AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Hei! Vi har lagt w2p på veggene og enkelte steder vises skjøtene godt. Lurer på hva som er lurest å gjøre her - holder det å pusse over de, evt sparkel så pusse? Noen med erfaring? Anonymkode: 7dd6a...b60
Lubbetutt Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Vi la det i hele stua, og noen få skjøter synes fortsatt godt. Men det er kanskje 2 av sikkert 40, altså. Det vi gjorde var å først pusse alle skjøtene lett med sandpapir. Vasket av med en microfiberklut. Malte et strøk med pensel bare på skjøten. Gjentok prosessen en gang til, men malte da hele veggen 1. strøk. Pusset skjøtene, og malte strøk 2, og så strøk 3. et par steder synes det fortsatt, men alt i alt er jeg veldig fornøyd 😊
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Vi brukte et tyyyynt lag sparkel og maling i de verste skjøtene (pusse sparkel før maling selvfølgelig). Det ble mer riktig enn å pusse i forhold til resten av veggen. Anonymkode: 5b6bc...1da
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #4 Skrevet 24. juni 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Vi brukte et tyyyynt lag sparkel og maling i de verste skjøtene (pusse sparkel før maling selvfølgelig). Det ble mer riktig enn å pusse i forhold til resten av veggen. Anonymkode: 5b6bc...1da men ble det ikke sprekker etter neste vinter? Anonymkode: ddac5...fd3
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #5 Skrevet 24. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): men ble det ikke sprekker etter neste vinter? Anonymkode: ddac5...fd3 Nei, ingenting. Det begynner å bli noen år siden, og det er like fint 🙂 Anonymkode: 5b6bc...1da 1
Kala Skrevet 24. juni 2021 #6 Skrevet 24. juni 2021 Jeg går ut i fra at dere malte to lag med grunning før dere malte?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #7 Skrevet 25. juni 2021 15 hours ago, Kala said: Jeg går ut i fra at dere malte to lag med grunning før dere malte? nei, hvorfor skulle man det? Hvorfor ville du anta at det er normalt og vanlig? Walls2Paint er veggplater som er ferdig grunnet og tapetsert, beregnet for maling og tapetsering. De skal ikke grunnes i det hele tatt. Du blander med mdf. Anonymkode: ddac5...fd3
Kala Skrevet 25. juni 2021 #8 Skrevet 25. juni 2021 Men fortsatt sliter du med skjøter.. mannen min er fagmann, så utgangspunktet er at man alltid skal grunne før maling. Lykke til med skjøtene.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #9 Skrevet 25. juni 2021 1 hour ago, Kala said: Men fortsatt sliter du med skjøter.. mannen min er fagmann, så utgangspunktet er at man alltid skal grunne før maling. Lykke til med skjøtene. Jeg er ikke TS. Jeg svarte deg på din passiv-aggressive men samtidig, ironisk nok, helt feil svar. 😂 Anonymkode: ddac5...fd3 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #10 Skrevet 25. juni 2021 "mannen min er fagmann" er selvsagt gyldig argument 😂👌 Anonymkode: ddac5...fd3 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #11 Skrevet 25. juni 2021 Poenget mitt, hvis man ser bort fra irritasjonen, er at Walls2paint er ferdig grunnet. Det er også grunnen til at de koster sånn type 250 kr for en plata, kontra 60 kr for umalt MDF. Man betaler nettopp for å slippe den ekstra jobben med grunning. Anonymkode: ddac5...fd3 2
PetterKanin Skrevet 25. juni 2021 #12 Skrevet 25. juni 2021 Mal kun skjøten, puss ned. Gjenta. Gjenta. Og kanskje gjenta. Mal hele veggen. Gjenta.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #13 Skrevet 25. juni 2021 Legg overmalbar akryl i skjøtene, eller sparkle og pusse. La selv i gangen vår, og fikk dekt skjøtene godt. Vi grunnet forresten ikke, og det ble veldig fint. Anonymkode: f282a...a3e
Kala Skrevet 25. juni 2021 #14 Skrevet 25. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke TS. Jeg svarte deg på din passiv-aggressive men samtidig, ironisk nok, helt feil svar. 😂 Anonymkode: ddac5...fd3 Ehh, jo, i utgangspunktet skal man alltid grunne før maling. Ikke bare mannen min som sier det. Nytteløst å diskutere med slikt. Jeg svarte på et passivt-aggressivt svar selv. God kveld!
PetterKanin Skrevet 25. juni 2021 #15 Skrevet 25. juni 2021 Kala skrev (4 minutter siden): Ehh, jo, i utgangspunktet skal man alltid grunne før maling. Ikke bare mannen min som sier det. Nytteløst å diskutere med slikt. Jeg svarte på et passivt-aggressivt svar selv. God kveld! W2P er ferdig grunnet. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2021 #16 Skrevet 25. juni 2021 Kala skrev (7 minutter siden): Ehh, jo, i utgangspunktet skal man alltid grunne før maling. Ikke bare mannen min som sier det. Nytteløst å diskutere med slikt. Jeg svarte på et passivt-aggressivt svar selv. God kveld! Du har jo tydeligvis ikke peil. Sjekk produkter walls2paint selv da hvis du ikke tror på det! Skjønner meg ikke på folk som bare tuter ut med feilinformasjon selv om de ikke har peil, og i tillegg setter seg på bakbeina når de blir retta på. Anonymkode: 5d107...7d9 3
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #17 Skrevet 26. juni 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Du har jo tydeligvis ikke peil. Sjekk produkter walls2paint selv da hvis du ikke tror på det! Skjønner meg ikke på folk som bare tuter ut med feilinformasjon selv om de ikke har peil, og i tillegg setter seg på bakbeina når de blir retta på. Anonymkode: 5d107...7d9 Nei, men du skjønner, hun har jo et viktig argument, mannen hennes er fagmann. 😂😂😂 Anonymkode: ddac5...fd3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå