AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Dette er så viktig, selv drikker jeg ikke alkohol lenger. Opptatt av å leve i stedet, god søvn. Mange godtar for mye her, å drikke 5-6 kvelder i uka er ganske vanlig for noen dessverre. Justere nervene og slappe av med et glass vin. Så koooselig da vettu, skjult alkis. Alkohol er et samfunnsproblem, noe ingen trenger. Men kun bruker det for å føle seg bedre. Dette må du ta opp med din partner FØR dere blir sammen!! Anonymkode: eec66...03c 11
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Tja, jeg synes det høres litt kjedelig ut. Jeg respekterer ditt syn på alkohol, men synes du fremstår bastant. Jeg liker et glass god vin her og der og noen ganger sterkere saker på fest. 5-6 kvelder i uka høres mye ut, men de som drikker et glass hver kveld drikker ofte ikke mer enn de som tar seg en fyllekule hver helg. Anonymkode: 4f7db...bea 18
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tja, jeg synes det høres litt kjedelig ut. Jeg respekterer ditt syn på alkohol, men synes du fremstår bastant. Jeg liker et glass god vin her og der og noen ganger sterkere saker på fest. 5-6 kvelder i uka høres mye ut, men de som drikker et glass hver kveld drikker ofte ikke mer enn de som tar seg en fyllekule hver helg. Anonymkode: 4f7db...bea Poenget er å forstå hva alkohol er. Anonymkode: eec66...03c 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 Ølet mitt går ut på dato før det er drukket opp! 🤣 Foretrekker en god kopp kaffe, eventuelt te. 🤷♂️ M40 Anonymkode: 72d07...484 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #5 Skrevet 23. juni 2021 Oioioi sååå flink du er da!🙄 Nå drikker jeg ikke selv heller, men slenger ikke rundt meg med alkisbeskyldninger. Man merker vel tidlig i forholdet hva slags forhold den andre har til alkohol uten at man trenger å snakke om det? Ikke vær så dramatisk. Anonymkode: 5a2ac...c81 22
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #6 Skrevet 23. juni 2021 Da tror jeg at jeg kommer til å være singel resten av livet. Nesten alle kvinner har vin som "hobby", mens jeg ikke liker vin og tvert om blir kvalm av det. Det er et område der jeg må akdeptere en viss forskjell. Anonymkode: e0299...0a3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #7 Skrevet 23. juni 2021 Jeg og mannen er veldig samkjørte. Vi koser oss stort med god vin. Gjerne ut på restaurant med vinmeny, en god Barolo til kjøtt en lørdag, litt bobler innimellom. Men vi liker ikke fyll, eller sprit. Nå er vi halvveis i livet og har dyrket denne hobbyen mange år. Og drømmer nå om leilighet i nærheten av vinmarkene i italia som pensjonister. Dømme andre gjør jeg ikke. Verken de som liker å "ta seg en fest", mener pris er viktigere enn smak, eller de som er helt avholds. Anonymkode: 0d73b...4eb 7
Alauda Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette er så viktig, selv drikker jeg ikke alkohol lenger. Opptatt av å leve i stedet, god søvn. Mange godtar for mye her, å drikke 5-6 kvelder i uka er ganske vanlig for noen dessverre. Justere nervene og slappe av med et glass vin. Så koooselig da vettu, skjult alkis. Alkohol er et samfunnsproblem, noe ingen trenger. Men kun bruker det for å føle seg bedre. Dette må du ta opp med din partner FØR dere blir sammen!! Anonymkode: eec66...03c Man trenger vel ikke "ta det topp" med partner, dette kommer jo frem når man tilbringer litt tid sammen. Og jeg er ganske enig, det vil fungere dårlig om man har helt ulikt syn på bruk av alkohol og ikke vil justere seg. Hos oss gjelder mer "den gyldne middelvei" og det er begge fornøyd med. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Skjult alkis av et glass vin. Anonymkode: 26136...ef8 14
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Med eksen hadde jeg felles favoritt-wiskeyer og favorittdrinker. Selv om vi ikke drakk sånn sykt mye vil jeg påstå. Men da jeg begynte å hinte om å kutte ned på drikkinga, lagde han villig mocktails, men i realiteten så han nok på meg som festbrems. Kjæresten er så å si avholds, og det er jo litt voldsomt andre veien, men der jeg er nå hvor jeg prioriterer prestasjon på jobb og ellers det å kunne få barn, foretrekker jeg en med et restriktivt syn på alkohol. Det handler jo ikke bare om det å bli gravid,men livet når man oppdrar barn og skal prestere og er avhengig av å sove godt, trene etc. Anonymkode: a4450...daa 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 En ting er at det blir litt heftig om man drikker 5-6 ganger i uken året rundt. Men du høres veldig dømmende ut. De aller fleste tar seg en fest i ny og ned, eller et glass vin nå og da, uten at det er et problem. Men ja, man må være samstemte. En festløve passer sjeldent med en avholds. Men det er jo sånt man finner ut av mens man blir kjent. Anonymkode: 5ef2d...357 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ja, man må være samstemte. En festløve passer sjeldent med en avholds. Anonymkode: 5ef2d...357 Du har rett i dette, men ingen regel uten unntak. 🙂 Jeg var avholds i mange år mens mannen min gjerne tok en drink eller ti i festlig lag. Det gjorde meg absolutt ingenting. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig en natt kom han hjem fra fest, og sa at han var ferdig med å drikke. Etter den natten har han ikke vært på fest uten meg, og jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange drinker han har drukket totalt i løpet av de siste 10 årene. Jeg snakket meg litt bort her nå, men poenget mitt var at under de rette omstendighetene kan en avholds og en festløve passe godt sammen. Anonymkode: 9cffd...529 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 Ja, jeg er helt enig med deg. Derfor har jeg funnet en mann som liker en øl til maten, som godt kan kose seg med en drink på lørdagskvelden, som syns det er stas å ta en god fest med gode venner, og som også lever godt med å bare drikke vann eller brus hvis han har lyst på det. Jeg kunne nok ikke vært sammen med verken en som var avholds, eller misbruker. Anonymkode: 25b4f...6ac 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #14 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Du har rett i dette, men ingen regel uten unntak. 🙂 Jeg var avholds i mange år mens mannen min gjerne tok en drink eller ti i festlig lag. Det gjorde meg absolutt ingenting. Jeg vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig en natt kom han hjem fra fest, og sa at han var ferdig med å drikke. Etter den natten har han ikke vært på fest uten meg, og jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mange drinker han har drukket totalt i løpet av de siste 10 årene. Jeg snakket meg litt bort her nå, men poenget mitt var at under de rette omstendighetene kan en avholds og en festløve passe godt sammen. Anonymkode: 9cffd...529 Jepp, som jeg skrev: sjeldent, ikke aldri. Vet om par hvor en er avholds og den andre er glad i en fest. Men de respekterer hverandre, og da fungerer det. Anonymkode: 5ef2d...357
Chomsky89 Skrevet 23. juni 2021 #15 Skrevet 23. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Alkohol er et samfunnsproblem, noe ingen trenger. Men kun bruker det for å føle seg bedre. Fanatisme kalles dette. Drikker aldri selv, men ser da ikke kun bakdelene av alkohol av den grun. -Mange mennesker kan ikke bare bestemme seg for at nå skal det jaggu meg oppstå litt organisk godt humør. - Tenk også på at Hjernestrukturen vår er milevis på etterslepp i forrhold til vår moderne verden. Den er ikke utformet for å håndtere den mengden av info og intrykk vi har i dag. Derfor kan den blokkerende effekten feks to glass vin kan ha, være behagelig for mange, mener flere forskere. Endret 23. juni 2021 av Chomsky89 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #16 Skrevet 23. juni 2021 Det er veldig smart å finne seg en som er ganske lik en selv når det gjelder alkoholkonsum. Eller ihvertfall at en godtar om den andre har et større alkoholkonsum. Jeg drikker 3-4 ganger i året, og var sammen med en som likte grøftefylla 1-2 ganger i måneden. Han ville nok sikkert festet 3-4 ganger i måneden om han kunne! Problemet vårt var at vi ble sammen da vi var studenter og vi begge to likte å feste hver helg... Og så ble vi voksne og ble barn, og vi så da forskjellene. Hvordan kunne jeg vite at han nå 15 år senere fortsatt fester som om han var 20 år? Anonymkode: 7469c...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er veldig smart å finne seg en som er ganske lik en selv når det gjelder alkoholkonsum. Eller ihvertfall at en godtar om den andre har et større alkoholkonsum. Jeg drikker 3-4 ganger i året, og var sammen med en som likte grøftefylla 1-2 ganger i måneden. Han ville nok sikkert festet 3-4 ganger i måneden om han kunne! Problemet vårt var at vi ble sammen da vi var studenter og vi begge to likte å feste hver helg... Og så ble vi voksne og ble barn, og vi så da forskjellene. Hvordan kunne jeg vite at han nå 15 år senere fortsatt fester som om han var 20 år? Anonymkode: 7469c...3e5 Da jeg og mannen var studenter var vi og alle vi kjenner slik. Men det er faktisk ingen som har fortsatt med dette inn i voksenlivet. Her går det i restaurantbesøk, og bedre middager, med vin til. Og mulig 1-2 glass til utover kvelden når vi først møtes. Eneste unntaket må være 1-2 av 40års dagene som tok helt av, selv om akkurat vi to stat og nippet til vinglasset vårt også da. Så heldigvis tilhører nok eksen din et av unntakene. Anonymkode: 0d73b...4eb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 Jeg og samboer har helt likt forhold til alkohol. Et glass vin til maten av og til eller en øl i sola. 1-2 enheter maks 5 ganger i året. Vi er nok det som kalles litt kjedelige. Har vært sammen i 19 år så tror nok det er en fordel å ha samme alkoholvaner. Anonymkode: cdfe3...d36
Lothlorien- Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 Enig i at man må ha litt kompatible vaner og verdier når det gjelder alkohol og rus. Selv er jeg totalavholds og trives veldig godt med det, har alltid hatt kjærester som enten har vært avholds eller drukket veldig lite. Kjæresten min nå drikker kanskje en eller to lettøl i måneden til mat. Det kan jeg leve med. 1
Lorieen Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 For meg hadde det vært dealbreaker dersom mannen hadde et annet syn på alkohol og rus enn meg. Vi er avholds begge to og trives med det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå