stan Skrevet 25. juni 2021 #21 Skrevet 25. juni 2021 Leonaen skrev (2 timer siden): Vel vel…. Jeg har dyskalkuli men akkurat på grensen til å ikke få hjelp. Strøk i matte P1 og P2 hele 5 ganger. Har 5 og 6 i alle andre fag. Tatt flere studier som ikke krever studiekompetanse kombinert med jobb og fått toppkarakterer. Lest meg opp mange lover sammen med mannen min som er advokat. Men jeg hadde nok ikke klart meg på universitet siden jeg ikke kan organisere egen læring til å bestå i matte 😂😂😂 Det er jo ergerlig og oppleves urettferdig. Men du klarte ikke å oppfylle kravene, uansett hva som er årsaken. Mener du at akkurat for deg burde det være spesielle lettere krav? Matematikk er dessverre et nyttig fag, som har anvendelse inn i de fleste områder i samfunnet. Derfor stilles det krav om kunnskap i matematikk, slik det også gjør i norsk og andre fag. 2
Leonaen Skrevet 25. juni 2021 #22 Skrevet 25. juni 2021 stan skrev (28 minutter siden): Det er jo ergerlig og oppleves urettferdig. Men du klarte ikke å oppfylle kravene, uansett hva som er årsaken. Mener du at akkurat for deg burde det være spesielle lettere krav? Matematikk er dessverre et nyttig fag, som har anvendelse inn i de fleste områder i samfunnet. Derfor stilles det krav om kunnskap i matematikk, slik det også gjør i norsk og andre fag. Det opplevels ergerlig, men ikke urettferdig. Nei da leste du meg feil. Jeg mente nok at jeg fint kunne klart universitets utdannelse. Det er et nyttig fag. Men dyskalkuli bør ha mer fokus, på lik linje med dysleksi. Der det oppdages tidlig dyskalkuli bør det settes inn tiltak. Jeg leste det du skrev som at du mente at enhver som ikke har klart matte ikke ville klart å studere på universitet. Det er jeg uenig i.
stan Skrevet 25. juni 2021 #23 Skrevet 25. juni 2021 Leonaen skrev (6 minutter siden): Det opplevels ergerlig, men ikke urettferdig. Nei da leste du meg feil. Jeg mente nok at jeg fint kunne klart universitets utdannelse. Det er et nyttig fag. Men dyskalkuli bør ha mer fokus, på lik linje med dysleksi. Der det oppdages tidlig dyskalkuli bør det settes inn tiltak. Jeg leste det du skrev som at du mente at enhver som ikke har klart matte ikke ville klart å studere på universitet. Det er jeg uenig i. Jo, du har nok rett. Det er også flere studier hvor matematikk ikke er så viktig. Jeg reagerer på at du ikke fikk hjelp med dyskalkulien. Med stryk burde det være en selvfølge. Selv om du sikkert burde hatt hjelp mange år før det. Kanskje det enda ikke er for seint?
Blitz21 Skrevet 25. juni 2021 #24 Skrevet 25. juni 2021 Jeg hater norsk. Kan vi slutte å ha norsk også? 3
Leonaen Skrevet 25. juni 2021 #25 Skrevet 25. juni 2021 stan skrev (4 minutter siden): Jo, du har nok rett. Det er også flere studier hvor matematikk ikke er så viktig. Jeg reagerer på at du ikke fikk hjelp med dyskalkulien. Med stryk burde det være en selvfølge. Selv om du sikkert burde hatt hjelp mange år før det. Kanskje det enda ikke er for seint? Dyskalkuli var nok ikke så kjent da jeg var liten. Hadde en lærer som stadig var oppgitt over hvor dum jeg var i matte. Jeg har mange hull i faget og gått glipp av mye også fordi jeg selv ikke kunne forstå hvorfor det var så vanskelig for meg før mange år etter. Motivasjon etter så mange stryk var ikke på topp. Jeg gir ikke opp ☺️ 1
Brutex Skrevet 25. juni 2021 #26 Skrevet 25. juni 2021 On 6/23/2021 at 5:06 PM, Bag said: 16 x ",", 1 x "?", 0 x ".". Kort og konsist! 1
Madame Butterfly Skrevet 25. juni 2021 #27 Skrevet 25. juni 2021 Vekk med (ny)norsk, vekk ned naturfag, vekk med matte, vekk, vekk, vekk 🤯 La oss dyrke at vi ikke evner 🤯🤯🤯 1
gjest:) Skrevet 30. juni 2021 #28 Skrevet 30. juni 2021 On 6/25/2021 at 7:41 AM, Leonaen said: Vel vel…. Jeg har dyskalkuli men akkurat på grensen til å ikke få hjelp. Strøk i matte P1 og P2 hele 5 ganger. Har 5 og 6 i alle andre fag. Tatt flere studier som ikke krever studiekompetanse kombinert med jobb og fått toppkarakterer. Lest meg opp mange lover sammen med mannen min som er advokat. Men jeg hadde nok ikke klart meg på universitet siden jeg ikke kan organisere egen læring til å bestå i matte 😂😂😂 Du ville sannsynligvis slitt med fag om vitenskapelig metode og derfor uansett ikke klart å karre deg til noen universitetsgrad.
gjest:) Skrevet 30. juni 2021 #29 Skrevet 30. juni 2021 On 6/25/2021 at 11:06 AM, stan said: Jo, du har nok rett. Det er også flere studier hvor matematikk ikke er så viktig. Jeg reagerer på at du ikke fikk hjelp med dyskalkulien. Med stryk burde det være en selvfølge. Selv om du sikkert burde hatt hjelp mange år før det. Kanskje det enda ikke er for seint? Hvordan for eksempel? Jeg møter stadig mennesker med høyere utdanning som utfører oppgaver som de har altfor dårlig tallforståelse for å utføre.. F.eks så er det mange som sliter med å sette sammen spørsmål i spørreundersøkelser på en slik måte at de får svar på det de egentlig lurte på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå