AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #21 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tror jeg også liker Nora best, men søren at det er så populært 😠 tror faktisk det er et av de peneste jentenavnene jeg vet om. Liker korte navn med a-ending. Emma, Hanna, Ella.. med disse også er veldig populære (og oppbrukt i kretsen min, så er uaktuelle). Alle guttenavnene jeg har på lista, er liksom litt mer uvanlige. Sliter med å finne pene jentenavn som er sjeldne og ikke for «sære.» Ts Anonymkode: f742f...f8d For alt du vet kan det være mange mødre som tenker navnet sienna i år sånn at det syns mer når skoletiden begynner. Man vet aldri hvor mange med samme navn som begynner i klasse i fremtiden. Husker en tid navnet Jonas var så populært. Likevel var det kun en i bhg på 60 stk som hadde navnet. I løpet av 10 år hadde det kun vært to stk med det navnet. Anonymkode: affd4...5b0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #22 Skrevet 23. juni 2021 Har skikkelig dårlige assosiasjoner til begge. I utgangspunktet er Nora et pent navn da, men Sienna? Nei. Det kommer litt i samme kategori som Nathaniel/Liam osv. Ser for meg unge, ressurssvake foreldre. Anonymkode: 59777...9fd 14
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #23 Skrevet 23. juni 2021 Hva med Elida? Kort og med A endelse. Ikke så vanlig heller tror jeg. eller Louisa. Mye mer klassisk og varig enn Sienna. Sienna blir som flere sier det nye michelle og Jeanett… Anonymkode: 43744...442 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #24 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sienna er harry, sorry... Det skriker litt billig mor som vil ha en unik datter. Jeg hadde gått for Nora. Det er enkelt og vakkert! Anonymkode: c3e97...b40 Ja, det er kanskje det, men føler alle «spesielle» navn får et dårlig rykte på seg? Er liksom kun klassiske, tradisjonelle navn som er «akseptert.» Ts Anonymkode: f742f...f8d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #25 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med Elida? Kort og med A endelse. Ikke så vanlig heller tror jeg. eller Louisa. Mye mer klassisk og varig enn Sienna. Sienna blir som flere sier det nye michelle og Jeanett… Anonymkode: 43744...442 Elida har jeg vært inne på faktisk, men min samboer liker det ikke, og jeg synes fortsatt Nora er mye finere 😜 Louisa liker jeg ikke.. Takk for tips ☺️ Kom gjerne med flere! Ts Anonymkode: f742f...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #26 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva med Sionora eller Norienna? Norine eller Sianne? Anonymkode: 93f0b...fbd Skal ungen bli dømt til et liv som prostituert?? Anonymkode: 0de4f...85d 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #27 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har skikkelig dårlige assosiasjoner til begge. I utgangspunktet er Nora et pent navn da, men Sienna? Nei. Det kommer litt i samme kategori som Nathaniel/Liam osv. Ser for meg unge, ressurssvake foreldre. Anonymkode: 59777...9fd Hehe, men det er slike navn jeg liker. Vurderte både Liam og Nathaniel til sønnen min. Som jeg skriver over, føler ingen navn som har kommet de siste årene er aksepterte. Assosieres kun med unge, «ressurssvake» foreldre, som du skriver. Skjønner ikke den helt. Jeg er relativt ung, så den tar jeg, men er jeg ressurssvak bare fordi jeg liker moderne, unike navn bedre? Ts Anonymkode: f742f...f8d
jukkapalme Skrevet 23. juni 2021 #28 Skrevet 23. juni 2021 Liker Nora best. Klassisk og pent selv om det er litt vel populært for tiden. Sienna (autocorrect ville skrive spenna 😂) syns jeg skriker ung bloggermor som vil at datteren hennes skal være såååå unik og spesiell. Blir hun rik blir hun Sienna med spenna 😂 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. juni 2021 #29 Skrevet 23. juni 2021 Alice123 skrev (11 timer siden): Jeg ville valgt Nora. Sienna kan fort bli nye "Jeanette", "Anita" og "Emma Sophie". Altså veldig generasjonstypisk, lite tidsløst og knyttet til en særlig samfunnsklasse. Veldig enig i dette. Navn uten tradisjon i Norge kan være trendy i noen år, men når populariteten er over blir det fort "harry", rett og slett. Ville absolutt valgt Nora.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. juni 2021 #30 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hehe, men det er slike navn jeg liker. Vurderte både Liam og Nathaniel til sønnen min. Som jeg skriver over, føler ingen navn som har kommet de siste årene er aksepterte. Assosieres kun med unge, «ressurssvake» foreldre, som du skriver. Skjønner ikke den helt. Jeg er relativt ung, så den tar jeg, men er jeg ressurssvak bare fordi jeg liker moderne, unike navn bedre? Ts Anonymkode: f742f...f8d Ingen sier at DU er ressurssvak, men at det er assosiasjonen de får når de hører navnet. Husk at de navna som er moderne nå ikke vil være det for alltid. Det gjelder så klart alle navn, men navn som har tradisjon i Norge vil da bare bli umoderne, mens navn uten tradisjon i Norge ofte blir både umoderne og harry/smakløse. Litt som f.eks. Ronny. Det ble plutselig veldig populært på 1970-tallet, og veldig mange ville kalle barna sine det. Og de tenkte sikkert akkurat slik om Ronny som du tenker nå om Sienna. Men etter noen år ble jo Ronny ganske ut, og mange har negative assosiasjoner til det. Sienna er et navn som kan ende opp slik. Det er verd å tenke over før du tar navnet i bruk.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #31 Skrevet 23. juni 2021 Vi har en Nora i slekten, men også en Cora. Liker begge, men sistnevnte er litt mer sjelden. Sienna liker jeg dessverre ikke. Anonymkode: 8ba17...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #33 Skrevet 23. juni 2021 Anonymus Notarius skrev (15 minutter siden): Ingen sier at DU er ressurssvak, men at det er assosiasjonen de får når de hører navnet. Husk at de navna som er moderne nå ikke vil være det for alltid. Det gjelder så klart alle navn, men navn som har tradisjon i Norge vil da bare bli umoderne, mens navn uten tradisjon i Norge ofte blir både umoderne og harry/smakløse. Litt som f.eks. Ronny. Det ble plutselig veldig populært på 1970-tallet, og veldig mange ville kalle barna sine det. Og de tenkte sikkert akkurat slik om Ronny som du tenker nå om Sienna. Men etter noen år ble jo Ronny ganske ut, og mange har negative assosiasjoner til det. Sienna er et navn som kan ende opp slik. Det er verd å tenke over før du tar navnet i bruk. Men hvorfor? Da må det jo være fordi de har fordommer mot bloggere osv som bruker disse navnene. Takk, det var litt bedre forklart. Skjønner hva du mener. Er bare så kjedelig med et navn som x antall andre i barnehagen/på skolen vil hete. Ts Anonymkode: f742f...f8d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #35 Skrevet 23. juni 2021 I barnehagen til mine barn går det 3 Sienna. 1, 4 og 5 år. En av de har to fornavn. Men jeg liker det 🙂 Anonymkode: d4544...d97 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #36 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I barnehagen til mine barn går det 3 Sienna. 1, 4 og 5 år. En av de har to fornavn. Men jeg liker det 🙂 Anonymkode: d4544...d97 Såpass, trodde ikke Sienna var så vanlig 😜 Ts Anonymkode: f742f...f8d
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #37 Skrevet 23. juni 2021 Hva med Dora? Eller Tora? Cora? Hvis du liker litt spesielle eller utenlandske navn kan du velge navnet Zora? Jeg kjenner en som heter Norin. Stusset litt over navnet første gangen jeg hørte det, men nå liker jeg det veldig godt. Anonymkode: 60ef2...945 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #38 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva med Dora? Eller Tora? Cora? Hvis du liker litt spesielle eller utenlandske navn kan du velge navnet Zora? Jeg kjenner en som heter Norin. Stusset litt over navnet første gangen jeg hørte det, men nå liker jeg det veldig godt. Anonymkode: 60ef2...945 Dora forbinder jeg bare med barne-TV, Tora har jeg dårlige assosiasjoner til, Cora synes jeg ble litt for sært (må kanskje smake litt på det). Samme med Zora og Norin. Hehe, ikke meningen å være vanskelig, men er kanskje litt vel kresen 🙈 Ts Anonymkode: f742f...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #39 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hehe, ikke meningen å være vanskelig, men er kanskje litt vel kresen 🙈 Ts Anonymkode: f742f...f8d Nei, det er jo viktig at du finner et navn du liker. 😊 Anonymkode: 60ef2...945 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #40 Skrevet 23. juni 2021 Nora er et nydelig navn, men kjedelig og oppbrukt. Jeg ville valgt Sienna Anonymkode: 3a6b4...b92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå