heller, når han ikke ville la seg operere. 

• Liker 3
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
tdm900 skrev (9 minutter siden):

Akkurat som de som har mye fra før, de skal bare ha mer. Kunne neppe ha noe særlige plager heller, når han ikke ville la seg operere. 

Riktig, og de fleste har veldig store smerter før de kan få operasjon..

Skrevet

Gallestein er sinnsykt vondt, og jeg skjønner ikke hvordan han kan ha det og IKKE ville gjøre noe med det, uten at det er økonomiske årsaker bak. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, FlyBabe said:

Gallestein er sinnsykt vondt, og jeg skjønner ikke hvordan han kan ha det og IKKE ville gjøre noe med det, uten at det er økonomiske årsaker bak. 

Herregud ja, jeg går selv og skal ha en slik operasjon i høst. Håper det blir snart. Jeg er hele tiden redd for at en ny gallestein skal sette seg fast. Smertestillende tabletter kan ikke hjelpe, for jeg fikk så vondt at jeg kastet opp. På sykehuset satte de det rett i veneflonen. Jeg skjønner godt at han ikke fikk fly lenger.

Jeg ville aldri sagt nei til operasjon.

• Liker 2
Skrevet (endret)
FlyBabe skrev (22 minutter siden):

Ja, ikke sant?  Det var det jeg lurte på da jeg startet tråden. Hvorfor i alle dager vil han lide i årevis med gallestein? Det sto at det allerede har gått seks år, så i seks år har han hatt perioder med fryktelige smerter, men han holder ut fordi han vil ha fem millioner? Tjener ikke en pilot den summen på få år uansett? 

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Ja, tenkte det samme.. 🤷‍♀️

Million skrev (9 minutter siden):

Ja, ikke sant?  Det var det jeg lurte på da jeg startet tråden. Hvorfor i alle dager vil han lide i årevis med gallestein? Det sto at det allerede har gått seks år, så i seks år har han hatt perioder med fryktelige smerter, men han holder ut fordi han vil ha fem millioner? Tjener ikke en pilot den summen på få år uansett? 

Skrevet (endret)

Man trenger ikke lide i årevis om en ikke tar en operasjon. Det kryr også av folk som har gallestein uten at de merker noe som helst. Som regel vil en heller ikke få noe anfall uten å spise et fettrikt måltid. Du lider da ikke i årevis med mindre du går virkelig inn for å spise de gale tingene, og hvem i alle dager gjør det?

Jeg droppet operasjon etter å ha lest forskning som viser at kostholdsendringer også fungerer bra, og det funket bra for meg.

Stusser ved at gallestein skal være grunn til å ikke kunne fly, men det er vel strengt regime der.

Endret av Blokkfløyte
Skrevet

Det var bra dommen ble som den ble. Selvfølgelig skal han ikke ha penger fra forsikringsselskapet.

• Liker 3
Skrevet
Blokkfløyte skrev (7 timer siden):

Det oppklarer litt detaljer, ja. Det er åpenbart bare pengene som styrer han. Som disse to sitatene sier:

"Piloten har imidlertid ikke ønsket å la seg operere. Han har forklart dette med frykt for narkose og for komplikasjoner ved operasjonen."

......"kombinert med at pilotens frykt for kirurgisk inngrep ikke skal være mer alvorlig enn at han har sagt at han vil vurdere operasjon hvis tilstanden forverrer seg."

Gjest loveli
Skrevet
Million skrev (18 timer siden):

Denne piloten nektet en enkel operasjon for gallestein, som ville gjort ham frisk og i stand til å jobbe igjen. Isteden krevde han forsikringsselskapet for 5 millioner kroner, og nekter operasjon.

Hvorfor i alle dager vil en person gå med den smertefulle tilstanden gallestein kan være til tider, i steden for å ta en relativt enkel rutineoperasjon og bli frisk? Og dermed være i stand til å fly igjen? :klo:

https://www.nrk.no/norge/hogsterett_-forsikringsselskap-kan-avvise-utbetaling-om-du-nektar-operasjon-1.15539506

Vil det gjelde uføretrygd også?

Hvis mannen nekter å operere så får han ikke uføretrygd?

Det må da gjelde det offentlige når det gjelder det private? At hvis man nekter behandling så får man heller ikke penger? Uføretrygd er jo i aller høyeste grad en forsikring det også.

Har piloten også fått sykepenger og AAP, eller har han gått uten penger? Merkelig opplegg.

Skrevet (endret)
loveli skrev (5 minutter siden):

Vil det gjelde uføretrygd også?

Hvis mannen nekter å operere så får han ikke uføretrygd?

Det må da gjelde det offentlige når det gjelder det private? At hvis man nekter behandling så får man heller ikke penger? Uføretrygd er jo i aller høyeste grad en forsikring det også.

Har piloten også fått sykepenger og AAP, eller har han gått uten penger? Merkelig opplegg.

Det vet jeg ikke, det har det ikke stått noe om. Men man kan ikke gå sykemeldt i seks år, og det står at det er seks år siden han jobbet. Får man ha AAP så lenge som seks år? Vet ikke. Tviler på at han er uføretrygdet, det sto at han hadde hatt bare 10-15 anfall på disse seks årene. Det er mange jobber som er trygge nok for han å utføre selv med gallesteinsproblemer, men ikke et fly eller en buss da selvsagt.

Som det sto i siste artikkelen, han kan kreve forsikringserstatningen først, og så gå og operere seg etterpå, og så gå tilbake til jobb og tjene flere millioner i sin levetid.

Endret av Million
Gjest Line1301
Skrevet

Han må jo være en lathans som ikke gidder å jobbe, men heller vil sitte på rompa si hjemme med masse spenn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...