Gå til innhold

Hvor ofte dater man i starten av relasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tekstet siden februar med en mann. Det tok lang tid før vi møttes fordi jeg har barn, og han har jobbet på et prosjekt annet sted i landet, også vært der i helger, så det har liksom ikke klaffet helt å få til møte før nå i juni. Vi  har møttes to ganger, og det har vært super koselig begge gangene. Kan være jeg ikke hører noe annet enn nattamelding fra han en dag, men han sender alltid det, og det er koselig synes jeg. Dette startet han med etter vi møttes, før det kunne det gå to til tre dager mellom meldingene.

Jeg er ikke dreven på dating, og lurer på hvor ofte er det vanlig at man ses i starten av datingfasen? Jeg vil ikke være for masete, men nå som han er her nede igjen, så tenker jeg at det hadde vært fint å ses i hvert fall to dager i uken for å se hvor dette går.

Han har vært singel lenge, og vi kommer fra veldig forskjellig liv. Han har levd ungkarsliv en god stund og jeg har vært familiemamma. Så tenker at dette kanskje må gå seg litt til også. Lurer egentlig bare på hva som er vanlig i dating verden anno 2021 🙂

Anonymkode: 262d5...462

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som du påpeker er dette 2021. Folk dater som de vil i 2021, og setter sine egne krav til partner. Dine krav, dine grenser og dine forventninger er det som gjelder for ditt forhold. Om naboen da har helt avvikende forventninger er ikke relevant. 

Vanlig er alt fra å avtale at man bare dater hverandre, å date flere av gangen, å date en av gangen, å særbo, å sambo, å få barn, å ikke få barn, å ha åpent forhold, å gifte seg og bli sammen også i ulykkelighet ++++

Det du spør om er noe det er naturlig å snakke om på neste date. Si noe om hva du ønsker og la han si noe om hva han ønsker og så ser dere om ønskene er kompatible. I så fall fortsetter dere å date og har avtalt nettopp hvor ofte og mye dere liker å kommunisere.

Anonymkode: 07c52...9af

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om 10 år så kanskje har dere tett det første kysset? Første sex om 30år?

Må jo være på og date ofte. Kanskje 1-2 ganger i uka, og så eskalere. Skaff barnevakt da vel og oppsøk ham, før du mister ham. Hold det varmt! 

Anonymkode: 04836...a50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om 10 år så kanskje har dere tett det første kysset? Første sex om 30år?

Må jo være på og date ofte. Kanskje 1-2 ganger i uka, og så eskalere. Skaff barnevakt da vel og oppsøk ham, før du mister ham. Hold det varmt! 

Anonymkode: 04836...a50

Haha, takk for tips. Det første kysset har nok allerede skjedd på første date. Så det gikk fint. Ikke hatt sex enda, men er nok ikke så langt unna det heller...

Spørsmålet mitt var vell egentlig hva som var vanlig angående å møtes. Så takk for det 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Minimum en gang i uka for min smak...får liksom ikke bygget noen relasjon hvis det blir sjeldnere enn det...godt gjort av dere å holde det gående siden februar og med såpass avstand. Jeg er av den typen som ikke orker sånt, men hvis det klaffer gir man jo litt ekstra for å få prøvd det ut 

Anonymkode: cf673...df0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter første date ble det bare naturlig at vi møttes hver gang jeg hadde barnefri - annenhver helg og 1 kveld i uka. Tror vi begge( eller kanskje det bare var meg) bare gikk ut i fra at det var sånn og vi nesten glemte å spørre hverandre. Det ble fort sånn at vi heller sa i fra om vi ikke kunne møtes. 

Jeg tenker at siden du har barn bør du ta initiativ til å møtes når du har mulighet. 

Anonymkode: f5988...c21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi møttes ofte fra begynnelsen av, men så bor vi ganske nærme hverandre. Selv om vi har barn forskjellige uker, fikk vi til å møtes sånn innimellom andre ting. (En tur, cafe, lunsj etc). Men det er jo enklere når man bor i samme by. De første datene var med to-tre dagers mellomrom. 

Anonymkode: 65c89...433

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle. Tror kanskje jeg bare får konkludere med at jeg er mer interessert enn han jeg. Han jobber mye, og tenker jo egentlig  det er en bra ting. Men kan virke som det kommer litt på bekostning av andre ting, for han har ikke fått til å møte meg på en del dager nå. Er ikke en relasjon basert på meldinger om at han savner meg jeg ønsker, selv om det jo er koselig å få. Så tror jeg bare lar dette gå, og søker videre 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke klarer å vente litt enda du vet han er opptatt, så er du vel ikke så veldig interessert selv. Like greit å gå videre da :)

Anonymkode: 3438d...694

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Takk for svar alle. Tror kanskje jeg bare får konkludere med at jeg er mer interessert enn han jeg. Han jobber mye, og tenker jo egentlig  det er en bra ting. Men kan virke som det kommer litt på bekostning av andre ting, for han har ikke fått til å møte meg på en del dager nå. Er ikke en relasjon basert på meldinger om at han savner meg jeg ønsker, selv om det jo er koselig å få. Så tror jeg bare lar dette gå, og søker videre 🙂

Synes de som sender sånne inderlige meldinger om savn, samtidig som de er så tafatte at de ikke evner å få til møter, er manipulative, faktisk. Han holder deg på gress. Ikke ok. Han kommer løpende når du gjør deg utilgjengelig, får deg på kroken igjen, og så har dere det gående igjen..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes de som sender sånne inderlige meldinger om savn, samtidig som de er så tafatte at de ikke evner å få til møter, er manipulative, faktisk. Han holder deg på gress. Ikke ok. Han kommer løpende når du gjør deg utilgjengelig, får deg på kroken igjen, og så har dere det gående igjen..

Nettopp det jeg ikke vil være med på. Ser det også sånn. Derfor jeg tenker det er fint å ta avstand fra det selv. Finnes helt sikkert en som ikke gir meg denne følelsen der ute. Jeg har god tid 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke klarer å vente litt enda du vet han er opptatt, så er du vel ikke så veldig interessert selv. Like greit å gå videre da :)

Anonymkode: 3438d...694

Er i hvertfall interessert nok til at jeg laget denne tråden da. Ville vel egentlig bare finne ut av hva som er vanlig ettersom jeg ikke har datet mye på 18 år. Forskjell på å være opptatt på jobb en periode, eller om det er livsstilen din tenker jeg da... Kanskje dette er grunnen til at han har vært singel en god stund. I så fall synd, for jeg liker han veldig godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Traff han jeg datet 1-2 ganger i uken de første to månedene. Syns det passet fint :) Ingen barn her, men hadde det hektisk i livet.

Anonymkode: 67fa9...d83

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...