Gå til innhold

Du som ikke spiser mel/stivelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva spiser du som erstatning for brød og tilbehør til middag? Er helt tom for ideer! 

Anonymkode: 193a0...762

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Zoodles!

(i stedet for pasta).

Endret av Galanga
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva spiser du som erstatning for brød og tilbehør til middag? Er helt tom for ideer! 

Anonymkode: 193a0...762

Jeg spiser brød og stivelse men burde ikke da jeg har diabetes 2. Har uansett kunnskapen til hva erstatningene kan være, da jeg har prøvd ut mye.

Istedenfor brød: salater, egg (omeletter, stekt egg, kokt egg osv), rugsprø evt kan man bake lavkalori brød, eller knekkebrød. Av pålegg kan man spise det meste. 

Tilbehør til middag: rotmos, brokkoli/blomkål stuing, fløtegratinert kålrot, kålrot formet som pommes frites, soppstuing, salater. Det meste innenfor grønnsaksverden kan spises som tilbehør. Enn kan feks også lage spaghetti ut av quash. 

AnonymBruker
Skrevet

Spiser ikke erstatninger. Har bare skrudd av tankegangen om at dette er noe jeg må ha.

Anonymkode: 51d6b...749

• Liker 1
Skrevet

Innimellom baker jeg lavkarborundstykker, knekkebrød eller brød for variasjonens skyld, men som regel spiser jeg bare  andre ting. Jeg spiser ikke frokost, så lunsj og middag består oftest av en proteinkilde, grønnsaker og en fettkilde. Ovnsbakte grønnsaker er jo nydelig, det samme er blomkålmos og sellerirotpure eller - fries :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endret tankesettet til at dette ikke er noe jeg må ha. Altså potet, ris, pasta, brød. 

Spiser alt slags mulig grønnsaker i stedet. 
Griller tomat, blomkål, ananas osv til grillmaten. Bruker mer salater, avokado og lignende. Også til alt annet av middag. Sellerirot kan man også bruke.

Søk på rundstykker uten mel. Eller scones og muffins. Finnes så utrolig mange gode og lettvinte erstatninger å lage om du ønsker det. 
Jeg spiser lite av det, da jeg spiser mye kokt egg, stekt egg, omelett osv. Og mye Kesam og cottage cheese med frukt og bær med litt nøtter og mandler.

Anonymkode: 53483...cea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...