AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Del Skrevet 23. juni 2021 Mannen i midten av 40-årene trenger ny dress før husets tenåring skal konfirmeres i høst. Han er særdeles lite opptatt av klær, men må bytte ut den gamle dressen som han har hatt i bortimot 20 år (!). Han kommer nok til å insistere på å ha denne nye dressen også i en årrekke, så derfor dropper vi det aller billigste. Men vil heller ikke ha det aller dyreste. Tips til fysiske butikker i Oslo der vi kan lete? Anonymkode: 1dc3a...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 23. juni 2021 #2 Del Skrevet 23. juni 2021 Mye bedre å kjøpe den dyreste dressen til Dressmann enn billig fra et motemerke. Alternativet er en av de ordentlige herrebutikkene. Follestad har noen alternativer i mellomsjiktet og oppover. Ferner er dyre og flinke. Pass på at han ikke blir lurt på en helt ettersittende dress. Det brukes nå bare av et par av nyhetsoppleserne på tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Del Skrevet 23. juni 2021 Follestad. KJøpte en Tiger dress til mannen der. Tidløs og god kvalitet. Anonymkode: 35cbe...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Del Skrevet 23. juni 2021 Kjøp den dyreste og beste dere finner på Dressmann. Å kjøpe det billigste av merkedresser er bare ræl uansett. Dressmann har mye fint. Anonymkode: e2da9...2c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 23. juni 2021 #5 Del Skrevet 23. juni 2021 Støtter forslag om Follestad! Kjøpte dress til min nesten voksne sønn der, og den er veldig pen. Kostet dobbelt så mye som tilsvarende på Dressmann, men det mener jeg den er verd. Forskjellen var stor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. juni 2021 #6 Del Skrevet 23. juni 2021 Alauda skrev (27 minutter siden): Støtter forslag om Follestad! Kjøpte dress til min nesten voksne sønn der, og den er veldig pen. Kostet dobbelt så mye som tilsvarende på Dressmann, men det mener jeg den er verd. Forskjellen var stor. Hva slags forskjell da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 23. juni 2021 #7 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) jabx skrev (2 timer siden): Hva slags forskjell da? Mye bedre snitt, dressen fra Follestad (tror den het Jacobsson) satt som støpt, og man ser at stoffet har bedre kvalitet. Stoffet i Dressmann-dressene er mye mer "slaskete". I tillegg krøller det mer, det vet vi av erfaring. Videre er det gjerne bedre service på butikker som Follestad, de "legger sin sjel" i å finne den perfekte dressen til kunden. Sønnen prøvde mange. På Dressmann er de mest opptatt av om dressen er rett størrelse; i så fall er den perfekt i deres øyne. Og nei, jeg har ikke eierinteresser eller provisjon Endret 23. juni 2021 av Alauda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nattsvermer Skrevet 23. juni 2021 #8 Del Skrevet 23. juni 2021 4 men er også flinke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Del Skrevet 23. juni 2021 Kjøp fra en seriøs butikk som Follestad, Ferner Jacobsen eller noen andre som faktisk tar mål og kan tilpasse snittene. De nevnte butikkene fører også en rekke merker. Hugo Boss er fint om man ønsker noe som ikke er for tettsittende. Dressmann er ikke spesielt god kvalitet, og de har ofte passform som en søplesekk med armer. Anonymkode: f2a16...2d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Del Skrevet 23. juni 2021 Jeg er enig med dem over som anbefaler butikker som Follestad, Ferner Jacobsen (eller Hans H. her i Bergen). Dressene blir tilpasset skikkelig, og de som jobber der kan jobben sin og yter god service. Mitt inntrykk er også at dersom man kjøper en dress fra eksempelvis Hugo Boss, er det mulig å kjøpe nye «deler» i nøyaktig samme fargenyanse og stoffkvalitet flere år etterpå. Eksempelvis om buksen av en eller annen grunn må byttes ut, mens jakken er like fin (eller vice versa), finner man en riktig bukse også senere. Anonymkode: f9fdf...26c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 23. juni 2021 #11 Del Skrevet 23. juni 2021 Det viktigste er ikke nødvendigvis hvor dere kjøper, men hva dere kjøper. Fokus på snitt, passform og stoff er mye mer viktig enn pris og merke. Der vil, som andre bemerker, betjeningen være til hjelp. Alternativt kan dere gå til en god skredder, om dere kan legge litt penger i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Del Skrevet 23. juni 2021 Snitt og passform foran alt! Selv synes jeg Bertoni på Oslo City har mange fine dresser, men det kan godt hende de ikke passer ham. De er helt middels på pris. Anonymkode: 403e0...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Del Skrevet 25. juni 2021 Follestad, Høyer, Ferner Jacobsen i Oslo Anbefaler å ta en tur til Norwegian Outlet på Vestby og sjekke ut Boss, Tiger, Follestad og Høyer Anonymkode: 41b4e...57e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå