AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #1 Skrevet 23. juni 2021 Jeg tror mye av grunnen til at menn og kvinner kjemper mot hverandre er veldig politisk og politikken splitter kjønnene opp samtidig som menn og kvinner har blitt mer selvopptatt. Før i tiden når kun menn hadde stemmerett, måtte mannen sørge for at han stemte på det partiet og sakene som ville bedre ikke kun han, men kone og barn i tillegg. For i dag stemmer mange menn på saker som kun angår dem, slik som å kun bry seg om lavere skatter fordi penger er alt i livet, og ikke bryr seg om familiepolitikk. Så menn stemmer på kun manneting, og kvinner stemmer på kun kvinneting, istedenfor at menn stemmer for helheten og da blir kjønn satt opp mot hverandre. Ikke for at kvinner skal miste stemmeretten, bare noe jeg tenkte på mens jeg bakte rundstykker. Anonymkode: 39d44...515
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #2 Skrevet 23. juni 2021 Sorry altså, men menn var passe så selvopptatt før kvinnene fikk stemmerett også, og stemte slik at mennene fikk det bedre, ikke kvinnene og barna, eller familien generelt. Det var ikke før kvinnene fikk stemmerett og kom inn i politikken at det ble bedre for kvinnene (og barna) og familien generelt. Så ja, begge kjønn er kanskje selvopptatt, men for å ha en god politikk som gangner begge kjønn, så trenger vi begge kjønn i politikken siden som du sier, de stemmer kun det som gagner de selv. Anonymkode: 530ce...57f 2
Illuminatum Skrevet 23. juni 2021 #3 Skrevet 23. juni 2021 Ja, menn fikk stemmerett 15 år før kvinnene og det forandret samfunnet totalt? Eller...
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #4 Skrevet 26. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 7.14): bare noe jeg tenkte på mens jeg bakte rundstykker. Anonymkode: 39d44...515 Fortsett med det, så kan vi andre ta oss av den viktige tenkingen. Anonymkode: 0f3d5...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2021 #5 Skrevet 26. juni 2021 Jeg tror det er en grov overdrivelse at alle menn før i tiden tenkte på hele familien sin når de stemte. Noen gjorde sikkert det, men folk sto vel seg selv nærmest den gangen også. Den gangen var man jo oppdratt til at kvinner ikke skulle ha egne rettigheter, så hvorfor skulle man tenke så mye på dem når man stemte? Nå til dags er det jo for øvrig også mange som tenker på flere enn seg selv når de stemmer. Ikke minst har jo de fleste politiske saker lite med kjønn å gjøre. Du mener at menn stemmer på kun manneting, og kvinner stemmer på kun kvinneting - hvilket parti skal jeg stemme på hvis jeg skal stemme på kvinneting, tenker du? Og er ikke mange menn i dag også opptatt av familiepolitikk? Dette blir dessverre en veldig grov forenkling av det politiske systemet. Ellers er jeg enig i AnonymBruker over her, i at "for å ha en god politikk som gangner begge kjønn, så trenger vi begge kjønn i politikken". Vi trenger også folk fra ulike sosioøkonomiske lag, fra ulike livssituasjoner og fra ulike steder i landet/kommunen for å få det mest mulig demokratisk. Anonymkode: 71414...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå