AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Traff en mann for noen uker siden, han er svært entusiastisk. Oppmerksom, gavmild, spandabel, og vi trives i hverandres selskap. Samtidig går det diverse elleville rykter om at han er lystløgner og har fått sparken fra en del arbeidsforhold, han erklærte sin kjærlighet for meg i sosiale medier allerede etter to uker, og har dratt meg med til gullsmed for å se på ringer?!? Han virker jo oppegående ellers, selv om han er overentusiastisk. Men jeg er redd det er noe «galt» med ham og tør ikke slippe meg løs. Anonymkode: db30b...78f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 For meg ville kjærlighetserklæringer etter kun to uker være et rødt flagg, og attpåtil i sosiale medier, uff… Ta det med ro. Hold datingen på et lettere nivå mens dere blir kjent. Jeg ville prøvd å uttrykke ønske om å få treffe noen av vennene eller kollegene hans, og se hvordan han reagerer da. Anonymkode: c0772...dfc 34
Jaytee Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Helt enig med ab over. Det er varsellamper lang vei. Trå varsomt og pass på deg selv. 16
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #4 Skrevet 22. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For meg ville kjærlighetserklæringer etter kun to uker være et rødt flagg, og attpåtil i sosiale medier, uff… Ta det med ro. Hold datingen på et lettere nivå mens dere blir kjent. Jeg ville prøvd å uttrykke ønske om å få treffe noen av vennene eller kollegene hans, og se hvordan han reagerer da. Anonymkode: c0772...dfc Jeg har truffet moren hans, og vi har en del felles venner….ingen av dem har advart meg på noen måte, men det kom en del kommentarer i retning «den så jeg ikke komme» og «det gikk kjapt». Anonymkode: db30b...78f
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #5 Skrevet 22. juni 2021 Ring etter to uker!!!! 😰Love bombing : https://www.cosmopolitan.com/sex-love/a26988344/love-bombing-signs-definition/ Anonymkode: 74ffa...640 12
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #6 Skrevet 22. juni 2021 Her må du roe ned tempoet, ellers kan en impulsive mann snu om like fort. Anonymkode: e1a5d...f96 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #7 Skrevet 22. juni 2021 Føler du kjærligheten han snakker om, eller er det bare ord som han bruker? Min erfaring er at dette er store røde flagg! Hadde jeg visst dengang hva jeg nå vet......😨 Anonymkode: 74ffa...640 8
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #8 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har truffet moren hans, og vi har en del felles venner….ingen av dem har advart meg på noen måte, men det kom en del kommentarer i retning «den så jeg ikke komme» og «det gikk kjapt». Anonymkode: db30b...78f Var kommentaren om «den så jeg ikke komme» oppriktig eller ironisk? Dersom det var hans venner som ble sjokkert over at han holder på sånn, så kan det jo bety at han er forelsket for første gang, og ikke at han love bomber. Likevel, du må holde han i ørene, ikke la dette gå for fort nå. Anonymkode: f310e...d16 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #9 Skrevet 23. juni 2021 Host les om psykopatiske trekk Anonymkode: 97a5c...a99 1
Jessic_a Skrevet 23. juni 2021 #10 Skrevet 23. juni 2021 Minner meg om min narsissistiske ex. Forlovelse etter 3 måneder, møte med storfamilien eller 2 uker. Snakk om Barn og bryllup på første date. Dette er røde flagg du må se etter 🚩🚩 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #11 Skrevet 23. juni 2021 Stol på magefølelsen. Alt dette høres ut som bad news. Anonymkode: 5c144...343 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #12 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Traff en mann for noen uker siden, han er svært entusiastisk. Oppmerksom, gavmild, spandabel, og vi trives i hverandres selskap. Samtidig går det diverse elleville rykter om at han er lystløgner og har fått sparken fra en del arbeidsforhold, han erklærte sin kjærlighet for meg i sosiale medier allerede etter to uker, og har dratt meg med til gullsmed for å se på ringer?!? Han virker jo oppegående ellers, selv om han er overentusiastisk. Men jeg er redd det er noe «galt» med ham og tør ikke slippe meg løs. Anonymkode: db30b...78f Du hadde aldri skrevet denne posten på kvinneguiden, dersom dette var et sunt og godt forhold. Bare det at du er bekymret og tar deg tid til å skrive her på kg, er bevis nok om at denne fyren kanskje ikke er så bra. Anonymkode: 829be...629 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #13 Skrevet 23. juni 2021 Som de andre sier. Trå varsomt frem og gi det tid. Jeg hadde en bipolar ex som minner om slik du beskriver daten din. Dvs da han var i hypoman fase. Han svevet på skyer da han traff meg og jeg svevet lett med i forelskelses rusen. Det var derimot litt av en kontrast da hverdagen innhentet oss og han gikk inn i en depresjon. Fallhøyden ble desto større. Har aldri følt meg mindre betydningsfull. Forlovelsen kunne vi bare avbryte ‘for det kommer jo aldri til å funke i det lange løp uansett’. Vi kjempes oss sammen gjennom depresjonen hans og han begynte på medisiner. Men det gjorde han mer flat og apatisk. Rett og slett en helt annen mann. Forholdet ‘døde ut’ etterhvert. Tror rett og slett vi forelsket oss i hverandre i hans hypomaniske periode og at denne gnisten brant ut da perioden var over. Sier ikke dette gjelder daten din. Men du kan ikke vite ordentlig om noe skurrer før det har gått litt tid. Og psykiske lidelser vil garantert komme til overflaten til slutt. Så får du ta en avgjørelse på om du vil videre der i fra. Ingen bør gifte seg eller få barn før det har gått minst 1-2 år i forholdet synes jeg. Det er ofte etter to år den virkelige prøvelsen i forholdet kommer. Anonymkode: 45b30...3a3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #14 Skrevet 23. juni 2021 Dette er ikke normal oppførsel. Anonymkode: 68220...316 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #15 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ring etter to uker!!!! 😰Love bombing : https://www.cosmopolitan.com/sex-love/a26988344/love-bombing-signs-definition/ Anonymkode: 74ffa...640 Det er som å lese om eksen min. Han snudde så jævlig, begynte å prøve å gaslighte og manipulere. Han klarte det til en viss grad, men så satt jeg ned foten og da greide han å få meg sint og det var game over. Jeg ser litt av det samme hos han nye, men kan hende jeg er skadd etter forrige forhold og ser ting som egentlig ikke er der? Anonymkode: db30b...78f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #16 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Var kommentaren om «den så jeg ikke komme» oppriktig eller ironisk? Dersom det var hans venner som ble sjokkert over at han holder på sånn, så kan det jo bety at han er forelsket for første gang, og ikke at han love bomber. Likevel, du må holde han i ørene, ikke la dette gå for fort nå. Anonymkode: f310e...d16 Jeg vet ikke. Jeg kommenterte noe med «er det noe jeg burde vite», men fikk ikke noe svar. Han fikk mye sånne «gratulerer, så koselig» svar ihvertfall. Anonymkode: db30b...78f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #17 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Føler du kjærligheten han snakker om, eller er det bare ord som han bruker? Min erfaring er at dette er store røde flagg! Hadde jeg visst dengang hva jeg nå vet......😨 Anonymkode: 74ffa...640 Han drar kortet på butikken og bærer poser og varter meg opp og kjærtegn og tafsing og fikser ting i huset. Kattene mine liker ham også 🤪😂 Anonymkode: db30b...78f
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #18 Skrevet 23. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Traff en mann for noen uker siden, han er svært entusiastisk. Oppmerksom, gavmild, spandabel, og vi trives i hverandres selskap. Samtidig går det diverse elleville rykter om at han er lystløgner og har fått sparken fra en del arbeidsforhold, han erklærte sin kjærlighet for meg i sosiale medier allerede etter to uker, og har dratt meg med til gullsmed for å se på ringer?!? Han virker jo oppegående ellers, selv om han er overentusiastisk. Men jeg er redd det er noe «galt» med ham og tør ikke slippe meg løs. Anonymkode: db30b...78f Super røde flagg av lignende opplegg. Følg magefølelsen og la dette være. Anonymkode: 4472a...10a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #19 Skrevet 23. juni 2021 Høres ut som min ex. Jeg traff verdens beste mann, jeg hadde aldri satt meg inn i narsissisme, kunne ikke noe om røde flagg, så jeg svevde på en rosa sky med mannen som lovet meg hele verden. Jeg var alt for han. Han snakket om barn, giftermål, ville ikke date... vi var kjærester fra dag en. Etter to år, da jeg ble gravid, snudde mannen helt om. I dag, seks år (to uten han) etter sliter jeg med angst, tvangstanker, depresjon og ptsd, og kunne tatt en master i narsissisme. Man skal aldri slenge rund seg med diagnoser. Du kan ha truffet en sjelden mann som virkelig bare er ekte og fin, men! nå har du jo hørt rykter, de er der for en grunn. Så vær forsiktig, om han er en narsissist så kan de «fange» deg på de skumleste måter og før du vet ordet av det er du så bundet til denne mannen at du ikke kommer deg bort før du er skadet. Jeg skriver ikke dette for å dramatisere. Men du aner ikke hvor ødeleggende en sånn person er. Så følg godt med, kjenn godt på magefølelsen og les litt om røde flagg hos en narsissist. Anonymkode: a1aa5...13f 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #20 Skrevet 23. juni 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Som de andre sier. Trå varsomt frem og gi det tid. Jeg hadde en bipolar ex som minner om slik du beskriver daten din. Dvs da han var i hypoman fase. Han svevet på skyer da han traff meg og jeg svevet lett med i forelskelses rusen. Det var derimot litt av en kontrast da hverdagen innhentet oss og han gikk inn i en depresjon. Fallhøyden ble desto større. Har aldri følt meg mindre betydningsfull. Forlovelsen kunne vi bare avbryte ‘for det kommer jo aldri til å funke i det lange løp uansett’. Vi kjempes oss sammen gjennom depresjonen hans og han begynte på medisiner. Men det gjorde han mer flat og apatisk. Rett og slett en helt annen mann. Forholdet ‘døde ut’ etterhvert. Tror rett og slett vi forelsket oss i hverandre i hans hypomaniske periode og at denne gnisten brant ut da perioden var over. Sier ikke dette gjelder daten din. Men du kan ikke vite ordentlig om noe skurrer før det har gått litt tid. Og psykiske lidelser vil garantert komme til overflaten til slutt. Så får du ta en avgjørelse på om du vil videre der i fra. Ingen bør gifte seg eller få barn før det har gått minst 1-2 år i forholdet synes jeg. Det er ofte etter to år den virkelige prøvelsen i forholdet kommer. Anonymkode: 45b30...3a3 Samme her. Han viste seg i tillegg å drikke alt for mye og bli både fysisk og psykisk voldelig når han drakk. Anonymkode: a18b0...baf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå