Gjest Anonymous Skrevet 2. oktober 2002 #1 Skrevet 2. oktober 2002 Jeg er en jente på 18 år som ikke har det så bra med meg selv. vet ikke helt om man kan kalle det spiseforstyrrelser. jeg er 161 cm og veier 53 kg. føler meg feit og syntes jeg har store lår og feit rumpe. Noen gnager spiser jeg mye.. så forteller jeg meg selv at jeg ikke må spise. ser på meg selv ofte i speilet. Noen ganger har jeg lyst til å kaste opp, men får det ikke til. uansett hva noen sier tror jeg ikke på dem. kjæresten min forstår ikke noe ihvertfall. orker snart ikke mer. vil bare bli tynn :cry: noen som har noe bra forslag til hva jeg skal gjøre. takk for svar.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #2 Skrevet 3. oktober 2002 Hva du kan gjøre vet jeg ikke, men du kan jo lese litt her: http://www.lommelegen.no/Spiseforstyrrelse...92_01fsk008.htm
Sannasol Skrevet 3. oktober 2002 #3 Skrevet 3. oktober 2002 Hei! Hvis du så onsdagsfilmen på TV-Norge i går, så vet du iallefall hva du IKKE skal gjøre. Jeg synes det er så leit når så unge jenter som du har et forvridd syn på kroppen sin. Du veier jo slett ikke for mye, og jeg nekter å tro på at du har fått hørt av noen at du er for tykk!!! Jeg synes du skal snakke med legen din, eller noen du stoler på som skjønner at du er i faresonen. Det er utrolig lett å havne i en situasjon, som er uhyrig vanskelig å komme ut av. Du sier at du ikke orker mer, og bare vil bli tynn.... Tror du at du blir lykkeligere da??? NEI, du blir ikke det!! TRO MEG!! Kjæresten din forstår ingenting, og det er ikke så rart. Han synes jo ikke at du har et vektproblem. Noe du heller ikke har. Hvis du mener det kommer på det samme hva folk sier, så er dette innlegget sikkert helt bortkastet, men kjære du, ikke kast bort dine beste år på dette. LEV LIVET, istedenfor. Lett å si, men det er kun DU selv som kan snu denne situasjonen. LYKKE TIL!!
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #4 Skrevet 3. oktober 2002 Ikke lett det og si "ikke kast bort livet på dettte".Vel jeg sliter med vekt.Har idealvekt på 50-52.MEN med spiseproblemer (vil gjerne være tynn) så varier alt fra 47 - 63 kg. på min kroppsvekt. er 168h. Det sier seg selv at klær og velvære gjør sitt.Men enkelt har vi det ikke.
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #5 Skrevet 3. oktober 2002 Du høres slank og fin ut. akkurat passe, ihvertfall ikke en kilo for mye! Prøv å trene styrke, så du får stramma deg opp litt. det er kanskje det du trenger. Ikke gå ned i vekt! Klem Silje
Jen Skrevet 3. oktober 2002 #6 Skrevet 3. oktober 2002 Vekta ser helt fin ut. Begynn heller å trene, slik som det ble sagt over her, og pass på at du spiser sunt. Skulle ønske jeg kunne få deg til å se at det er alderen som gjør at du tenker slik! Jeg syntes jeg var for tynn da jeg var på samme alder, og når jeg nå tenker på all energi og frustrasjon som gikk med på å bekymre meg og synes synd på meg selv så ergrer det meg utrolig.
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #7 Skrevet 4. oktober 2002 Som jeg har sagt mange ganger før (ja, jeg er oppgitt av alle der som svarer du er ikke tykk, bare tren litt ol, de har jo ikke peiling) Og når det gjelder filmen som ble vist denne uken, igjen virker det som om en spiseforstyrrels er noe å ta seg sammen av. Spiseforstyrrelser handler om å bruke mat og kontroll av mat som midlertidig løsning på forskjellige livsproblemer. Derfor er det ikke trening man trenger, men heller hjelp til å sortere og finne ut av hvorfor i alle dager man bruker mat/kaste opp/ikke spise til å reager i stede for andre måter å reagere på. Og til å finne ut av dette trenger man profesjonell hjelp. Alle som er så opptatt av kropp og vekt at det forringer livskvaliteten er syke og trenger hjelp. T akontakt med www.iks.no , her finner du mer informasjon
Gjest Anonymous Skrevet 5. oktober 2002 #8 Skrevet 5. oktober 2002 har selv noe problemer med mat, det jeg kan råde deg til er å kontakte en person du virkelig stoler på!! prat med denne personen, og kanskje han/hun kan hjelpe deg videre, med for eksempel å finne en hjelp? du høres ut som ei utrolig grei jente, som fra før av er ganske tynn.. ikke ødelegg livet med å prøve å kontrollere maten... det er så mye annet i livet!!!
Gjest ikke innl. Ice_White Skrevet 7. oktober 2002 #9 Skrevet 7. oktober 2002 Ikke tull med mat. Etter hvert tuller maten med deg. Spis normalt (ikke underdriv eller overdriv) Tren normalt (ikke overdriv) Vær glad for at du har alle funksjoner i kroppen i orden. Det dummeste du kan gjøre er å slanke bort en så allerede slank kropp! Ikke vær dum nå.. Sett deg ned og tenk på hva du EGENTLIG vil fjerne. Kanskje noen tanker, kanskje noen problemer... i hvert fall ikke kilo, vel?! Tenk, tenk, tenk. Og ikke glem: Anorektikere er egoistiske og ødelegger for alle rundt seg. Du vil ikke bli en sånn vel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå