Gå til innhold

Bordplassering i konfirmasjon v/skilte foreldre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere det med bordplassering i konfirmasjonen , dere som er skilt. Foreldre og søsken skal jo ideelt sett sitte sammen på en slik dag. Men hvordan gjøre det i praksis i denne situasjonen. Litt klein situasjon. 

Anonymkode: cb3d1...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvordan gjør dere det med bordplassering i konfirmasjonen , dere som er skilt. Foreldre og søsken skal jo ideelt sett sitte sammen på en slik dag. Men hvordan gjøre det i praksis i denne situasjonen. Litt klein situasjon. 

Anonymkode: cb3d1...74e

Dere har laget et barn sammen, dere klarer å sitte på hver deres side av deres felles barn denne dagen.

• Liker 10
Skrevet

Er det så viktig om man følger gammeldagse regler om bordplassering? Konfirmanten har sannsynligvis ingen kunnskap om slike skikker. Det er fint å ha mor og far nærme, men det blir vel ikke så voldsomt mange folk uansett?? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Både meg og mannen har barn fra før, og under konfirmasjoner har mor og far sutte vedsiden av konfirmanten, og ny partner vedsiden av der igjen. Men har aldri hatt noe trøblete forhold med eksen noen av oss. Så har fungert veldig fint ☺️

Anonymkode: e4d82...463

• Liker 4
Skrevet

Mor og far satt på hver sin side av konfirmanten. Jeg som er stemor satt sammen med halvsøsknene til konfirmanten. Det tror jeg er en vanlig måte å løse det på

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg konfirmerte meg satt foreldrene mine på hver sin side av meg. Deres nye partnere satt ved siden av dem igjen. Husker ikke hvor søsteren min satt. Hadde på det tidspunktet ikke halvsøsken, men hadde jeg hatt det, hadde de sittet på den siden av meg som foreldrene deres satt. 

Anonymkode: 3faa9...da4

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Min eksmann og jeg satt på hver vår side av konfirmanten, våre nye partnere satt ved vår side, også kom søsken/stesøsken, og besteforeldre. 

Anonymkode: 865a7...211

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi foreldre satt på hver vår side av konfirmanten. Konfirmanten har ett søsken, som satt ved siden av meg som er mor, deretter satt mormor og morfar, og det andre besteforeldreparet satt ved siden av far. Ved siden av farmor/farfar satt fars nye kjæreste og hennes voksne barn m partner og eget barn, ved siden av mormor/morfar satt min nye samboer og hans barn. Dvs at vi da valgte å ha biologisk søsken og besteforeldre nærmere konfirmanten istedet for å ha steforeldre nærmere. For vår del er det ikke halvsøsken, kun ett helsøsken og så stesøsken.

Alle har en god tone, og vi passet på at alle hadde kjente å sitte ved siden av 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine er skilte. Vi feirer jul, bursdag konf sammen uten problem.

Anonymkode: 6c50c...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...