Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2005 #1 Skrevet 11. september 2005 Vi har fått en tørketrommel av svigers, og den har stått i vaskekjellern i 2 år nå uten å ha blitt brukt. Jeg har nemlig aldri vært vant til å tørke klær i trommel, så det har bare blitt sånn...Vi har vurdert å gi den bort, men jeg hadde lyst til å teste den ut først, og det var planen nå i kveld. Men da tiden var inne for å putte de nyvaska klærne i trommelen, så ser jeg jo på vedlikeholdsmerkingen på tøyet mitt at INGENTING kan trommeltørkes. :klø: Men jeg mener da å ha hørt at folk tørker klær og tar dem på seg når de tar dem ut av trommelen, så det kan da ikke være bare håndklær og sengetøy som går inni der? Så nå lurer jeg på hva du tørker i trommel - og om vedlikeholdsmerkingen avgjør hva du tørker og ikke. K
monja Skrevet 11. september 2005 #2 Skrevet 11. september 2005 Kun håndklær, sengetøy og noen av smurfen sine klær gå i trommel. Men det er bare om noe må tørkes umiddelbart. Tørker aldri våre klær i trommel.
Gjest @nea Skrevet 11. september 2005 #3 Skrevet 11. september 2005 Jeg har dårlig erfaring med å tørke vanlige klær i trommelen. Tørketrommelen blir for det meste brukt til håndduker og sengetøy + andre ting jeg ikke skal ha på kroppen
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2005 #4 Skrevet 11. september 2005 Da jeg hadde tørketrommel, tørket jeg håndklær og sengetøy i den. Og noen ganger noe jeg "måtte" ha tørt med en gang.
Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #6 Skrevet 11. september 2005 Veldig mye. Bomullsklær, sengetøy, håndklær og dongeribukser. Jeg er for tiden midlertidig uten tørketrommel og savner den veldig.
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2005 #7 Skrevet 11. september 2005 Men står det i klærne at de kan trommeltørkes, eller gjør dere det uansett? For jeg har veldig lyst til å prøve å tørke jeansen min, men er redd for at de blir ødelagte...
Gjest Gjesta Skrevet 11. september 2005 #8 Skrevet 11. september 2005 Og jeg skjønner ikke helt poenget med trommel om man ikke skal tørke klær i den - det er jo gjerne klær det er litt hast med å få tørt, sengetøy og håndklær kan jo likegjerne henge en dag eller to for å tørke... :klø:
Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #9 Skrevet 11. september 2005 Næsj, jeg gjør det uansett. Kan ikke huske sist jeg leste en vaskeanvisning. T-skjorter og sånt går jo stort sett for det samme, samme med håndklær og sengetøy. Når det gjelder jeans skal jeg ikke fortelle deg hva du bør gjøre. Kommer alt an på om det er stretch i den (kan bli ødelagt) og hvordan den ellers er. Det finnes ofte minst to temperaturer, du kan jo bare prøve med den laveste.
Gjest Vindelspev Skrevet 11. september 2005 #10 Skrevet 11. september 2005 Jeg tørker ALT. Og det har aldri vært noe problem.
Gjest Violetta Skrevet 11. september 2005 #12 Skrevet 11. september 2005 Jeg var litt uheldig med en jeans med stretch nå nettopp, og tror tørketrommelen var synderen. Buksen fikk striper som var ruglete flere steder. Stripene ser ut som sånt kreppdynetrekk.
Fauna Skrevet 11. september 2005 #13 Skrevet 11. september 2005 Bare sengtøy og håndklær, kanskje undertøy. Sengtøyet og håndklærne blir mykere av å ha de i tørketrommelen syns jeg..
Gjest lmari Skrevet 11. september 2005 #14 Skrevet 11. september 2005 Tørketromler absolutt alt jeg, bortsett fra veldig dyre og veldig skjøre/spesielle plagg. Har aldri opplevd noe trøbbel med det - ingenting har blitt ødelagt... Vi har vaskekjeller her vi bor nå, og ikke lov å tørke klær i leiligheten. Da er det ganske deilig å hive det i tørketrommelen, i steden for å ha klærne hengende i kjelleren i flere dager mens man venter på at det skal bli tørt!
vixen Skrevet 11. september 2005 #15 Skrevet 11. september 2005 Bruker aldri tørketrommel, kanskje fordi den er ødelagt.. Ser ingen grunn til å fikse den heller, når den likevel ikke blir brukt. Forresten, brukte den en gang, for å "krympe" en dongeribukse som hadde blitt litt for stor til at den satt pent. -viXen-
nusta Skrevet 11. september 2005 #16 Skrevet 11. september 2005 Håndklær og sengetøy går alltid i trommelen. Det finnes tromler som kan ta nesten hva som helst. Slike med svært "snille" programmer som nesten ikke kan ødelegge noe.
Blueberry Skrevet 11. september 2005 #17 Skrevet 11. september 2005 Har i det meste, men ikke mannen sine klær, for de er litt synd hvis de skulle krympe i lengden. Med meg er det ikke så farlig om klær krymper fordi alle bukser er for lange uansett, og siden jeg har tatt av litt det siste halve året så er alt litt for stort... Men det meste ser ikke ut til å krympe faktisk, og stretchbukser holder seg fint. Tror ikke det er noen stor risiko med nokså nye tromler.
aline Skrevet 11. september 2005 #18 Skrevet 11. september 2005 tromler alt bortsett fra bher, ullklær og silkeplagg. om det pr lappen kan tromles eller ikke ser jeg ikke etter engang, det står sikkert på lappen at det ikke skal tromles, kjører det likevel. tromler også olabukser med strech, har tre og tromler dem alle, aldri skjedd noe annet med dem en at de trekker seg tilbake til samme størrelse og form som de i utgangspunktet hadde når jeg kjøpte de. (siden de gjerne blir litt videre når jeg har brukt dem litt.) det sliter helt sikkert mer på klærne en å ikke gjøre det, så man må jo bare vurdere om det er plagg man ønsker skal vare i mange år eller ikke. har forsåvidt tromlet klærne mine nå i ihvertfall to år, og ingen av dem har blitt utslitt av trommelen ihvertfall.
Gjest gjest1 Skrevet 11. september 2005 #20 Skrevet 11. september 2005 Og jeg skjønner ikke helt poenget med trommel om man ikke skal tørke klær i den - det er jo gjerne klær det er litt hast med å få tørt, sengetøy og håndklær kan jo likegjerne henge en dag eller to for å tørke... :klø: ← Dette er grunnen til at jeg ikke har tørketrommel. Tromler man alle klærne sine, kan man like gjerne glemme vaskeanvisninger når det gjelder temperatur på vaskingen også. Trommelen blir gjerne varmere enn 40 grader
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå