Gå til innhold

Nora eller Sienna?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nora er et syltetøy.

Sienna er et stripper-navn🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 14496...e35

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nora er et syltetøy.

Nora er også et hardt navn, jeg liker hverken syltetøyet eller navnet. 

Sienna? Tja.

Anonymkode: a7d9e...f0a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Nora er et nydelig navn, men kjedelig og oppbrukt. Jeg ville valgt Sienna 

Anonymkode: 3a6b4...b92

Jeg vet, Nora ER nydelig, men så utrolig kjedelig at så mange heter det. 

Om Sienna er det nye Ronny, vet jeg ikke. Men han jeg har fra før av har sikkert et lignende navn, så har sikkert ikke noe å si 😂

Ts

Anonymkode: f742f...f8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Nora er et syltetøy.

Hehe, tror du ikke Nora syltetøy har fått navnet fordi skaperen (eller noe) het Nora? 😅

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nora er også et hardt navn, jeg liker hverken syltetøyet eller navnet. 

Sienna? Tja.

Anonymkode: a7d9e...f0a

Har du noen tips da? ☺️

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hehe, men det er slike navn jeg liker. Vurderte både Liam og Nathaniel til sønnen min. Som jeg skriver over, føler ingen navn som har kommet de siste årene er aksepterte. Assosieres kun med unge, «ressurssvake» foreldre, som du skriver. Skjønner ikke den helt. Jeg er relativt ung, så den tar jeg, men er jeg ressurssvak bare fordi jeg liker moderne, unike navn bedre?

Ts

Det er ikke det at navnene er "moderne og unike" som gjør at enkelten navn (som Liam og Nathaniel) blir assosiert med ressurssvake foreldre. Enkelte navn blir favoritter i enkelte samfunnsklasser, og derfor forbinder vi navnene med samfunnsklassen de har flest representanter av.

For å ta et motsatt eksempel så er Fredrick med ck), Prepen og Willhelm assosiert med snobbefolk. Det er fordi det er relativt vanlige navn i øvre middelklasse og oppover. På samme måte er Jeanette, Nathaniel og Kevin assosiert med nedre middelklasse og nedover, fordi det er relativt vanlige navn i de kretser.

Så kan det godt hende det er en Kevin-Nathaniel Von Silkeskjerf i Holmenkollåsen et sted, men det veier ikke opp for at det er to hunde Kevin-Nathaniel Hansen-Olsen på Ammerud.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Alice123 skrev (1 time siden):

Det er ikke det at navnene er "moderne og unike" som gjør at enkelten navn (som Liam og Nathaniel) blir assosiert med ressurssvake foreldre. Enkelte navn blir favoritter i enkelte samfunnsklasser, og derfor forbinder vi navnene med samfunnsklassen de har flest representanter av.

For å ta et motsatt eksempel så er Fredrick med ck), Prepen og Willhelm assosiert med snobbefolk. Det er fordi det er relativt vanlige navn i øvre middelklasse og oppover. På samme måte er Jeanette, Nathaniel og Kevin assosiert med nedre middelklasse og nedover, fordi det er relativt vanlige navn i de kretser.

Så kan det godt hende det er en Kevin-Nathaniel Von Silkeskjerf i Holmenkollåsen et sted, men det veier ikke opp for at det er to hunde Kevin-Nathaniel Hansen-Olsen på Ammerud.

Takk for forklaringen, og selvsagt skal folk få lov til å ha de assosiasjonene til navnene de vil, men jeg forstår ikke hvorfor det av den grunn er negativt å velge et slikt navn? At folk forbinder det med det er jo en ting, men folk er liksom sånn «ikke velg det navnet, fordi det skriker det unge mødre-faktor av». Det er så mye fordommer.. Og bloggere osv som velger slike navn, er jo bare en brøkdel av de som velger disse navnene.. Synes det er teit at vi «vanlige» mennesker ikke skal få velge et navn uten å nærmest bli hatet på, bare fordi en eller annen influencer eller whatever de ikke liker har valgt det navnet..

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Liker veldig godt både Sienna og Nora, men kanskje Sienna litt bedre siden det ikke er så vanlig. Hva med Sierra?

Anonymkode: ed7df...a3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2021 den 9.38):

Gå for Signora. Nydelig navn, sammensatt av Signe og Nora. Veldig vanlig på 1800 og begynnelsen av 1900 tallet. 9 kvinner heter det nå som fornavn, men enda flere har det som mellomnavn :)

Anonymkode: 66acb...897

Det er ikke så uvanlig. 

Hører det stadig vekk i Spania. Signora her og Signora der 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mrs Robinson skrev (2 minutter siden):

Det er ikke så uvanlig. 

Hører det stadig vekk i Spania. Signora her og Signora der 

😂😂😂😂

Jeg synes Nora er fint

Anonymkode: 112e0...f2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Takk for forklaringen, og selvsagt skal folk få lov til å ha de assosiasjonene til navnene de vil, men jeg forstår ikke hvorfor det av den grunn er negativt å velge et slikt navn? At folk forbinder det med det er jo en ting, men folk er liksom sånn «ikke velg det navnet, fordi det skriker det unge mødre-faktor av». Det er så mye fordommer.. Og bloggere osv som velger slike navn, er jo bare en brøkdel av de som velger disse navnene.. Synes det er teit at vi «vanlige» mennesker ikke skal få velge et navn uten å nærmest bli hatet på, bare fordi en eller annen influencer eller whatever de ikke liker har valgt det navnet..

Ts

Hva med navnet Siv? Det er nydelig og kort ❤️ 

Anonymkode: 69df0...406

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Liker veldig godt både Sienna og Nora, men kanskje Sienna litt bedre siden det ikke er så vanlig. Hva med Sierra?

:hoho: Da kan broren hete Taunus :fnise:  

• Liker 4
Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg er enig i at Nora er litt oppbrukt. Jeg likte Sienna godt når jeg var yngre, og hadde det på mine lister, men ingen av jentene endte med å hete det. I dag ville det nok ikke havnet på navnelista. 

Andre forslag til korte jentenavn med a-ending, som jeg liker: Anna, Ada, Dalia, Klara 

AnonymBruker
Skrevet

Sienna er det ganske mange som heter her på bygda hvor jeg bor. Nora er kjempefint, liker jentenavn med r i.

Ellers liker jeg Eva, Liv, Tora, Vilde, Ada, Ane, Pia, Elina, Cecilia

Anonymkode: 2786e...46e

AnonymBruker
Skrevet

Synes at Nora er veldig fint, men det er nok veldig mye brukt nå. Disse er ikke så vanlige:

Jana

Agate

Sofia

Aurelia

Iris

Dalia

Lisa

Lilja

Erika

Amanda

Anonymkode: 871a0...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sienna er ikke særlig unikt. Det var endel jenter som fikk dette navnet på 2000 tallet, etter Sienna Miller. 
Syns det er litt oppbrukt. 

Anonymkode: e92cf...d61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nja, synes Sierra blir litt for «hardt»? Har vært innom det også, men får liksom ikke helt smaken på det.. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hva med navnet Siv? Det er nydelig og kort ❤️ 

Anonymkode: 69df0...406

Huff, dette er et typisk navn jeg aldri kunne brukt på ungen min.. sorry 😂

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
blåbærpike skrev (10 timer siden):

Jeg er enig i at Nora er litt oppbrukt. Jeg likte Sienna godt når jeg var yngre, og hadde det på mine lister, men ingen av jentene endte med å hete det. I dag ville det nok ikke havnet på navnelista. 

Andre forslag til korte jentenavn med a-ending, som jeg liker: Anna, Ada, Dalia, Klara 

Ada liker jeg! Men er liksom det å finne et navn jeg liker bedre enn Nora 🙄 for Nora tror jeg egentlig er det navnet jeg liker absolutt best av alle. Synes bare det er kjedelig om det vil være fem Nora i klassen, liksom..

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...