AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #1 Skrevet 22. juni 2021 Jeg holder på å gå ned i vekt, og veier meg ukentlig og måler meg en gang i mnd rundt midje og mage. Har ikke holdt på i mer enn en måned så har ikke sett de store fordringene enda. Hva regnes som "bra" cm mål? Hvor mye er vanlig å miste per kg feks? Og har det noe å si når på døgnet/menssykklus etc man måler seg slik som med vekt? Eller er målene konstante hele tiden? Per nå (målte meg kveld men veide meg på morgenen) har jeg mistet 3 kg og 3 cm rundt midjen. Rundt magen var det likt som 4 uker siden😒 men hadde det kanskje vært noe lavere om jeg hadde målt morgen istedenfor kveld? Finner så lite informasjon på nett om målinger av cm, kun vekt. Anonymkode: e88ad...ea2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #2 Skrevet 22. juni 2021 Eg gikk ned 67cm fordelt på forskjellige plasser på kroppen på ca 6 uker men bare 5-6 kg. Eg trente masse da så fett ble om til muskler og var utrolig streng på maten. Men så snudde det. Plutselig gikk eg lite ned i cm men mye i kg. Tror ikke det er noen fasit. Anonymkode: 514f0...90e
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2021 #3 Skrevet 22. juni 2021 Mål er jo så forskjellig - det finnes ingen fasit, men der er vel sagt at det er best om kvinner er under 80 cm rundt midjen og 88 cm og over er forbundet med fare for sykdom. Jeg vil tro at det er best å måle i alle fall magen om morgenen, i alle fall ikke rett etter et måltid. Har "slanket meg" i fire uker nå og har opplevd det samme som hun over. Gått ned ca 3-4 kilo, men 7 cm rundt hoften og fire rundt livet. Det er nok en del vann. Har også trent mer, så musklene har blitt litt større og sterkere (og strammere). Jeg tipper det er det som gjør at hun over merker mer av vektnedgangen i kilo etterhvert - fordi muskler forbrenner mer og dermed forbrenner flere kalorier. Bare ukvalifisert gjetning der altså. Anonymkode: 192f4...eef
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2021 #4 Skrevet 23. juni 2021 I klesbransjen jeg jobber i sier vi at 5 cm er 5 kilo er en klesstørrelse... men dette er jo bare sånn ca. Det funker jo ikke alltid sånn i praksis. Man mister forskjellige steder og har forskjellig kroppsfasong. imitt tilfelle har jeg siden jul gått ned 5kilo, og 8cm i midjemål. ang hva som er sunnekropsmål så er det hovedgreia at mat bør ha under 80cm i midjemål https://www.nrk.no/livsstil/slik-maler-du-livvidden-1.7924723 Anonymkode: f13ef...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå