Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2005 #21 Skrevet 11. september 2005 Dusjer 1-2 ganger pr dag. Bruker dusjolje, ikke såpe. Elsker å dusje, hvis jeg kjeder meg, tar jeg gjerne en dusj.. Har heller aldri skjønt det med vaskeklut, det tar lengre tid en enn rask dusj. Men vet at enkelte har veldig sensitiv hud som ikke tåler så mye vann.
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2005 #22 Skrevet 11. september 2005 Jeg dusjer og vasker håret hver dag, bruker såpe ja. I tillegg shaver jeg bena, armhulene og bikinilinjen hver dag. Det kan skje innimellom at jeg ikke gidder å dusje, men da tar jeg en klut og vasker meg litt istedet.
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2005 #23 Skrevet 11. september 2005 Dusjer stort sett hver dag (det kan nok hende at dusjen blir droppet en slapp søndag hvor jeg bare skal ligge hjemme på sofaen å sløve) og bruker alltid såpe. De dagene jeg trener dusjer jeg to ganger - så sant jeg ikke trener før skole/jobb for da dropper jeg morgendusjen. Håret vasker jeg annenhver dag.
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2005 #24 Skrevet 11. september 2005 Jeg dusjer hver dag og vakser håret hver dag. Bruker såpe, hva er ellers vitsen med å dusje...? Bli våt? Jeg elsker å dusje, og synes det har mye med velvære å gjøre
Soul Skrevet 11. september 2005 #25 Skrevet 11. september 2005 Jeg dusjer vanligvis hver dag, kanskje jeg hopper over det en lat søndag og en dag jeg trener blir det kanskje to ganger. Men det vanlige er en gang om dagen. Har langt hår og prøver å ta det annenhver dag (selvom jeg elsker nyvasket hår) for ellers blir det så slitt. En god og varm dusj er deilig syns jeg. Ang. tørr hud er det vel ikke vannet som er farligst, men overdreven bruk av (sterk) såpe.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2005 #26 Skrevet 12. september 2005 Dette med vaskeklut har jeg aldri forstått meg på. Hvis man skal vaske seg ordentlig så tar jo det like lang tid som å dusje, i tillegg til alt styret det er med å passe på å få av all såpa osv. Og så så herlig det er å dusje da ← Man bruker jo mye mindre varmtvann når man bruker vaskeklut enn når man dusjer. dette er både økonomisk og et miljøhensyn å ta. Selv om det er mer lettvint å dusje, er det ikke det er det beste med tanke på huden, i tillegg til de andre hensynene nevnt. Må innrømme at jeg dusjer hver dag, og noen ganger flere ganger om dagen. Desverre. Men så trener jeg en del. Likevel er det unødvendig å dusje så ofte, men gammel vane vond å vende.
Gjest Melk Skrevet 12. september 2005 #27 Skrevet 12. september 2005 Ca annen hver dag, på kvelden. Vasker da håret. Bruker ellers vaskeklut (som for meg tar kortere tid enn å dusje) om morgnen om jeg føler for det, og lite såpe. Man kan fint bli ren uten såpebruk.
Impala Skrevet 12. september 2005 #28 Skrevet 12. september 2005 Jeg dusjer på kvelden hver dag. Vasker håret i utganspunktet annen hver dag, men blir ofte hver dag fordi jeg trener. I helgene kan det hende at det ikke blir noe dusjing i det hele tatt
Malama Skrevet 12. september 2005 #29 Skrevet 12. september 2005 Dette med vaskeklut har jeg aldri forstått meg på. Hvis man skal vaske seg ordentlig så tar jo det like lang tid som å dusje, i tillegg til alt styret det er med å passe på å få av all såpa osv. Og så så herlig det er å dusje da ← Nja, jeg føler ikke det kjempebehovet for å vaske HELE meg like nøyaktig hver dag jeg da. Altså, f.eks vasker jeg ikke leggene eller hele armene, vanskelige plasser bakpå ryggen etc hver morgen. Det er ikke noe stress for meg å vaske meg på denne måten. Jeg bruker mindre vann, blir mye mindre våt, må derfor ikke bruke så lang tid på å tørke meg etterpå som jeg må når jeg har dusja, kan gjøre dette mens min samboer er i dusjen, sparer derved enda mer tid (slipper å stå opp enda tidligere for å dusje før ham) blir ikke våt i håret, noe som er en fordel siden jeg da lett blir forkjøla når jeg skal gå til jobb (jada, jeg kunne brukt dusjehette, men det er for meg mye mer stress enn vaskekluten) Selvsagt er det herlig å dusje, men det tar lenger tid, med vask og tørk sammenlignet med vaskekluten min ca 3 ganger så lang tid, pluss det jeg sparer på å kunne gjøre dette samtidig som min samboer dusjer. Siden jeg da i tillegg altså ikke er av den typen menneske som føler at jeg ikke blir ren nok med en klut, så er dette ypperlig for meg. Om jeg føler meg svett og "skitten" over hele meg er det sikkert kjappere med en dusj ja, og da tar jeg en dusj også, men generelt dusjer jeg helst på ettermiddagen (bortsett fra på sommeren når jeg våkner svett og det uansett ikke gjør noe å gå ut med vått hår) og da blir det vaskeklut på morgenen likevel.
Xora Skrevet 12. september 2005 #30 Skrevet 12. september 2005 Jeg dusjer hver morgen! Må det for å våkne jeg! Noen ganger også på kvelden (ved besøk av min kjære ) Vasker håret ca annenhver dag. Bruker såpe på hele kroppen de dagene jeg vasker håret, ellers er det kun dr.Greve's intimsåpe som blir brukt. I helgene kan det hende jeg nøyer meg med en kattevask med kluten da.
Gjest Elize Skrevet 12. september 2005 #31 Skrevet 12. september 2005 hver 3. dag.husk jenter:når dere kommer på gamlehjem er dere heldige hvis det blir en dusj hver 14. dag
Gjest Gjesteline Skrevet 12. september 2005 #32 Skrevet 12. september 2005 Jeg har veldig tørr hud, og legen anbefaler at jeg dusjer én gang i uken... *grøsse* Det er ikke aktuelt, da hadde jeg følt meg skitten, rett og slett, - dusjer 2-4 ganger i uken, alt etter som (og oftere om sommeren, da huden er finere). Da jeg trente, dusjet jeg oftere, men nå har jeg ikke trent på over et år. Fordelen med å ha tørr hud - for meg ihvertfall - er at man knapt nok svetter, så det er ingen fare for at jeg lukter vondt Når det er sagt, er det sjelden jeg forteller noen hvor 'sjeldent' jeg dusjer, har inntrykk av at folk syns det er urenslig og det syns jeg er litt leit. Det lukter aldri vondt av meg, og jeg bruker deodorant selv om jeg strengt tatt ikke trenger det.
Gjest gjest1 Skrevet 12. september 2005 #33 Skrevet 12. september 2005 Raser gjennom dusjen før jeg drar om morgenen, dvs knapt 10 min fra jeg går inn på badet til jeg er ferdig påkledd. Når jeg kommer hjem er jeg som regel dynnsvett ( laaang motbakke hjem på sykkel....) og trenger å få "spylt" av meg. Håret blir med i omgangen på ettermiddagen, det er så ekkelt med svett hår ( for; forsiktig som jeg er, så sykler jeg med hjelm og det kan bli litt klamt...) Synes en kjapp runde i dusjen er bedre enn" kattevask" med vaskeklut, vil helst spyle av meg isteden for å gnu med klut.
aline Skrevet 12. september 2005 #34 Skrevet 12. september 2005 dusjer hver morgen, ihvertfall om jeg skal tidlig opp. våkner ikke uten vannstrålen i ansiktet eller noen timer til å komme meg på, så skal jeg opp tidlig må jeg i dusjen. bruker ikke såpe hver dag, fordi jeg ikke nødvendigvis dusjer fordi jeg er skitten. vasker/dusjer håret kun to ganger i uka. burde vært flinkere til å smøre meg.... det er enklere på sommeren, nå kjenner jeg jeg begynner å bli tørr..
Holly Hobbie Skrevet 12. september 2005 #35 Skrevet 12. september 2005 Jeg tilhoerer nok den (lille) gruppen som ikke dusjer hver dag...annenhver dag er nok synes jeg. Skulle gjerne dusjet hver dag, bare for velvaerets skyld, men orker ikke staa opp tidlig nok. Jeg bruker minst 10 minutter i dusjen, vanligvis 15. Klarer ikke vaere raskere! Vasker haaret hver gang jeg dusjer, men har aldri tid til aa style/foene det...dusjer vanligvis om kvelden.
Tusseline Skrevet 12. september 2005 #36 Skrevet 12. september 2005 Er i dusjen hver dag eller annenhver dag, og vasker alltid håret i samme slengen.
Malama Skrevet 12. september 2005 #37 Skrevet 12. september 2005 Raser gjennom dusjen før jeg drar om morgenen, dvs knapt 10 min fra jeg går inn på badet til jeg er ferdig påkledd. Når jeg kommer hjem er jeg som regel dynnsvett ( laaang motbakke hjem på sykkel....) og trenger å få "spylt" av meg. Håret blir med i omgangen på ettermiddagen, det er så ekkelt med svett hår ( for; forsiktig som jeg er, så sykler jeg med hjelm og det kan bli litt klamt...) Synes en kjapp runde i dusjen er bedre enn" kattevask" med vaskeklut, vil helst spyle av meg isteden for å gnu med klut. ← Når jeg er svett, så føler jeg også får å få "spylt av meg" i dusjen. Når jeg har sovet rolig i senga mi, med åpent vindu, ikke varmt, ikke svettet og føler meg slett ikke skitten når jeg våkner, d er det helt fint nok med en klut. Men jeg er et ekstremt mindretall som selv i voksen alder synes jeg kan vaske meg med klut på morgenen, det har jeg skjønt. Hadde jeg svettet mye, slik min samboer gjør, hadde jeg dusjet oftere også, slik han altså gjør. Han dusjer daglig, pluss etter trim, og går aldri ut døra uten å ha dusja. Fordi han behøver det. Jeg føler ikke et slikt behov, og han har forsikret meg om at jeg ikke er uhygiensisk, jeg vasker meg, og jeg lukter aldri svette eller noe, og dusjer ofte nok til at både hår, legger og andre deler av meg som ikke vaskes med kluten likevel blir holdt jevnlig rene.
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2005 #38 Skrevet 12. september 2005 Jeg er (altfor) glad i å dusje...Jeg dusjer hver morgen, hvis jeg ikke skal trene om morgenen (da dusjer jeg etter trening). Av og til blir det to ganger i løpet av dagen. Jeg bruker lite dusjsåpe, og står ikke så lenge i dusjen.
Gjest Freak Skrevet 12. september 2005 #39 Skrevet 12. september 2005 Jeg dusjer hver morgen! 4 dager i uka er jeg på trening og da dusjer jeg+badstu etterpå. De dagene jeg ikke trener ligger jeg vanligvis i badekaret litt før leggetid!Mmmm...
airia Skrevet 12. september 2005 #40 Skrevet 12. september 2005 Dusjer stort sett en gang om dagen. Enkelte dager blir det to ganger
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå