AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Tror nok at de aller fleste har hatt tøffe perioder på jobb som å bli anklaget om noe i forhold til dårlig kommunikasjon osv. At intensjonen har blitt misforstått. Ønsker å høre om at andre har blitt misforstått på jobb eller andre ting. Jeg har blitt misforstått på jobb og intensjonen min var å vær grei og snill mot en mannlige kollega. Istedenfor å gå direkte til meg så går vedkomne rett til sjefen. Holdt på å bli sagt opp siden jeg blei mistenkt for seksuell trakkasering. Hadde en kommentar « hvis det ikke hadde vært for korona så skulle jeg ha gitt han en klem» og lukket døren sånn at det ikke skulle bli snakk. intensjonen min var å si beklage og det var en keitete måte. Men var opprørt siden han misforstod. Anonymkode: 28978...3b8 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Den gikk ikke på meg personlig, men på meg og en fem-seks andre. Noen drev underslag, og vi alle var mistenkt. Etterhvert kom det for en dag hvem det var, og ikke et ord til unnskyld til noen av oss som ikke hadde gjort det. Anonymkode: 6c2a5...814 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Den gikk ikke på meg personlig, men på meg og en fem-seks andre. Noen drev underslag, og vi alle var mistenkt. Etterhvert kom det for en dag hvem det var, og ikke et ord til unnskyld til noen av oss som ikke hadde gjort det. Anonymkode: 6c2a5...814 Off då 😳 Jeg er iallfall en slik person at hvis noen føler seg drit osv så er jeg «voksen» nok til å be den andre om unnskyld osv. Ba han kollegaen min om unnskyldning for hvordan han følte det og sa at jeg mente det. Sa også at alt er misforståelse og at han trenger ikke å vær redd for å gi beskjed, og det eneste jeg blir er lei meg, men han kan jo spør også. Grunnen til at han gikk til sjefen min var fordi at han ikke visste hvordan jeg reagerte 🙄 Anonymkode: 28978...3b8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Off då 😳 Jeg er iallfall en slik person at hvis noen føler seg drit osv så er jeg «voksen» nok til å be den andre om unnskyld osv. Ba han kollegaen min om unnskyldning for hvordan han følte det og sa at jeg mente det. Sa også at alt er misforståelse og at han trenger ikke å vær redd for å gi beskjed, og det eneste jeg blir er lei meg, men han kan jo spør også. Grunnen til at han gikk til sjefen min var fordi at han ikke visste hvordan jeg reagerte 🙄 Anonymkode: 28978...3b8 Han kollegaen din høres ganske innbilsk ut som fikk den kommentaren til å bli seksuell trakassering 😑 Anonymkode: 6c2a5...814 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han kollegaen din høres ganske innbilsk ut som fikk den kommentaren til å bli seksuell trakassering 😑 Anonymkode: 6c2a5...814 tagget han på Facebook så han nevnte dette også til min sjef. Holdt på å få sparken pga dette Anonymkode: 28978...3b8
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 (endret) Nei, men mindre misforståelser pga hørsel. Om jeg ba noen om å gjenta en beskjed til meg eller kanskje skrive den, og de kunne oppfatte meg som litt vanskelig. Jeg slet litt med å venne meg til høreapparatene den første tiden. Lydene fløt litt, og det kom piping og skurring i noen situasjoner. Det gikk seg til litt etterhvert, og jeg trenger det kun på jobb. Problemene startet da vi måtte ha åpent kontorlandskap og folk begynte å snakke med dempet stemme rundt i lokalet. Endret 23. juni 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han kollegaen din høres ganske innbilsk ut som fikk den kommentaren til å bli seksuell trakassering 😑 Anonymkode: 6c2a5...814 For å si det slik så har jeg vært en god del lei meg og det har gått veldig lang tid for å få dette på avstand. Jobber med han men nå sier jeg bevisst at ting er tull osv. Anonymkode: 28978...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 Jeg ble en gang beskyldt for å ha tappet kontoen til en psykisk utviklingshemmet mann jeg var primærkontakt for. Moren hans gikk til avisen, politianmeldte og laget stor ståhei. Heldigvis hadde jeg en fantastisk ledelse i ryggen som backet meg opp. Selvsagt var det ikke hold i beskyldningene og det viste seg etter hvert at det var hun selv som hadde overført disse pengene til en annen konto. Fra hennes side kom det aldri noen unnskyldning og jeg vet ikke om hun hadde glemt overføringen eller hva. Opplevelsen var ubehagelig, men siden jeg hadde så god støtte i ledelsen ble det aldri noen stor sak for meg. Anonymkode: a0b1d...1af 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Etter jeg begynte i ny jobb forsvant det stadig penger fra kassa. Jeg fikk skylden så jeg sa at jeg kan la være å røre kassa. Jeg kan heller gjøre andre ting, så får du ta kassa selv. Dessuten jobbet jeg sist på kvelden og det var minst 3 andre i løpet av dagen, før oss. Hvorfor mistenkte hun ikke noen av de? Det manglet fremdeles penger i kassa selv om jeg ikke hadde rørt kassa på ei uke. Noen dager småpenger, andre dager ganske mye. Av og på om det var hele summer. Etter 6 mnd begynte det å bli ganske ubehagelig for meg så jeg sluttet. Jeg vet ikke hvordan det gikk med manglende penger, men ei har fått sparken i ettertid. Kan si jeg savner en kraftig unnskyldning. Anonymkode: b4270...06e 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Flere falske beskyldninger. Har ikke lyst til å skrive de her av redsel for gjenkjenning. Resultat av dette, 1 års sykemelding, nå på AAP, traumer og angst for mennesker. Kommer trolig ikke ut i jobb igjen. Anonymkode: b83c3...569 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 En ting jeg husker veldig godt var da jeg var ganske ung og hadde deltidsjobb i en butikk. En dag fikk jeg en skikkelig skyllebøtte fra sjefen, fordi det var en kunde som hadde vært inne å klaget på meg. Det var altså ikke måte på hvor frekk og ufordragelig jeg hadde vært mot denne kunden - og jeg kjente meg jo overhodet ikke igjen i beskyldingene. Jeg prøvde jo å forklare at jeg ikke hadde noen anelse om hva hun snakket om, men ble ikke hørt i det hele tatt. Ble mest lei meg for at sjefen tok alt kunden hadde sagt for god fisk, enda jeg ALDRI hadde fått en klage på meg før, selv om jeg hadde jobbet der i flere år. Synes jo sjefen i det minste burde lytte til hva jeg hadde å si, og ikke være så bastant på at jeg hadde ødelagt renommeet til butikken og i det hele tatt - og at hvis det skjedde igjen måtte hun vurdere om jeg kunne fortsette å jobbe der. Det føltes utrolig urettferdig når det som sagt aldri hadde skjedd før. Jeg og sjefen hadde et helt ok forhold både før og etter dette, så vet virkelig ikke hva som skjedde den dagen. Anonymkode: 18923...029 2
Daria Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ba han kollegaen min om unnskyldning for hvordan han følte det og sa at jeg mente det. Første bud når du skal be noen om unnskyldning - beklag det du har gjort eller sagt, ikke den andres følelser. Det er en ikke-unnskyldning som i praksis legger skylden på motparten. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 Jeg ble beskyldt for å ha vært frekk med en kunde, da jeg skulle ta i mot bestillingen. Kunden ville ha en typisk biffrett, men med et annet type kjøtt. Jeg sa til kunden at jeg var usikker på om det lot seg gjøre, men at jeg selvsagt skulle høre med kjøkkenet. Det gikk jo selvsagt ikke, da egenkomponerte retter ikke var noe vi drev med (annet enn enkelte sauser og tilbehør). Jeg gikk ut igjen til kunden, å sa at kjøkkenet desverre ikke fikk dette til, men at vi har andre retter med kjøttet kunden ville ha. Deretter kom jeg med forslag til retter med kjøttet kunden ville ha, som lignet på den andre retten. "Men jeg vil ha den retten med et annet kjøtt", var alt jeg fikk til svar. Igjen beklaget jeg, og sa at det desverre ikke lot seg gjøre, da de forskjellige kjøttypene var krydret/marinert etter de forskjellige rettene, og at vi ikke hadde naturell kjøtt ute av fryseren på daværende tidspunkt. Kunden fortsatte å være sur, men landet til slutt på en annen rett. Et par dager senere, ble jeg kalt inn av sjefen. Jeg fikk en skyllebøtte om hvordan man behandler kunder, og hvordan man skal snakke til folk. Ifl kunden hadde jeg visst vært frekk, urimelig, og jeg hadde sagt bla at "du skjønner vel for f.... selv at det ikke går? Kan du ikke bare plukke en annen rett!?" Ble så paff at jeg ikke visste hva jeg skulle si. Jeg husket kunden meget godt, da jeg hadde vært meget påpasselig på å være så medgjørlig og høflig med kunden som overhodet mulig. Jeg forklarte sjefen at dette hadde jeg overhodet ikke sagt, og at han kunne høre med kjøkkenet selv, at jeg var inne å spurte kokken på vegne av kunden. Det ville sjefen ikke høre noe om, og at jeg heretter skulle passe meg littegrann for hvordan jeg oppførte meg.. Jeg søkte ny jobb, hadde veldig flaks og fikk en ny jobb et par uker senere, og da sa jeg opp. Anonymkode: 8668f...a1d 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #14 Skrevet 23. juni 2021 Daria skrev (19 minutter siden): Første bud når du skal be noen om unnskyldning - beklag det du har gjort eller sagt, ikke den andres følelser. Det er en ikke-unnskyldning som i praksis legger skylden på motparten. Det som er at dette melllom oss har vært dårlig kommunikasjon og misforståelser. Jeg har ikke sagt noe feil. Han har følt seg rett og slett favorisert og det er denne følelsen jeg har bedt om unnskyldning. ts Anonymkode: 28978...3b8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #15 Skrevet 23. juni 2021 Flytta til et nytt sted og måtte derfor starte i ny jobb. En jobb jeg har bachelorgrad og 1 års erfaring i. Merka at avd.lederen virka litt useriøs, men ville gjerne ha jobben så takket ja likevel. Det var det verste jeg har opplevd. Selv om jeg jobbet dobbelt så hardt som de andre, fikk jeg alltid kritikk. Ofte kritikk for noe de andre hadde gjort, eller som ikke var mitt ansvar. Avd. Lederen tok fra meg arbeidsoppgaver fra dag 1, kalte meg dum og rakket ned på personligheten min fordi jeg var litt sjenert (var jo helt ny)… I tillegg gikk hun til privatpersoner i mitt liv for å finne noe å ta meg på. Var åpenbart at hun ville ha meg bort, og jeg endte opp med å bli sykmeldt og deprimert i en lang periode etter det, livredd for å oppleve det samme på nytt. Anonymkode: be4cf...d12 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #16 Skrevet 23. juni 2021 Ikke blitt anklaget for noe, men fått kritikk på noe. Jeg måtte til lege med sønnen min på 13 år, han var syk og ble senere lagt inn på sykehus. Lederen min ble syr da jeg kom tilbake.. var borte i maks 45 min. Fikk vite at de hadde hatt et helvete og hatt det SÅÅÅ travelt. Så begynte hun å kikke på at jeg ikke har rettigheter til å bli med barn på over 12 år til lege.. bla bla (sier hun som er med 18 åringen sin lege) jeg var så sliten både av jobb, bekymret over barnet mitt og alt. Jeg knakk helt sammen.. strigråt. Hva mener du jeg skal gjøre?? Sende en 13 åring til lege alene med høy feber? Mamma passet han og det var et puslespill å få hverdagen til å henge sammen. Sa også at hadde jeg fortalt legen min hvor sliten jeg er nå hadde jeg blitt sykmeldt på flekken, men her er jeg!! Jeg står på alt jeg har. Hun beklaget seg i flere dager etterpå. uka etter ble barnet mitt innlagt og jeg var borte fra jobb i 2 uker. Anonymkode: 53aa9...e5b 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 Var vikar i en bedrift der vi tok i mot faktura fra kunder i et mottak. Oppgjøret ble etter stengetid telt opp og lagt i safen. Jeg var ganske ny og tok oppgjøret. Dagen etterpå kom en av de fast ansatte og sjekka oppgjøret fra dagen før. Da ble jeg beskylt for og ha stjålet 3000 kr.. Ble helt sjokkert. Hun var skikkelig sint, det ble jeg og for jeg visste at alt skulle stemme. Hun hadde telt gjennom pengene to ganger og sa fremdeles at jeg hadde stjålet. Det ente med at jeg telte opp pengene foran henne og det viste seg at hun hadde talt feil. Fikk aldri unnskyldning. Angrer på at jeg ikke tok kontakt med vikarfirmaet mitt og fortalte om beskyldningen. Det var flere ansatte der som fikk med seg dette. Etter den dagen var dama piss sur på meg. Slutta ikke lenger etterpå da jeg fikk fast jobb en annen plass. Anonymkode: 2769e...0ce 3
Bingo Bongo Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 Jeg jobbet et sted tidligere, hvor det var en fyr som kom og leverte videre noe arbeid til oss når han var ferdig med sin del. Jeg og han hadde en skikkelig god tone; vi pratet i vei og spøkte om alt mulig hver gang han var innom. En gang kom han for å levere det mens jeg stod på hodet i noe annet arbeid. Jeg slo av en spøk om at han kunne jo ta det med seg tilbake igjen, og komme tilbake med det senere... Og så avsluttet jeg med å si "neida, bare sett det der så skal jeg ta det etterpå" Dagen etter ble jeg kalt inn til sjefen, hun hadde nemlig fått en klage på at jeg hadde NEKTET å ta imot arbeidet han kom med... Jeg skjønte ingenting men måtte gå og be han om unnskyldning. Han var faktisk dødelig fornærmet og det var så vidt han ville ta imot unnskyldningen. Jeg avsluttet med å si at jeg ikke kom til å tøyseprate mer med han når han kom inn, for jeg skjønte ikke lengre hvor jeg hadde han. Og sånn ble det etter det. "Her er arbeidet. Tusen takk. Vær så god. Hadet." Lurer på hva som skjedde siden han plutselig snudde fullstendig... 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): tagget han på Facebook så han nevnte dette også til min sjef. Holdt på å få sparken pga dette Anonymkode: 28978...3b8 Sparken kunne du nok ikke blitt på dette grunnlaget slik du beskriver det. Det er meget sterkt stillingsvern i Norge. Men kjipt å oppleve sånt på jobb uansett. Anonymkode: 019cb...963 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 Bingo Bongo skrev (1 time siden): Jeg jobbet et sted tidligere, hvor det var en fyr som kom og leverte videre noe arbeid til oss når han var ferdig med sin del. Jeg og han hadde en skikkelig god tone; vi pratet i vei og spøkte om alt mulig hver gang han var innom. En gang kom han for å levere det mens jeg stod på hodet i noe annet arbeid. Jeg slo av en spøk om at han kunne jo ta det med seg tilbake igjen, og komme tilbake med det senere... Og så avsluttet jeg med å si "neida, bare sett det der så skal jeg ta det etterpå" Dagen etter ble jeg kalt inn til sjefen, hun hadde nemlig fått en klage på at jeg hadde NEKTET å ta imot arbeidet han kom med... Jeg skjønte ingenting men måtte gå og be han om unnskyldning. Han var faktisk dødelig fornærmet og det var så vidt han ville ta imot unnskyldningen. Jeg avsluttet med å si at jeg ikke kom til å tøyseprate mer med han når han kom inn, for jeg skjønte ikke lengre hvor jeg hadde han. Og sånn ble det etter det. "Her er arbeidet. Tusen takk. Vær så god. Hadet." Lurer på hva som skjedde siden han plutselig snudde fullstendig... Dette er nok en fyr som føler seg truet av deg, og satt deg i dårlig lys overfor sjefen for å fremme seg selv.. ellers så sliter han med seg selv i stor grad, som ikke du har hatt mulighet til å oppdage. vanskelig med kollegaer, en kan ha et godt og nært bånd, og plutselig skjer det noe. Vi er åpne med hverandre på min jobb, også tullete. Men vi er kollegaer ikke nøre venner som det kan føles av og til. Plutselig har du krysset en grense.. vanskelig Anonymkode: 53aa9...e5b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå