Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venn fra kollektivet som spør meg om jeg kan anbefale henne til jobben min. Hun er en super jente, men legger merke til at vi har vært mye oppå hverandre gjennom hele koronatiden da vi begge har hatt online skole det siste året, og vært mye hjemme med hverandre. Synes det har vært litt bra for vennskapet at vi har hatt hver vår jobb å gå til av og til, bare for å få litt nye impulser enn hjemme. Hun har allerede en deltidsjobb, men hun er mer interessert i å jobbe der jeg jobber. 

Akkurat nå bare føles det litt mye å være sammen hele tiden hjemme og så også jobbe sammen, men føler heller ikke jeg kan si nei til å gi anbefaling siden hun har veldig lyst på jobben. Er bare redd for at vennskapet skal bli dårligere når vi ikke får mer pauser fra hverandre.

Er det dumt av meg å tenke sånn? Kan jo hende jeg ikke føler det sånn når samfunnet åpner mer, og vi ikke må være like mye hjemme.. 

Anonymkode: 4cd87...1b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så nei!! :) Godt ment.

Er så viktig å ha variasjon i livet, har brent meg på dette selv. Dere kommer til å bli lei hverandre.

Tid fra hverandre er SÅ viktig, enten man er venner eller kjæreste/samboer/kollega.

Så, aldri jobb sammen med en nær relasjon :) 

Anonymkode: 3ded4...d5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med en av mine beste venninner, har gjort det i tre år nå. Jeg har også endel ansvar som styrer hennes hverdag endel. Det går helt fint og vi samarbeider veldig godt. Men om du kjenner på det nå at det blir litt mye så ville jeg absolutt aldri gjort det :)

Anonymkode: 25bdc...3ac

AnonymBruker
Skrevet

Noen er jo kjempefornøyde med å ha venner som kollegaer, andre synes det er krevende. Jeg synes det var godt når jeg og en nær venninne sluttet å jobbe sammen - selv om hun er et av mine favorittmennesker. Synes det er fint å kunne være bare venner! 

Anonymkode: e3cf6...d82

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare si at du har anbefalt henne, men i realiteten har du ikke nevnt ett ord til sjefen. Ingen plikt at man må ansette noen som har blitt anbefalt 

Anonymkode: 2a71e...3d1

Gjest Ringhalelemur
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bare si at du har anbefalt henne, men i realiteten har du ikke nevnt ett ord til sjefen. Ingen plikt at man må ansette noen som har blitt anbefalt 

Anonymkode: 2a71e...3d1

Hvis man skal gjøre dette, bør man være bra sikker på at man ikke har en sjef som plutselig plumper ut med "å, jeg visste ikke at du kjente Kari, det har jeg ikke hørt et ord om!" når venninnen plutselig kommer innom og hører om det er mulig å få jobb. Det vil kanskje være et større problem for vennskapet enn å bare si til venninnen at "du, jeg elsker deg, men jeg synes det ville være vanskelig om vi skulle være på samme arbeidsplass også". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...