Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver år på sommeren får jeg en utbetaling fra nav innkreving, sikkert krevd inn fra mor som ikke har samvær eller betaler bidrag.

men jeg får aldri noen info før eller etter om dette, og jeg finner det ikke på nav.

Noen andre som får det samme eller vet hvor jeg kan se hva dette er?

Anonymkode: 8543b...55b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg og pleid å få men har ingen oversikt eller noe. NAV er ikke behjelpelig for nå er det jo Skatteetaten som ordner bidrag men der får jeg ikke kontakt med noen så det er like overraskende hvert år. 

Ene året så fikk jeg plutselig 19 kr, 45 kr, 1200 kr, 9 kr osv. Helt merkelig mane innbetalinger, når det først kom opp i banken så var det merket med dato og slikt for hva han ikke hadde betalt. Regner jo med eksen din og har gjeld og at det er derfor disse innbetalingene kommer slik.

Anonymkode: 93db1...714

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette vil du finne på innbetalingsoversikten i nettbanken din. Der vil det stå hva beløpene gjelder.

Anonymkode: b6c66...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette vil du finne på innbetalingsoversikten i nettbanken din. Der vil det stå hva beløpene gjelder.

Står ikke hva det gjelder. Står bare hvor det kommer fra.

Anonymkode: 4108f...78c

AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Jeg har skjønt det er bidragsgjeld som nav har innkrevd fra den andre foreldrens tilgodebeløp på skatten.

Anonymkode: 544cc...cc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Samme her. Jeg har skjønt det er bidragsgjeld som nav har innkrevd fra den andre foreldrens tilgodebeløp på skatten.

Ok, er det bare skatten de trekker fra? Eller andre inntekter også? Min eks jobber sporadisk.. men arvet en hytte hun solgte med et lite overskudd. Hun har mye gjeld så jeg forstår selvfølgelig at andre skal få penger før meg. Får ikke helt summen jeg får hvert år til å stemme med det hun eventuelt får igjen på skatten når hun nesten ikke jobber

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Står ikke hva det gjelder. Står bare hvor det kommer fra.

Jo det gjør det. Du skal ha mottatt et dokument i nettbanken som er en «kopi» av innbetalingsgiroen for hver innbetaling som kommer. Jeg har sparebank1 og alle mine innbetalinger ligger i egne dokumenter i innboksen/dokumenter. Jeg snakker ikke om kontooversikten eller kontoutskriften. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo det gjør det. Du skal ha mottatt et dokument i nettbanken som er en «kopi» av innbetalingsgiroen for hver innbetaling som kommer. Jeg har sparebank1 og alle mine innbetalinger ligger i egne dokumenter i innboksen/dokumenter. Jeg snakker ikke om kontooversikten eller kontoutskriften. 

Forstår hva du mener, men jeg har aldri fått det av NAV sine utbetalinger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Forstår hva du mener, men jeg har aldri fått det av NAV sine utbetalinger.

Det er fordi du kan sjekke dette selv på nav.no . Fra Nav Innkreving, som er underlagt skatteetaten, vil man finne det spesifisert på innbetalingsoversikten i nettbanken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ok, er det bare skatten de trekker fra? Eller andre inntekter også? Min eks jobber sporadisk.. men arvet en hytte hun solgte med et lite overskudd. Hun har mye gjeld så jeg forstår selvfølgelig at andre skal få penger før meg. Får ikke helt summen jeg får hvert år til å stemme med det hun eventuelt får igjen på skatten når hun nesten ikke jobber

Slik jeg har forstått det er det kun tilgodebeløp på skatten de trekker fra, men bidragsgjeld skal alltid prioriteres over annen gjeld. Det var det nav sa til meg for noen pr siden. Grunnen til at de kun trekker fra skatten antar jeg er fordi det behandles av samme instans..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...