Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er fler som har babyer som absolutt ikke vil ha grøt, og hva dere gir istedet? Tenker da spess på jern.

Hun elsker banan lapper til frokost som hun spiser selv, (det er bare en banan og ett egg, stekt i olivenolje) og egg har jo jern, men jeg vet ikke om det er sunt med egg hver dag? Og burde jeg bruke smør i stedenfor olivenolje? 

Kjempe glad hvis noen har tips å komme med🥰

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine har spiste det samme som oss fra starte. (Minus de tingene babyer absolutt ikke skal ha) så ler deg opp på hva som har mye gjerne. Brødskive med leverpostei enkelt og greit

tilsett havregryn i bananlappene dine så får du litt mer jern. 

baby mat gruppe på Facebook kan du bare søke på feks jern så får du mange tips! Lykke til

Anonymkode: b5a70...441

AnonymBruker
Skrevet

Havregryn er fint å putte i alt mulig :)

Anonymkode: 47b71...956

AnonymBruker
Skrevet

Baby spiser det samme som oss/meg, dvs. har jeg eggerøre og grovbrød til lunsj, så spiser baby eggerøre og grovbrød. Grovt brød, egg, leverpostei, korn (gjerne bløtlagt kvelden før) etc. er gode jernkilde. Gjerne sammen med en C-vitaminkilde. Egg er sunt, og kan spises hver dag. Vedr. fettkilde er dette litt smak og behag - olivenolje har jo endel smak, jeg bruker usaltet meierismør i grøt (som hun spiser selv med ferdigfylt skje eller hendene).

Anonymkode: d32bf...b16

AnonymBruker
Skrevet

Egg tilbredt forskjellig, grovt brød, havregryn i most frukt feks, leverpostei

Anonymkode: 0258d...11f

AnonymBruker
Skrevet
Scarlito skrev (4 timer siden):

Hei! Jeg lurer på om det er fler som har babyer som absolutt ikke vil ha grøt, og hva dere gir istedet? Tenker da spess på jern.

Hun elsker banan lapper til frokost som hun spiser selv, (det er bare en banan og ett egg, stekt i olivenolje) og egg har jo jern, men jeg vet ikke om det er sunt med egg hver dag? Og burde jeg bruke smør i stedenfor olivenolje? 

Kjempe glad hvis noen har tips å komme med🥰

Ikke sunt med egg hver dag...??? Egg inneholder alle næringsstoffer bortsett fra vitamin C!!

Anonymkode: 4a4ea...f10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gir stort sett alt :) Hun er veldig glad I fisk og kjøtt!

Anonymkode: 62e6a...abf

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke sunt med egg hver dag...??? Egg inneholder alle næringsstoffer bortsett fra vitamin C!!

Ja, tenkte bare på kolesterol🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gir stort sett alt :) Hun er veldig glad I fisk og kjøtt!

Så gøy! Hvordan serverer du kjøtt og fisk? Jeg har bare prøvd å koke storfe kjøtt for å så mose det (sammen med pasta og saus), men hun fikk vondt i magen så har ventet litt😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Baby spiser det samme som oss/meg, dvs. har jeg eggerøre og grovbrød til lunsj, så spiser baby eggerøre og grovbrød. Grovt brød, egg, leverpostei, korn (gjerne bløtlagt kvelden før) etc. er gode jernkilde. Gjerne sammen med en C-vitaminkilde. Egg er sunt, og kan spises hver dag. Vedr. fettkilde er dette litt smak og behag - olivenolje har jo endel smak, jeg bruker usaltet meierismør i grøt (som hun spiser selv med ferdigfylt skje eller hendene).

Anonymkode: d32bf...b16

Tusen takk, masse nyttig her🙏

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Egg tilbredt forskjellig, grovt brød, havregryn i most frukt feks, leverpostei

Anonymkode: 0258d...11f

Havregryn i most frukt var jo veldig smart! Takk!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Havregryn er fint å putte i alt mulig :)

Anonymkode: 47b71...956

Det skal jeg begynne med fra nå av!☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mine har spiste det samme som oss fra starte. (Minus de tingene babyer absolutt ikke skal ha) så ler deg opp på hva som har mye gjerne. Brødskive med leverpostei enkelt og greit

tilsett havregryn i bananlappene dine så får du litt mer jern. 

baby mat gruppe på Facebook kan du bare søke på feks jern så får du mange tips! Lykke til

Anonymkode: b5a70...441

Tusen takk!! Det skal jeg gjøre fra nå av😁 Jeg ante ikke at havregryn hadde jern jeg! 

AnonymBruker
Skrevet
Scarlito skrev (4 minutter siden):

Så gøy! Hvordan serverer du kjøtt og fisk? Jeg har bare prøvd å koke storfe kjøtt for å så mose det (sammen med pasta og saus), men hun fikk vondt i magen så har ventet litt😬

Fisk får hun foran seg og så spiser hun flakene selv. Kjøtt river jeg opp i litt mindre biter, men ellers spiser hun det og selv. Har aldri most fisk eller kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet
Scarlito skrev (19 minutter siden):

Ja, tenkte bare på kolesterol🤔

Men herregud, les deg opp. Det er jo avvist siden 90-tallet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men herregud, les deg opp. Det er jo avvist siden 90-tallet.

Det er mye forskning på at egg IKKE er sunt også, tenk på hvor mange sunne veganere det finnes. Trenger ikke være uhøflig😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Scarlito skrev (2 minutter siden):

Det er mye forskning på at egg IKKE er sunt også, tenk på hvor mange sunne veganere det finnes. Trenger ikke være uhøflig😊

Hvor finner du forskning på at det ikke er sunt? Er livsfarlig å ta gamle myter og overføre det til babyens kosthold. 

• Liker 1
Skrevet
Scarlito skrev (2 timer siden):

At mange veganere er sunne betyr vel ikke at egg ikke er sunt?? Det finnes flere veier til sunnhet og god helse.

Det er mye som er sunt for kroppen, men alle trenger ikke å spise alt som er sunt for å være sunne.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aprikosmos :)

Anonymkode: 1f72c...da3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...