Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en del grå hårstrå som synes godt i litt mørke hår. Har pleid å farge det med loreal casting crème minicolor men det vaskes for fort ut og det sliter på håret mitt, og jeg vil jo egentlig  helst kun farge det som er grått, og ikke hele håret. 

Permanent hårfarge sliter vel enda mer enn minicolor men er lei av å måtte farge det så ofte, så skulle ønske det fantes permanent hårfarge som ikke sliter mer enn en minicolor. Men det finnes vel ikke? 

Vet at det finnes hårmaskaraer men disse vaskes ut ved neste vask og det ønsker jeg ikke. 

Noen som vet om det finnes noen løsninger for meg? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Napp de ut?

Anonymkode: 2992b...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Ja er jo flere løsninger, som du nevner, men vil du ikke bruke noen av dem er vel aksept det siste alternativet. Lev med de grå hårene.

Anonymkode: 1a666...8e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Napp de ut?

Anonymkode: 2992b...e7a

Jeg gjør det men ender bare opp med masse grå tuster 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja er jo flere løsninger, som du nevner, men vil du ikke bruke noen av dem er vel aksept det siste alternativet. Lev med de grå hårene.

Anonymkode: 1a666...8e5

Jeg lurer jo på om det er mulig å permanent farge kun de grå og ikke hele hodet? Det jeg har sett er farge for hele hodet og maskara som er for enkelte hårstrå men som vaskes ut med en gang. Vil dekke de grå men uten å slite for mye på resten. Ingen muligheter?

Skrevet

Du kan fint farge kun det grå, men få hjelp av noen. Bruk folie, så den beskytter resten av håret. Ellers kan du jo alltids legge inn lyse striper, men det er vel ikke veien du vil gå. 

Jeg kan ellers anbefale henna-farge, det sliter særs lite på håret, og holder seg godt. Man kan få henna i mange farger, fra svart, til kobber. Jeg er tidligere frisør, og sverger til henna i mitt eget hår. 

Lykke til ♥️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
lady90 skrev (19 timer siden):

Jeg lurer jo på om det er mulig å permanent farge kun de grå og ikke hele hodet? Det jeg har sett er farge for hele hodet og maskara som er for enkelte hårstrå men som vaskes ut med en gang. Vil dekke de grå men uten å slite for mye på resten. Ingen muligheter?

Jo, men ikke som sliter mindre enn minicolor dessverre. 

Longona er overhodet ikke kjemikaliefritt, alle disse får stryk på påstandene sine.

Jeg bruker en fra helsekost, men det sliter jo på ingen måter mindre. 

Anonymkode: d0646...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun litt grå hår ved siden av ørene og i tinningen, og jeg går til frisør og får hun til å sette farge akkurat i en tynn stripe rundt ansiktet.

Frisørfarge er mye bedre for håret en hjemmefarge, og jeg betaler kun 200 til 250 hver gang

Anonymkode: 95cc8...5fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har kun litt grå hår ved siden av ørene og i tinningen, og jeg går til frisør og får hun til å sette farge akkurat i en tynn stripe rundt ansiktet.

Frisørfarge er mye bedre for håret en hjemmefarge, og jeg betaler kun 200 til 250 hver gang

Anonymkode: 95cc8...5fc

Ok men jeg har det litt mer fordelt rundt på hodet 

• 5 måneder senere...
Skrevet
Chakalaka skrev (På 22.6.2021 den 22.37):

Du kan fint farge kun det grå, men få hjelp av noen. Bruk folie, så den beskytter resten av håret. Ellers kan du jo alltids legge inn lyse striper, men det er vel ikke veien du vil gå. 

Jeg kan ellers anbefale henna-farge, det sliter særs lite på håret, og holder seg godt. Man kan få henna i mange farger, fra svart, til kobber. Jeg er tidligere frisør, og sverger til henna i mitt eget hår. 

Lykke til ♥️

Jeg har brukt henna i mitt hår, og synes det er blitt for mørkt.

Har du noen gode tips hvordan jeg kan få ut fargen? Ev lysne fargen? Den sitter jo som støpt....

Skrevet

Mange sverger til te! Altså skylle håret i te (Sort te til mørkt hår, kamomille til blondt, etc) og det skal visst være et greit alternativ.

Anonymkode: bdd4f...536

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har begynt å bruke brynfarge på dem! Jeg har mørkt hår. 

Anonymkode: a6beb...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...