Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk positiv test (endelig!!) denne uka, og skal på en jobbmiddag i morgen med to kvinnelige kollegaer i 40-åra som lett lukter lunta om jeg ikke drikker alkohol. Jeg er vanligvis en som lett tar et glass vin eller tre.. Hva er den beste unnskyldinga for å unngå mistanker? Det er bare vi tre, så er veldig synlig om jeg ikke drikker.

Alternativet blir nok at jeg ikke går. Men hadde jo gledet meg sånn.. evt tar ett glass, men vil jo egentlig ikke det heller. 

Anonymkode: 5238e...5e0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

-må kjøre

-tar pencillin

-er kvalm

-er på diett

-kjøp munkholm uten at de ser det.

Anonymkode: c0248...407

• Liker 7
Skrevet

Kan du ikke bare si at du ikke drikker?🤷🏼‍♀️

Er så lei det drikkepresset. 

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Bare si nei takk? Jeg gidder aldri å gi folk en unnskyldning for å ikke drikke, det er unødvendig. Jeg sier som så er; jeg blir så stinn av alkohol, så jeg står over, ellers takk. 

Anonymkode: d93ae...7d7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

-må kjøre

-tar pencillin

-er kvalm

-er på diett

-kjøp munkholm uten at de ser det.

Anonymkode: c0248...407

Man kan drikke alkohol med penicillin - ingen kontraindikasjoner der. Så om kollegaene er nogelunde intelligente, så kjøper de ikke den. Isåfall skal du si at du tar Antabus, for det kan ikke tas med alkohol, men tviler på du vil ned ad den veien..
Om du ikke kjører til middagen, ville jeg ha sagt at jeg tidlig å kjøre bil neste dag.

Anonymkode: f6e69...8c2

• Liker 8
Skrevet (endret)

Bare si du ikke har lyst på :) Det enkleste er ofte det beste. Synd man alltid må ha en unnskyldning når man sier nei til alkohol. Jeg føler selv jeg hele tiden må unnskylde meg, men man skal ikke måtte det 

Endret av Traktorlesba96
  • Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

En kvinne i rett alder som til vanlig ikke skyr et glass eller 3 kan ikke helt plutselig foretrekke cola uten at det blir stilt spørsmål. Det er trist at det er sånn, men det er sånn.

Kan du kjøre fordi ... et eller annet denne dagen?

Skrevet

Du kan kjøre. Si det ble så hektisk på ettermiddagen at du fant ut du måtte kjøre for å rekke avtalen. 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg fikk positiv test (endelig!!) denne uka, og skal på en jobbmiddag i morgen med to kvinnelige kollegaer i 40-åra som lett lukter lunta om jeg ikke drikker alkohol. Jeg er vanligvis en som lett tar et glass vin eller tre.. Hva er den beste unnskyldinga for å unngå mistanker? Det er bare vi tre, så er veldig synlig om jeg ikke drikker.

Alternativet blir nok at jeg ikke går. Men hadde jo gledet meg sånn.. evt tar ett glass, men vil jo egentlig ikke det heller. 

Anonymkode: 5238e...5e0

forstår dette veldig godt. hadde strevd med det samme. veldig rart å alltid være den som tar noen glass og får skyss for så å plutselig være "dårlig" etc - da har jeg jo svelget det med et glass. hva med å lage en unnskyldning om at du måtte hente noen et sted senere, og de ikke hadde noen annen mulighet - den må være "tett", eks hente noen på buss eller tog om dere har det der dere bor? eller at din mor (eks) har bilen på verksted og du må derfor hente henne et sted etter middagen. 

du bør også finne på hvem du skal hente i tilfelle de spør, som de mor eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet
FitnessLouise skrev (2 minutter siden):

Jeg har drukket igjennom alle svangerskapene mine

dette kan virkelig være skadelig for barnet. de kan få ulike diagnoser med store hjelpebehov. 

Anonymkode: 5d153...477

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare si at du er litt uggen i magen og tør ikke drikke 

Anonymkode: ae414...6f6

• Liker 3
Skrevet

Kjør bil den dagen, slik noen foreslår. Eller bare si at du ikke har lyst på alkohol. Du trenger ikke å forklare mer. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

dette kan virkelig være skadelig for barnet. de kan få ulike diagnoser med store hjelpebehov. 

Anonymkode: 5d153...477

Er bare et troll, ikke vits å svare vedkommende en gang 

Anonymkode: cddd7...c9e

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Har du mann eller barn? Si du skal hente de et sted? Eller at en av foreldrene dine ikke er i form, så du vil ta turen innom på vei hjem? 

Forstår godt at du vil ha god unnskyldning. Folk eier ikke folkeskikk lengre. Er ikke mulig å si til de som kjenner deg at du ikke drikker i dag. De kommer til å forstå med en gang. Og ofte spør og graver folk.

Er det bar der dere skal? Kan du tilfeldigvis gå på toalettet et par ganger og bestille der? Da kan du også be de komme med alkoholfritt alternativ til deg om du bestiller ved bordet. Gjerne motsatt type vin enn de, da fargen kan være annerledes.

Anonymkode: b258b...96e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører i dag.

eller... Jeg har en hvit måned.

Anonymkode: d1586...e65

Skrevet (endret)

Uff, så trist at man må komme med en unnskyldning for å ikke drikke alkohol. Og enda tristere at det faktisk eksisterer drikkepress i en så voksen alder. Om personene du omgås ikke aksepterer dette og de gjør at du føler deg presset til å drikke er ikke dette mennesker som er verdt tiden din.

Stå opp for deg selv og dine valg. Man skal ikke måtte forsvare seg selv for valgene man har tatt.

Bestill noe alkoholfritt. Hadde jeg vært deg ville jeg bare dratt uten å lage en greie ut av å ikke drikke alkohol. Det er jo ikke noe dem har noe med, så hvorfor nevne det i det heletatt?

Hvis dem skulle spørre derimot så kan du bare si det slik det er. Hvordan de tar det i mot vil fortelle deg mye om dem. Lykke til ❤️

Endret av AlisonDiLaurentis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok kjørt bil og dratt litt før, si du skal plukke opp noen på vei hjem eller noe. 

Men hvis det er sånn "wooo, endelig skal damene ut å drikke viiin" greie, så ville jeg droppa det, da vil alle unnskyldninger virke dumme.

Anonymkode: 929b7...e0e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill alkoholfritt hvis de har det? Trenger ikke tydeliggjøre at det er alkoholfritt når man bestiller/kjøper. Man bestiller vel via app nå i dag som koronatiltak, så kollegaene dine ser nødvendigvis ikke eksakt hva du bestiller. Evt. alkoholfri øl, hvis de ikke har noe annet? Det har jeg gjort og funka fett :)

Anonymkode: a95a2...3d7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ok, skal prøve å være litt kreativ;

- hva med å fake at du allerede har litt innabords når du møter opp, slik at du virkelig ikke kan drikke mer sammen med dem? 🙈

- send en melding tidligere på dagen og si at du ikke føler deg vel, og derfor vurderer å ikke komme, men ser det an. Når du treffer venninnene dine sier du at du fremdeles ikke føler deg helt vel, og må ta det rolig på alkoholfronten.

- du har blitt helt hekta på sparing. Alkohol er jo en fryktelig unødvendig utgift. Kjør på med alt du nå har begynt å selge på finn.no for å få inn ekstra kroner, klærne du skal kjøpe brukt fra nå av osv osv. 

- du har inngått et veddemål med X om ikke å drikke på Y mnd. 

Anonymkode: d815a...923

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er MANGE middager om dagen... alt skal tas igjen. Så både jeg, og flere andre, har takket nei-takk til alkohol her og der. Bare si at drikking tirsdag+torsdag+fredag blir for mye for deg. 

Et triks er å komme tidlig, og bestille et glass alkoholfritt. Og når det var på tide med neste runde, eller vin til mat, si at du fikk litt tendens til hodepine av første glasset, så det fikk være med det i dag. Eller at du må kjøre tidlig i morgen, og lett blir uggen selv etter to glass, og derfor må være forsiktig. 

Hvit måned har jo blitt superpopulært. Men er vel ingen som går på den akkurat nå når alt er i gang igjen 😅

Anonymkode: ab783...cec

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...